ریست کردن هاست پرینت

  • ساخت سایت, مشکلات سایت, پنل سایت
  •  40

به برگرداندن وضعیت فضای میزبانی به حالت اول، معمولاً ریست کردن هاست گفته می شود. این عمل کل اطلاعات کلی و جزئیِ روی فضای میزبانیِ شما را به طور کامل و برای همیشه حذف خواهد کرد و هاست را مثل روز اول به شما تحویل خواهد داد. این کار را بخش پشتیبانیِ وبنولوگ می تواند برای شما انجام دهند که البته بیشتر در مواقعی که ایراد هاست شما تنها با ریست کردن رفع می شود، انجام می گیرد. مثلاً ممکن است بر اثر اشتباه فایل های حساس هاست تان را پاک کرده باشید و برخی از امکانات هاست با مشکل مواجه شده باشد. پس در صورت نیاز به چنین عملی می توانید با ارسال تیکت از طریق ناحیۀ کاربری، درخواست خودتان را مبنی بر ریست کردن هاست به کارمندان ارسال کنید.

ریست کردن هاست

هر چند که شما به عنوان دارندۀ فضای میزبانی قادر به ریست کردن هاست با یک کلیک نیستید. اما باز هم می توانید این کار را با وارد شدن به کنترل پنل فضای میزبانیِ خود (Cpanel یا DirectAdmin) با طی کردن مراحل زیر انجام دهید.

  1. در ابتدا مطمئن شوید که اطلاعات مهمی روی فضای میزبانی و حتی درون پایگاه داده ندارید که حذف شدن آن موجب ایجاد مشکل برای شما گردد.
  2. وارد بخش مدیریت فایل یا File Manager شده و تمامیِ پرونده ها و پوشه های موجود در مسیر Public_html را حذف کنید. در کنترل پنل DirectAdmin این پوشه درون پوشۀ Domains و پوشۀ دیگری با نام نشانیِ همان سایت قرار گرفته است. دقت داشته باشید که درون cPanel پس از حذف هر پرونده ای، سطل زبانۀ شما پر خواهد شد. پس آن را هم خالی نمایید.
  3. حالا به بخش پایگاه های داده یا Databases وارد شده و تمامی پایگاه های داده و همچنین کاربرهای مرتبط با آنها را طبق آموزش های ویدیویی و تصویری داده شده در مرکز آموزش حذف کنید.
  4. بسته به نیاز خود قادرید تمامیِ حساب های ایمیل، FTP، WebDisk و یا هر قسمت دیگر کنترل پنل خود را حذف کنید.

پس از انجام مراحل بالا، حال فضای میزبانیِ شما به حالت اولیه برگشته است و قادرید از نو سایت خود را روی هاست خالی شدۀ خود بسازید.

نکته: در مواجه با بروز مشکل تنها راه حل پیش رو ریست کردن هاست نمی باشد! باید مشکل را پیدا و سپس رفعش کنید.

اما همانطور که در ابتدای این مقاله هم گفته شد، با ارسال درخواستِ ریست کردن هاست هم می توانید این کار را به ما بسپارید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت