از اطلاعات حساس خود پشتیبان بگیرید پرینت

  • بکاپ سایت, پشتیبان سایت
  •  3

نسخۀ پشتیبان به نسخه ای همانند از اطلاعات سایت شما گفته می شود که در جایی دیگر ذخیره می شود و در مواقعی که سایت با مشکل مواجه شد، برای برگرداندن روال عادیِ سایت، نسخۀ پشتیبان بازگردانی (Restore) می شود. تهیۀ نسخۀ پشتیبان را وبنولوگ از طریق سرورهای خود انجام می دهد و امنیت اطلاعات مشتری های خود را افزایش خواهد داد.

اما طبق قوانین سایت این کار باعث نمی شود که شما به عنوان مدیر سایت از اطلاعات خود روی هاست اشتراکی نسخۀ پشتیبان تهیه نکنید. اگر سایت شما برای تان با ارزش است و حتی از آن کسب درآمد می کنید، باید امنیت اطلاعات آن برای تان آن قدر مهم باید که در مکان های مختلف نسخۀ پشتیبان تهیه کنید. در حال حاضر فضاهای رایگان زیادی مثل گوگل و دراپ باکس وجود دارند که قادرید با چند کلیک ساده نسخۀ پشتیبان سایت خود را روی آنها منتقل کنید. یا اگر به امنیت بیشتری فکر می کنید اقدام به خرید فضای پشتیبان کنید.

ابزارهای تهیۀ نسخۀ پشتیبان درون کنترل پنل فضای میزبانیِ شما وجود دارند. هم کنترل پنل cPanel و هم DiractAdmin دارای چنین ابزارهایی برای دریافت و همچنین بازگردانیِ نسخۀ پشتیبان هستند. به سادگیِ چند کلیک می توانید از آنها استفاده کنید.

و نکتۀ بسیار مهم دیگر این است که هر زمان قصد ایجاد تغییر در سایت خود داشتید که با نتایج آن زیاد آشنا نبودید، حتماً از پرونده، پوشه، یا پایگاه دادۀ مد نظر یک نسخۀ پشتیبان در همان محل یا مکانی دیگر بگیرید که اگر سایت شما با مشکل مواجه شد، در زمان کمی قادر باشید وضعیت را به حالت اول برگردانید. به عنوان مثال اگر گفته می شود که یک پروندۀ php را ویرایش کنید و شما با ویرایش کردن آن، سایت خود را از دسترس خارج کردید، با حذف آن پرونده و برگرداندنِ نسخۀ قبلی که گرفتید، می توانید فوراً سایت خود را به روال عادی خود برگردانید.

اما ما برای کسانی که قصد استفاده از نسخۀ پشتیبانی که ما روی سرورهای دیگر تهیه می کنیم دارند، هم بستۀ خاصی داریم. اگر نیاز دیدید که نسخۀ پشتیبان سایت شما روی هاست فعلیِ شما بزگردانی شود، باید طبق مقالۀ برگرداندن نسخه پشتیبان اقدام کنید و درخواست خود را با توجه به رعایت نکات مذکور، به بخش پشتیبانی ارسال نمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت