افزودن دامنۀ دیگر به هاست پرینت

  • آدرس سایت, ساخت سایت
  •  2

با توجه به ابزارهایی که کنترل پنل های فضای میزبانی مثل cPanel و DirectAdmin دارند، امروزه ساخت بیش از یک سایت با استفاده از یک فضای میزبانی وجود دارد. البته برای این کار باید به منابعی که سایت های شما مصرف می کنند و همچنین منابعی که هاست شما در اختیارتان می گذارد توجه ویژه ای داشته باشید. چرا که با افزایش مصرف منابع توسط سایت های شما روی هاست اشتراکی، ممکن است سرویس شما مسدود (Suspend) گردد!

در هر صورت بسته های میزبانی که خریداری می کنید، دارای میزان محدودیتی برای اضافه کردن دامنه های جدید به روش های مختلفی هستید. معمولاً شما به دو روش عمده قادرید دامنۀ جدیدی را به هاست خود متصل کنید.

روش اول به این صورت است که با اضافه کردن دامنۀ جدید یک سایت جدید می سازید که کاملاً با سایت اصلی روی فضای میزبانیِ شما متمایز است. در این روش منابع سرور شما به تعداد دامنه های متصل شده افزایش خواهند یافت. پس باید به این نکته توجه داشته باشید. به همین دلیل در اضافه کردن دامنه به این روش در اکثر مواقع محدودیت وجود دارد.

روش دوم هم به این صورت است که با اضافه کردن دامنۀ دوم، با باز کردن آن درون مرورگر سایت اصلیِ شما باز خواهد شد که به این روش پارک کردن دامنه روی فضای میزبانی گفته می شود. در این روش منابع سرور زیاد مصرف نمی شود و شما می توانید به تعداد دلخواه به این روش دامنه اضافه نمایید.

برای آموزش افزودن دامنه به هاست cPanel به مقالۀ آموزشی آن در مرکز آموزش وبنولوگ مراجعه نمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت