ناحیه کاربری چیست؟ پرینت

  • ناحیه کاربری, پنل سایت
  •  7

برای راه اندازی سایت شاید نیاز باشد شما با پنل های مختلفی کار کنید. منظور از پنل بخشی روی یک سایت است که شما معمولاً با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور باید وارد آن قسمت شوید و کار مورد نظر خود را انجام دهید. مثلاً پنل مدیریت محصولاتی که خریداری کردید یا پنل مدیریت امکانات یک فضای میزبانی که خریداری کردید، یا حتی پنل مدیریت دامنه همه نمونه هایی از پنل های مختلفی هستند که اولاً باید تمایز بین آنها را به خوبی درک کنید. در ثانی قادر باشید به خوبی با هر کدام کار کنید. اما هدف ما در این مقاله آشنایی با پنل ناحیه کاربری وبنولوگ است.

ناحیه کاربری وبنولوگ

برای استفاده از خدمات سایت وبنولوگ شما باید در اولین گام یک حساب کاربری بسازید. این حساب کاربری اولین چیزی است که شما برای ساخت سایت نیاز دارید. البته در هنگام ثبت سفارش هم می توانید حساب کاربری خود را بسازید. به هر حال این حساب همان ناحیه کاربری وبنولوگ است که برای رفتن به این قسمت معمولاً پیوندی با همین نام در بالای تمامی صفحات سایت وجود دارد. با کلیک روی آن به این بخش هدایت خواهید شد.

از قسمت ناحیه کاربری کارهای مختلفی می توانید انجام دهید و به طور کلی تمامی سرویس ها و محصولاتی که خریداری کردید را می توانید مدیریت کنید. به عنوان مثال تمامی سرویس های خود را یکجا مشاهده کنید و یا صورت حساب های خود را پرداخت کنید و تاریخچۀ آنها را ببینید.

یکی از مهم ترین کارهایی که هر کاربر از قسمت ناحیه کاربری می تواند انجام دهد، ارسال درخواست پشتیبانی است. اگر مشکلی برای سرویس شما پیش آمده یا احساس می کنید برای ثبت یک سفارش جدید نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، بخش تیکت می تواند پاسخی برای تمامی سوالات شما باشد. البته قبل از آن حتماً پیشنهاد می کنیم بخش مرکز آموزش را حتماً جستجو کنید و اگر جواب سوال خود را پیدا نکردید، سپس اقدام به باز کردن یک تیکت کنید. کارمندان وبنولوگ در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

ناحیه کاربری وبنولوگ

پس شما با وارد شدن به قسمت ناحیه کاربری می توانید سرویس ها، دامنه ها، تیکت ها و صورت حساب های خود را ببینید و مدیریت کنید. از ناحیه کاربری پلی بین شما و کارمندان وبنولوگ است که اگر نباید شما قادر به ایجاد ارتباط و پیگیری های بعدی نخواهید بود.

اما شما از طریق ناحیه کاربری معمولاً نمی توانید خود سرویس ها را به طور کامل مدیریت کنید. مثلاً اگر یک هاست Cpanel خریداری می کنید، یک پنل دیگری هم به شما داده می شود که می توانید هاست خود را کنترل کنید و از امکانات آن استفاده کنید. عمده کنترل پنل های فضای میزبانی می تواند سی پنل یا دایرکت ادمین باشد که هر کدام مشخصات و ویژگی هایی دارند. اما Cpanel کاربرد به مراتب بیشتری دارد. همچنین پیشرفته تر است و امکانات بیشتری دارد. اما از طریق همین ناحیه کاربری وبنولوگ هم قادرید اطلاعات ورود به پنل های دیگر خود را به دست آورید.

در هر صورت اگر قصد راه اندازی یک سایت حرفه ای را دارید، شاید در اولین قدم نیاز باشد حساب کاربری خود را در وبنولوگ بسازید یا در پس از ثبت سفارش اطلاعات خود را وارد کرده تا سیستم به صورت خودکار حساب کاربری شما را بسازد. پس از آن برای مدیریت سرویس های خود باید وارد بخش ناحیه کاربری شوید. با آموزش های دیگر بخش مرکز آموزش برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت