مدیریت سطل زباله (Trash) فضای میزبانی پرینت

  • آموزش سی پنل
  •  13

یکی از ویژگی های فضای میزبانیِ ما، میزان حجمی است که ما می توانیم روی آن اطلاعات بریزیم. منظور از اطلاعات همان پرونده ها و پوشه هایی است که در نهایت سایت ما را تشکیل می دهند. ما باید روی این اطلاعات کنترل کاملی داشته باشیم. تا حجم فضای میزبانیِ ما پُر نشود که در این صورت ممکن است حساب ما مسدود گردد.

اگر از سی پنل برای مدیریت فضای میزبانیِ خود استفاده می کنید، بخشی با عنوان File Manager به معنای مدیریت فایل ها وجود دارد که از آنجا می توانید پرونده های سایت خود را مدیریت کنید. اما یکی از ابزارهایی که در این قسمت از Cpanel یافت می شود، ابزار Delete است که برای حذف کردن پوشه یا پرونده مورد استفاده قرار می گیرد.

اما نکته ای که در حذف کردن یک پرونده باید به آن دقت داشته باشید این است که؛ زمانی که پوشه یا پرونده هایی را انتخاب می کنید و روی دستور Delete برای حذف کردن آن کلیک می کنید، آن پرونده یا پوشه برای همیشه از روی فضای میزبانیِ شما حذف نمی شود. بلکه به Trash یا سطل زباله در File Manger منتقل می گردد که اگر عملیات حذف را اشتباهی انجام داده باشید، قابل برگشت باشد. پس همچنان حجم اشغال شده توسط آن پرونده یا پوشه باقی است.

این امکان در نسخه‌های جدید Cpanel اضافه شده است و باعث می گردد که حذف کردن های اشتباهی رخ ندهد. عملکرد Trash در File Manager دقیقاً مثل Recycle Bin در ویندوز است. یعنی شما در ویندوز هر چیزی که پاک می کنید اول به داخل این پوشه هدایت خواهد شد. پس از آن اگر سطح زبالۀ ویندوز خود را حذف کنید، آن اطلاعات برای همیشه از روی رایانۀ شما حذف می گردند و فضای حافظۀ سختِ رایانۀ شما آزاد می گردد.

پس در File Manager باید به این موضوع دقت داشته باشید که هر از چند گاهی باید به سراغ بخش Trash آمده و پرونده ها و پوشه های موجود در آن را برای همیشه حذف کنید. در غیر این صورت ممکن است حذف فضای میزبانیِ شما تمام شود!

پس وارد Cpanel سپس File Manager شده و روی دکمۀ View Trash از نوار ابزارهای بالای صفحه کلیک کنید. در تصویر زیر کاملاً مشخص است.

مدیریت سطح زباله در سی پنل

پس از اینکه روی View Trash کلیک کردید، وارد سطح زباله می شوید و محتویاتی که قبلاً حذف کردید را می بینید. اگر فکر می کنید که دیگر به این محتویات دیگر نیازی ندارید، حالا که دکمۀ Empty Trash فعال شده است، می توانید برای خالی کردن سطح زباله روی آن کلیک کنید. دقت کنید که حالا عملیات پاک کردن محتویات سطل زباله غیر قابل برگشت است. ولی با این کار حجم اشغال شده توسط این محتویات آزاد خواهد شد.

پس با این توضیحات، اگر دیدید حجم فضای میزبانی شما که هم از طریق Cpanel و هم از طریق ناحیۀ کاربری در سایت webnolog.net قابل نمایش است، در حال اتمام است یا پر شده است؛ یا پیام اخطار برای شما ارسال شده است، در اولین گام بهتر است طبق آموزش این صفحه اقدام کرده و محتویات اضافه را از روی فضای میزبانیِ خود حذف نمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت