چگونه یک رمز عبور قوی انتخاب کنیم؟ پرینت

  • پسورد سایت, امنیت پسورد
  •  4

رمزهای عبور ما حکم کلیدهای ورود به محیط های حفاظت شده هستند. هر کجا که باید یک نفر یا افرادی خاص به آنجا دسترسی داشته باشند، باید با نام کاربری و رمز عبور وارد آن قسمت شد. بخش ناحیه کاربری، کنترل پنل فضای میزبانی، و حساب های زیر مجموعه مثل ایمیل و FTP همگی برای ورود نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارند.

چگونه یک رمز عبور قوی انتخاب کنیم

اگر شما خواسته باشید برای ورود به تمامیِ این حساب ها از یک نام کاربری و رمز عبور نه چندان قوی استفاده کنید، مطمئن باشید در کوتاه ترین زمان سایت یا سرویس شما هک خواهد شد! در این نوشته به شما آموزش خواهیم داد که چطور رمزهای قوی ای برای حساب های خود انتخاب کنید تا احتمال هک شدن سایت و سرویس های خود را به صفر برسانید.

رمزهای عبور خود را می توانید تغییر دهید. این کار را با وارد شدن به همان محیط و معمولاً از بخشی با نام Change Password می توانید انجام دهید. در انتخاب و تعیین رمزهای عبور نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. رمز عبور خود را بلندتر از 10 نویسه انتخاب کنید.
  2. از کلماتی که در فرهنگ لغت ها وجود دارند، به هیچ عنوان در رمز عبور خود استفاده نکنید. منظور کلماتی هستند که شناخته شده هستند.
  3. از عبارت های بی معنی در رمزهای عبور خود استفاده کنید.
  4. رمز های عبور خود را به صورت ترکیبی از حروف (abcd)، اعداد (123456) و نویسه های خاص (&^$) انتخاب کنید.
  5. نام خود، شماره موبایل، نام کاربری را برای رمز عبور انتخاب نکنید!
  6. در رمز عبور حروف بزرگ و کوچک انگلیسی با هم تفاوت دارند. به این نکته هم توجه داشته باشید.

و در نهایت برای اینکه تمامیِ رمزهای عبور خود را برای تمامیِ حساب ها به روشی که گفته شد امن کنیم، نیاز به یک ذهن کاملاً آماده داریم! که این کار شدنی نیست. به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از نرم افزاری است که کار مدیریت رمزهای عبور را برای ما انجام دهد. ما نرم افزار KeePass را به شما پیشنهاد می کنیم، که آموزش KeePass در مرکز آموزش وبنولوگ موجود است.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت