غیرفعال کردن کش DNS رایانه پرینت

  •  9

در آموزش های قبلی راجع به DNS و کارایی آن و اینکه چرا باید اطلاعات DNS سایت های مختلف روی رایانۀ ما ذخیره شوند، توضیحات مفصل ارائه شد. خواندن آنها برای یک وبمستر بسیار حائز اهمیت است. همچنین اینکه چطور کش DNS را از روی رایانه حذف کنیم هم از جمله توضیحاتی بود که در قسمت های قبلی توضیح داده شد. اما اگر ما در حال اعمال تغییرات روی دامنۀ سایت باشیم و نیاز داشته باشیم همواره اطلاعات تازه از DNS سایت را از سرورهای DNS دریافت کنیم، باید حتی شده کاری کنیم که اطلاعات DNS روی رایانۀ ما اصلاً ذخیره نشود. برای این کار باید از قسمت رجیستری ویندوز اقدام به غیرفعال کردن کش DNS رایانه خود کنیم.

قابلیت DNS Caching در روی رایانۀ شما باعث می شود زمانی که یک بار اطلاعات دامنۀ یک سایت از قبیل IP فراخوانی شد، بار دیگر این اطلاعات از روی رایانۀ شما گرفته شود. این کار باعث افزایش سرعت دسترسی شما به سایت های مختلف خواهد شد. به این نوع کش شدن Client-Side DNS Caching می گویند. اما برخی اوقات مثل فرضیه ای که قبلاً توضیح دادیم، نیاز این DNS Caching را غیرفعال کنیم.

برای این کار در سیستم عامل ویندوز، از فهرست شروع (Start Menu) عبارت run را جستجو کنید تا این پنجره برای شما باز شود. پس از آن عبارت regedit را در این پنجره وارد کنید و Enter را از صفحه کلید بزنید. پنجره رجیستری ویندوز برای ما باز می شود.

حالا باید از فهرست شاخه ای سمت چپ پنجره به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dnscache\Parameters

غیر فعال کردن کش رایانه

مقدار MaxCacheEntryTtlLimit را از قسمت سمت راست پنجره پیدا کرده و با دوبار کلیک روی آن و وارد کردن مقدار 1 درون پنجره، OK کنید و از رجیستری ویندوز خارج شوید. حالا باید سیستم را یک بار راه اندازی مجدد کنید تا تغییرات اعمال شوند.

دقت داشته باشید که مراحل بالا کش شدن DNS را به طور کامل غیرفعال نمی کند. فاصله زمانی بین هر بار کش شدن را کاهش می دهد و این خود باعث به روز شدن هر چه زودتر اطلاعات DNS رایانۀ شما است.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت