مراقب حساب های ایمیل خود باشید پرینت

  • ایمیل سایت, امنیت وبسایت, امنیت cpanel
  •  3

زمانی که شما درون یک سایت ثبت نام می کنید، یا سرویسی را به صورت اینترنتی خریداری می کنید، از اولین چیزهایی که در زمان ثبت نام از شما دریافت می شود، نشانی ایمیلِ شماست. از این نشانیِ ایمیل به عنوان یک راه ارتباطی به علاوۀ روشی برای بازیابی رمزهای عبور استفاده می شود.

زمانی که شما در وبنولوگ ثبت نام می کنید، ایمیل خود را هم وارد می کنید. پس از آن به عنوان مثال یک هاست لینوکس خریداری می کنید و ایمیل شما به آن هاست هم منتسب خواهد شد. پس تا اینجا با صندوق ایمیل خود می توانید رمز ناحیه کاربری وبنولوگ و همچنین رمز هاست خود را بازیابی کنید. سپس روی هاست خود یک نرم افزار مدیریت سایت نصب می کنید و آنجا هم ایمیل خود را وارد می کنید. از آن ایمیل باز برای بازیابی رمز عبور فراموش شده استفاده می شود.

 مراقب حساب های ایمیل خود باشید

سناریویی که در بالا ذکر شد، برای هر حساب اینترنتیِ دیگر هم صدق می کند و عمدتاً با هک شدن یک صندوق ایمیل که نشانیِ آن را در زمان ثبت نام درون سایت های مختلف وارد کردید، آنها هم هک خواهند شد. به این دلیل که فرد هکر با به دست گرفتن کنترل صندوق ایمیلِ شما، می تواند درخواست بازیابی رمز عبور هر کدام از حساب های شما که مرتبط با آن صندوق ایمیل است را بدهد و به راحتی رمز آنها را تغییر دهد. پس از آن وارد هر کدام از حساب های مد نظر خود شود.

پس در اولین گام، پس از حفظ امنیت رایانۀ شخصیِ خود، سعی کنید بالاترین راهبرد امنیتی صندوق ایمیل هایتان را در پیش بگیرید. به عنوان مثال:

  1. از رمزهای بلند و کاملاً ترکیبی از حروف و اعداد و علامت های غیر قابل حدس استفاده کنید.
  2. این رمزها را در جایی که بتوان به سادگی به دست آورد ذخیره و نگهداری نکنید.
  3. سوالات امنیتی صندوق ایمیل خود را به یاد داشته باشید.
  4. نشانیِ صندوق ایمیل خود که با آن درون سایت های حساس ثبت نام کردید را عمومی نکنید؛ یعنی در سایت ها و وبلاگ های مختلف منتشر نکنید.
  5. هر از چند گاهی رمز حساب ایمیلِ خود را تغییر دهید.
  6. از سرویس هایِ ایمیلِ امن مثل Gmail استفاده کنید.
  7. و در آخر امنیت رایانۀ خود را با نکات امنیتی بالا ببرید.

پس با این توضیحات فراموش نکنید که حساب ایمیل شما حکم شاه کلید را دارد که باید از آنها حفاظت همه جانبه را داشته باشید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت