در چه مواقعی باید از وردپرس برای راه اندازی سایت استفاده کرد؟ پرینت

  • خرید سایت, ساخت سایت, امنیت وبسایت
  •  2

همانطور که باید بدانید، از طریق روش های زیادی می توان سایت را راه اندازی کرد. یکی از آن ها هم استفاده از CMS یا سیستم های مدیریت محتوا است. این نرم افزارها که روی فضای میزبانی یا هاست نصب می شوند، به ما اجازۀ مدیریت خودکار محتوای سایت را می دهند. به این معنا که ما به عنوان مدیری سایت نیازی نداریم خودمان را درگیر کدنویسی و مباحث فنیِ پیچیده کنیم.

همین موضوع باعث می شود که افراد زیادی هر نوع سایتی را با استفاده از CMS محبوب خود، به خصوص وردپرس بسازند. اما اینجا باید دو تا نکته را بدانید؛ اولین نکته این است که سیستم های مدیریت محتوا لزوماً برای راه اندازیِ هر نوع سایتی مناسب نیستند. در ثانی همۀ CMS ها یک کارکرد ندارند و باید بسته به نیاز خود از CMS خاصی استفاده کرد.

پس در اولین گام باید نیازتان را بشناسید و اقدام به استفاده از CMS مناسب کنید. ولی در خیلی از مواقع هم سایت هایی که راه اندازی می کنید، شاید اصلاً نیازی به CMS نداشته باشند و باید از روش های دیگر و ساده تری استفاده کنید. به عنوان مثال سایت های تک صفحه ای، یا سایت هایی که تعداد کمی برگه دارند، معمولاً حتی با کدنویسی سادۀ HTML و CSS هم به راحتی می توانند بالا بیایند.

دقت داشته باشید که برای راه اندازی سایت تان از هر ابزار پیشرفته تری استفاده کنید، ممکن است مشکلات امنیتی مربوطه هم افزایش یابد. به عنوان مثال زمانی که از وردپرس استفاده می کنید، باید نکات امنیتی را بیشتر رعایت کنید تا زمانی که از فایل های HTML و CSS به تنهایی بهره می برید. یعنی یک سایت پویا در برابر تهدیدات امنیتی شکست پذیرتر از یک سایت ایستا است. پس برای اینکه هزینه ها و مصرفِ انرژیِ خود را کاهش دهید، بهتر از از روش های ساده تر و جایگزین استفاده نمایید.

با توجه به نکاتی که در این آموزش گفته شد و نیازی که خود از طراحی سایت تان در خود می بینید، باید دست به کار شوید و از بهینه ترین روش برای ساخت سایت خود استفاده نمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت