لایسنس اشتراکی چیست ؟ پرینت

  • لایسنس ارزان, لایسنس های اشتراکی
  •  6

لایسنس یک رویه برای فروش محصولات نرم افزاری است. با دانلود کردن یک نرم افزار، معمولاً نیاز به لایسنس برای نصب و فعال کردن آن و امکان استفاده از تمامی امکانات آن خواهد بود. در دنیای سرورهای اینترنتی و طراحی سایت، بحث لایسنس بسیار مهم می شود. چون در اینجا اگر ما از نرم افزارهای قفل شکسته استفاده کنیم، به دلیل اینکه اطلاعات ما روی شبکه ای قرار گرفته است که همه می توانند به آن دسترسی داشته باشند، امنیت به خطر خواهد افتاد. کسانی که مثلاً یک کنترل پنل را به صورت قفل شکسته و رایگان عرضه می کنند، به دلیل وجود همین دسترسی می توانند کاری کنند که بعداً قادر باشند کنترل کل سیستم را به دست گرفته و از آن بهره برداری سوء کنند.

پس هیچ عقل سلیمی به ما اجازۀ استفاده از چنین نرم افزارهای قفل شکسته ای را نخواهد داد. از طرف دیگر به دلیل تحریم ها و قیمت های بسیار بالاتری که برای ما ایرانی ها وجود دارد، از خیلی جهات مقرون به صرفه نیست که خواسته باشیم لایسنس اصلی را خریداری کنیم. نباید فراموش کرد که تقریباً تمامی شرکت های خارجیِ ارائۀ کننده نرم افزار ایران را در فهرست تحریم خود قرار دادند و دور زدن همین تحریم ها برای ما هزینه های جانبی را تحمیل خواهد کرد.

بنابراین اینجا بحث لایسنس اشتراکی مطرح می شود. این لایسنس که در اصل همان لایسنس اصلی است با شگردهای خاصی به صورت اشتراکی بدون اینکه شرکت تحریم کننده متوجه آن بشود، بین چندین مشتری به اشتراک گذاشته می شود. تمامی عملکردهای آن به مانند لایسنس اصلی است و هیچ تفاوتی با آن نمی کند. از نظر قیمت هم به مراتب مقرون به صرفه تر است و برای کاهش هزینه ها خیلی از شرکت ها و افراد به سراغ آن می روند.

لایسنس اشتراکی تغییری در سرور یا سرویس ایجاد نمی کند. بلکه با تغییر مسیر روال تعیین اصلیت لایسنس، طوری رفتار می کند که هیچ کس متوجه اشتراکی بودن آن نمی شود. نکتۀ جالب این جاست که هر زمان هم که خواسته باشید قادرید لایسنس اشتراکی را حذف، و از لایسنس اصل و یا موارد دیگر استفاده نمایید.

اما نباید فراموش کنید که لایسنس اشتراکی را باید از مراکز مطمئن خریداری کنید. چرا که عاملی که به شما لایسنس اشتراکی ارائه می کند، می تواند دسترسی به سرور و سرویس های شما داشته باشد. پس این اطمینان را داشته باشید که فروشنده کاملاً مورد اعتماد است و از هر کسی لایسنس اشتراکی خریداری نکنید.

همانطور که گفته شد لایسنس اشتراکی به دلیل هزینۀ بسیار پایین تر خیلی ها را به سمت خود جذب کرده است. از جمله مدیران سرورها و سایت ها، ترجیح می دهند که با استفاده از لایسنس اشتراکی قدمی برای افزایش سود خود بردارند. مثلاً یک لایسنس اصلی کنترل پنلی مثل cPanel از 60 هزار تومان تا 200 هزار تومان در ماه قیمت دارد. اما لایسنس اشتراکی آن بیشتر از 10 الی 20 هزار تومان در ماه نخواهد بود.  ما در کنار لایسنس های اصل، امکان تهیۀ لایسنس اشتراکی را با قیمت های فوق العاده و به صورت تحویل لحظه ای فراهم کردیم. به شما پیشنهاد می کنیم که مشخصات و قیمت های لایسنس های اشتراکی ما را مشاهده کنید و لایسنس خود را آنی دریافت کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت