رفع ایراد مشکلات دامنه با پاک کردن کش مرورگر پرینت

  • مشکلات سایت, تنظیمات دامنه
  •  1

کار کردن با دامنه از این نظر که اِعمال تغییراتش معمولاً زمان بر است، کار نسبتاً سختی است. مخصوصاً برای افرادی که تازه با دنیای وب آشنا شدند و با طرز کار شبکه و اینترنت زیاد آشنا نیستند. یکی از مشکلاتی که وبمسترها با آن روبرو هستند این است که مثلاً تغییراتی را در دامنه یا زیر دامنۀ سایت خود می دهند و پس از مدتی صبر کردن هنوز نمی توانند سایت خود را باز کنند. در این حالت اگر فرد دیگری از جای دیگر کرۀ زمین نشانی سایت را وارد مرورگر کند بتواند سایت را مشاهده کند. اما خود فرد صاحب سایت قادر به باز کردن سایت نیست.

رفع ایراد مشکلات دامنه با پاک کردن کش مرورگر

دلیل این موضوع این است که DNS های سایت و همچنین اطلاعات دیگر سایت روی رایانۀ شخصی و همچنین مرورگر وی کش (ذخیره) شده که این یکی از قابلیت های مرورگرهای اینترنتی که برای جلوگیری از پرس و جوهای اضافی است. در این مورد اگر دلیل اصلی مشکل این موضوع باشد، باید کش (Cache) مرورگر و یا حتی کل سیستم خود را پاک کنید. تا دوباره محتوای جدید از سرور سایت شما دریافت شود.

برای اینکه بتوانید کش مرورگر خود را پاک کنید به شما پیشنهاد می کنیم به آموزش پاک کردن کش مرورگر مراجعه کنید.

نکتۀ دیگری که می ماند این است گاهی اوقات اطلاعات DNS سایت روی سرورهای واسط، مثل سرورهای DSN شرکت های ارائه دهندۀ خدمات اینترنت ذخیره می شوند. در این صورت دیگر چاره ای جز صبر کردن برای به روز شدن اطلاعات روی آن رایانه ها ندارید. ولی حداقلش این است که با پاک کردن کش مرورگر و همچنین کش DNS از روی رایانۀ خود، از این ناحیه اطمینان خاطر دارید که مشکل از جانب شما نیست. البته اگر تنظیمات دامنۀ خود را به خوبی انجام داده باشید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت