انتقال سایت به وبنولوگ پرینت

  • خرید سایت, پنل سایت
  •  0

اگر می‌خواهید سایت خود را از یک شرکت دیگر به وبنولوگ منتقل کنید، در کمترین زمان این کار شدنی است. هر چند که خودتان می توانید این کار را انجام دهید، اما اگر از طریق تیکت درخواست انتقال سایت را اعلام کنید و مشخصات سایت قبلیِ خود را ارسال کنید، در کمترین زمان ممکن سایت شما به وبنولوگ منتقل خواهد شد و سایت را از روی هاست جدید می‌توانید کنترل کنید.

انتقال سایت به وبنولوگ

اما قبل از انتقال باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • شما باید اول بستۀ فضای میزبانیِ خود را در وبنولوگ سفارش داده باشید و همینک فعال باشد.
  • اگر دامنۀ شما از قبل ثبت شده است، یا قصد تمدید آن را دارید، در حین ثبت سفارش فضای میزبانی، کافی است نشانیِ دامنۀ خود را وارد کنید.
  • اگر قصد انتقال یا ثبت دامنۀ جدیدی دارید، گزینۀ مورد نظر را انتخاب کرده و مراحل را طی کنید.
  • به نوع کنترل پنل فضای میزبانی قبلی و جدید خود هم دقت کنید.
  • انتقال سایت به وبنولوگ به صورت رایگان انجام می گیرد.

کنترل پنل هاستِ مبدأ و مقصد

کنترل پنل همان نرم افزار مدیریت فضای میزبانی است؛ به عنوان مثال سی پنل یا دایرکت ادمین. اگر کنترل پنل فضایِ میزبانی قبلی و جدید شما یکی باشد، در این صورت کار انتقال سایت به هاست جدید بسیار راحت انجام خواهد شد. شما باید از کل سایت خود روی فضای میزبانیِ قبلی یک نسخۀ پشتیبان کامل (Full Backup) تهیه کنید و آن را روی مسیر خانگی از فضای میزبانیِ جدید خود بارگذاری کنید. سپس از طریق تیکت درخواست انتقال سایت را به همراه نام پروندۀ فشرده شده از نسخۀ پشتیبان که همینک روی فضای میزبانیِ جدید قرار گرفته است، به بخش پشتیبانی ارسال نمایید.

اگر قادر به دانلود و آپلود نسخۀ کامل پشتیبان سایت خود نیستید، می توانید از طریق پشتیبانی درخواست انتقال بدون مصرف پهنای باند اینترنت شخصیِ خود را ارسال کنید. ما در این صورت یا مشخصات ورود به هاست قبلی، یا لینک دانلود پروندۀ فشرده شده را از شما دریافت می کنیم. پس از آن عملیات انتقال سایت را برای شما انجام خواهیم داد.

انتقال دستی سایت

در برخی از مواقع که قصد دارید خودتان کار انتقال سایت را انجام دهید، یا کنترل پنل مبداً و مقصد هماهنگیِ لازم را ندارد، باید از روش انتقال دستی استفاده کرد. بدین ترتیب که از پرونده ها و پوشه های سایت روی هاست قبلی یک پروندۀ فشرده تهیه می‌شود. از پایگاه های دادۀ سایت هم خروجی گرفته شده و به صورت دستی روی هاست جدید درون ریزی خواهد شد. پس از آن اگر سایت یا سایت های شما نیاز به انجام تنظیم مجدد برخی از قسمت ها، مثل اتصال به پایگاه داده را دارد، باید انجام گیرد.

امکان گرفتن خروجی یا نسخۀ پشتیبان به صورت جزئی از روی هاست مبداً به راحتی وجود دارد. پس از تهیۀ نسخه پشتیبان باید آنها را به هاست مقصد منتقل کرده که این کار باید با دانلود و سپس بارگذاری مجدد پرونده ها روی هاست جدید باید انجام گیرد.

حالا پرونده های سایت از حالت فشرده خارج شده و روی ریشۀ فضای میزبانی قرار می گیرند. پایگاه داده هم که به صورت یک پروندۀ SQL می باشد باید پس از ساخت یک پایگاه دادۀ خالی درون هاست جدید، درون ریزی (import) شود. تنظیمات سایت را یک بار دیگر بررسی می کنیم و پرونده ها و پوشه های اضافه را حذف کرده و حالا سایت ما آمادۀ ارائۀ سرویس از روی هاست جدید می باشد.

نکته: شما به عنوان دارندۀ هاست اشتراکی امکان برگردانیِ نسخۀ پشتیبان جزئی روی فضای میزبانیِ جدید خود را دارید. اما امکان برگردانی نسخۀ پشتیبانیِ کامل (Full Backup) را ندارید.

تنظیم NS های دامنه

زمانی که کارهای گفته شده را انجام دادید، تا زمانی که NS های دامنه را از طریق کنترل پنل دامنه روی هاست جدید تنظیم نکنید، انتقال به طور کامل انجام نخواهد شد! شما باید وارد کنترل پنل دامنۀ سایت یا سایت های خود شده و NS ها یا کارگزارهای دامنه را روی NSهایی که به شما پس از ثبت سفارش هاست در وبنولوگ درون ایمیلی داده شده است. تنظیم کنید (به عنوان مثال ns1.webnolog.net و ns2.webnolog.net).

همه چیز را تحت نظر داشته باشید

پس از انجام مراحل بالا، حالا باید مدت زمان 24 تا 48 ساعت را صبر کنید تا NSهای دامنۀ شما در سرتاسر دنیا گسترش یابد (یعنی کل کاربران اینترنت متوجه انتقال هاستِ سایت شما بشوند). پس از آن است که بازدیدهای سایت شما تماماً از روی هاست جدید شما صورت خواهد گرفت.

اما در پاره ای از موارد ممکن است روی هاست جدید مشکلی وجود داشته باشد یا تنظیمی را به درستی انجام نداده باشید (این اشکال در انتقال دستی رخ می دهد). پس باید هر چند ساعت یک بار سایت خود را درون مرورگر شخصیِ خود و همچنین با استفاده از سرویس های آنلاین که در دسترس بودن سایت را در کل جهان بررسی می‌کنند، بررسی کنید تا اگر مشکلی وجود داشت، فوراً آن را حل کنید.

برای اینکه بررسی کنید ببینید آیا همینک سایت شما از روی کدام هاست بالا می آید، باید خط فرمان یا CMD ویندوز (از طریق جستجوی عبارت cmd در Start Menu) یا لینوکس خود را باز کرده و از دستور ping به صورت زیر به جهت دریافت IP سرور سایت استفاده کنید. اگر IP جدید به شما نشان داده شد، به این معنا است که همینک شما در حال دیدن سایت روی هاست جدید هستید. اما اگر IP هاست قدیمی نشان داده شد، یعنی برای شما هنوز پرونده های سایت از روی هاست قبلی در حال بالا آمدن است.

ping yourdomain.ir

به جای yourdomain.ir نام دامنۀ سایت خود را قرار دهید.

نکته: IP های هر فضای میزبانی را از طریق وارد شدن به درون کنترل پنل (مثلاً cPanel) همان هاست می توانید دریافت کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت