خطای 403 سایت پرینت

  • قطعی سایت, مشکلات سایت, خطاهای سایت
  •  2

در مواقعی که صفحۀ اصلی سایت خود را باز می کنید و خطای 403 داده می شود، بدین دلیل است که شما در مسیر ریشۀ هاست خود (پوشۀ public_html) چیزی نریخته اید. یا سندی با عناوین index.htm یا index.php یا کلاً سند index وجود ندارد.

این نوع تنظیم بدین دلیل انجام شده است که امنیت سایت شما افزایش پیدا کند. از آنجایی که اگر در مسیری سند index وجود نداشته باشد، کل محتویات آن مسیر درون مرورگر کاربر نشان داده می شود، همین امر می تواند یک خطر امنیتی تلقی شود. به همین دلیل سرورهای وبنولوگ طوری تنظیم شدند که خطای 403 را در این شرایط برگردانند.

بنابراین برای حل این مشکل، به راحتی اسکریپت، نرم افزار سایت ساز، یا اسناد سایت خود را روی فضای میزبانی که بارگذاری کنید، این خطا خود به خود حل خواهد شد. پس خطای 403 روی هاست های وبنولوگ چندان بحرانی نیستند و نگران کننده نیستند.

اما به طور کلی خطای 403 به معنی دسترسی غیرمجاز است که وب سرور به بازدید کنندۀ سایت بر می گرداند. مثلاً اگر شما خواسته باشید قسمتی از سایت خود را برای بازدید کنندگان به طور کامل غیرقابل دسترس کنید، با انجام تنظیم درون سند htaccess. کاربران در مواجه به آن صفحات خطای 403 دریافت می کنند.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت