SEO چیست ؟ پرینت

  • گوگل, آموزش سئو, افزایش بازدید
  •  10

در این بخش از مرکز آموزش وبنولوگ، مباحث مربوط به افزایش بازدید سایت با استفاده از SEO را خدمت شما آموزش می دهیم. اما در اولین گام باید حتماً بدانید که اصلاً SEO چیست و چه کاربردی در عرصۀ طراحی سایت دارد؟ به همین دلیل خواندن این مقالۀ آموزشی را در ابتدایی ترین مرحله به شما توصیه می کنیم. پس با وبنولوگ همراه باشید.

SEO چیست

SEO که به آن سئو هم گفته می شود، به مجموعه ترفندهایی اطلاق می شود که به سبب بالا بردن صفحات سایت درون موتورهای جستجو از قبیل گوگل، سعی در افزایش بازدید هدفمند سایت می کنند. به عنوان مثال اگر فرض کنیم شما با جستجوی عبارتی درون گوگل وارد یک صفحه از یک سایتی شوید، در اصل این گوگل است که شما را به عنوان یک بازدید کننده وارد آن سایت کرده است و سبب افزایش بازدید آن سایت گردیده است. حالا اگر هم خودِ شما یک سایت داشته باشید و خواسته باشید به این روش بازدیدتان را بالا ببرید، باید از ترفندهای سئو استفاده کنید.

پس از آن جایی که یک سایت زمانی می تواند به حیات خود ادامه دهد که بازدید کننده داشته باشد و با استفاده از ترفندهای سئو می توان بازدید رایگان و از همه مهم تر هدفمند داشت، یک مدیر سایت حتماً باید یکی از دغدغه هایش همین رعایت اصول سئو در تک تک صفحات سایتش باشد که در نهایت باعث بهبود رتبۀ سایت او خواهد شد.

اصول سئو آن چنان مبهم و پر رمز و راز نیست. شاید هر کسی بتواند آنها را بیاموزد. با کمی مطالعه به راحتی می توان با استفاده از رعایت این اصول یک مقالۀ خوب نوشت که علاوه بر مفید بودن برای خواننده، بتواند نظر موتورهای جستجو را هم برای ارسال بازدیدهای بیشتر جلب کند. فراموش نکنید که خیلی از سایت ها بازدیدهای درجه یک خود را از موتورهای جستجو به خصوص گوگل دریافت می کنند و همین اهمیت سئو را نشان می دهد.

از جمله اصول سئو، تولید محتوایی است که بازدید کننده را در صفحات سایت شما میخ کوب کند! یعنی به طور کلی اگر فردی وارد سایت شما شده و پس از چند ثانیه از آن خارج گردد و به صفحات دیگر مراجعه نکند، نشان از بی کیفیتی سایت شماست و موتورهای جستجو با استفاده از روش های مختلف این موضوع را تا حد زیادی درک می کنند. پس تنها با در نظر گرفتن همین یک مورد از اصول سئو که یک اصل ریشه ای است، با صرف زمان برای تولید و انتشار محتوای مفید، به راحتی می توانید یک سایت محبوب از نظر موتورهای جستجو داشته باشید. که در نهایت سبب افزایش بازدید آن خواهد شد.

از اصول دیگر سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد که شما را با این مبحث بیشتر آشنا خواهد کرد.

  • نحوۀ پیوند دادن به صفحات داخلی و خارجی سایت
  • نحوۀ استفاده از سبک های نوشتاری مثل ضخیم کردن و کج کردن در نوشته های سایت
  • نحوۀ استفاده از برچسب های HTML که در نهایت ساختار محتوایی صفحۀ شما را می سازد.
  • نحوۀ استفاده از عکس ها و محتواهای چند رسانه ای که از نظر موتور جستجو جذاب هستند.
  • نحوۀ استفاده از کلمات کلیدی در جای جای صفحات سایت
  • نحوۀ استفاده از برچسب های خاص HTML مثل برچسب های عنوان (title) و توضیحات (description)
  • و ...

حالا می توانید با دید بازتری نسبت به یادگیری اصول سئو که در این بخش از مرکز آموزش وبنولوگ و همچنین در محیط وب مقاله های آموزشیِ آن در دسترس شماست، اقدام کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت