لایسنس چیست ؟ پرینت

  • خرید اینترنتی لایسنس, لایسنس ارزان
  •  115

عبارت لایسنس که همان License در انگلیسی است، به جوازی اطلاق می شود که با پرداخت هزینۀ آن و خریداری کردن آن، می توان از یک سرویس و امکانات آن استفاده کرد. نرم افزاری را در نظر بگیرید که توسط تولید کنندۀ آن ساخته شده باشد و حالا به فروش رسانده می شود. مکانیزم فروش نرم افزار که جلوی کپی غیرمجاز آن را می گیرد، فروش لایسنس یا جواز نرم افزار نام دارد. یعنی تا زمانی که کاربر لایسنس را خریداری نکند و روی نرم افزار اجرایش نکند، آن نرم افزار کار نخواهد کرد.

نمونۀ یک چنین نرم افزارهایی، برنامه هایی است که شما روی رایانۀ ویندوزی خود نصب می کنید. این نرم افزارها تقریباً همگی شان پولی هستند و شما برای استفاده از آنها باید لایسنس (جواز) تهیه کنید و این کار را از طریق سایت سازندۀ آن برنامه می توانید انجام دهید. اما بنا به دلایلی معمولاً ما ایرانی ها چنین کاری را نمی کنیم و از نسخۀ قفل شکستۀ آنها استفاده می کنیم.

دیگر نمونه های کاربرد لایسنس، لایسنس های نرم افزارهایی هستند که روی سرورها نصب می گردند. چنین نرم افزارهایی به دلیل اهمیتی که دارند، معمولاً کمتر می توان از نسخۀ قفل شکسته استفاده کرد. خیلی از چنین نرم افزارهای قفل شکسته ای می توانند سایت یا سرویس های ما را هک کنند. خیلی های دیگر پایداریِ لازم را ندارند. به همین دلیل خرید لایسنس آن نرم افزار در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

یک سرور مجازی را در نظر بگیرید که تهیه شده و ما قصد داریم روی آن کنترل پنلی را نصب کنیم تا بهتر و ساده تر قادر باشیم آن را مدیریت کنیم. مثلاً کنترل پنل cPanel یا DirectAdmin را در نظر بگیرید که روی لینوکس قابلیت نصب دارند. این ها نرم افزارهایی هستند که برای استفاده از تمامی امکانات شان باید لایسنس شان را خریداری کنیم. پس از خریداری لایسنس و فعال سازی روی محصول، حالا این کنترل پنل برای ما به طور کامل فعال گردیده و قابلیت استفاده دارد.

هر لایسنس قیمتی دارد که تولید کنندۀ نرم افزار آن را تعیین می کند. اما اگر شما قصد خرید یک لایسنس را داشته باشید، حتماً با قیمت های متفاوتی روبرو خواهید شد. بسته به سطح نمایندگی و نحوۀ تهیۀ لایسنس برای فروشندۀ آن، قیمت ها متفاوت خواهد بود که ما به عنوان فروشندۀ لایسنس های نرم افزارهای سرورهای وب، چنین لایسنس هایی را با بهترین قیمت خدمت شما ارائه خواهیم کرد. کافی است به بخش فروش لایسنس ها رفته و قیمت ها را مقایسه نمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت