ایمیل اطلاعات فضای میزبانی جدید شما پرینت

  • خرید سایت
  •  0

پس از اینکه سرویس فضای میزبانی Cpanel خود را سفارش می دهید و صورت حساب آن را پرداخت می نمایید، ایمیلی با عنوان "اطلاعات فضای میزبانی جدید شما" برای شما ارسال خواهد شد که حاوی اطلاعات مهم برای استفاده از هاست شماست. به شما پیشنهاد می کنیم این ایمیل را حذف نکنید و آن را نگه دارید. در ضمن با رعایت موارد امنیتی از لو رفتن این ایمیل جلوگیری کنید. در این آموزش قصد داریم شما را با قسمت های مختلف این ایمیل و اطلاعات موجود در آن آشنا کنیم.

ایمیل اطلاعات فضای میزبانی جدید شما

در بالاترین قسمت این ایمیل توضیحاتی راجع به امنیت و  ثبت دامنه به شما گوشزد شده است که توصیه می شود حتماً آن را کامل مطالعه کنید.

اطلاعات حساب جدید

اطلاعاتی کلی راجع به سفارش خود را می توانید در این بخش ببینید. مثلاً نام طرح و همچنین نام دامنه به علاوه مبلغ پرداختی و تاریخ سر رسید را می توانید از این قسمت شاهد باشید.

جزئیات ورود

این بخش خیلی مهم است. این اطلاعات برای ورود به Cpanel شماست. می توانید پس از اولین ورود به Cpanel، رمز عبور خود را تغییر دهید و یک رمز قوی برای آن انتخاب کنید.

اطلاعات سرور

اطلاعات سرور مثل IP می تواند در مواقعی مثل اتصال درگاه بانکی به سایت مورد استفاده قرار گیرد.

بالا آوردن سایت...

FTP یک روش برای انتقال فایل است. یعنی برای دریافت و بارگذاری فایل روی فضای میزبانی خود می توانید به راحتی از FTP استفاده کنید. اول باید یک حساب FTP از داخل Cpanel بسازید و سپس با نصب یک نرم افزار FTP مثل FileZilla اقدام به اتصال FTP سایت خود کنید. البته یک حساب پیش فرض FTP از همان ابتدایی که هاست را تحویل می گیرید وجود دارد که نام کاربری و رمز عبور آن همان نام کاربری و رمز عبور ورود به Cpanel است.

در این قسمت می توانید اطلاعات اتصال به FTP سایت خود را برای بارگذاری فایل های سایت ببینید و از آنها برای ساخت سایت خود استفاده کنید. شامل یک نشانی موقت و نشانی دائم FTP سایت شماست.

تنظیمات ایمیل

اطلاعات ورود به حساب ایمیل خود را در این بخش خواهید دید. البته قبل از اینکه شما بتوانید ایمیلی ارسال یا دریافت کنید، باید وارد Cpanel شده و از قسمت Email Accounts مبادرت به ساخت حساب یا حساب های ایمیل خود کنید. حساب ایمیلی که می سازید، در اصل یک آدرس و یک صندوق ایمیل برای شما ساخته می شود که افراد می تواند به آن نشانی ایمیل ارسال کنند و شما هم می توانید از آن نشانی برای دیگران ایمیل ارسال نمایید. این نشانی ایمیل به صورت رسمی مختص دامنۀ شماست (مثال: info@yourdomain.ir).

خیلی از مواقع شاید خواسته باشید از یک نرم افزار مدیریت ایمیل که روی رایانۀ شما نصب می شود، مثل Thunderbird یا Outlook استفاده کنید. در این صورت باید نرم افزار را به حساب ایمیل خود روی فضای میزبانی متصل کنید. که برای این کار شما نیاز به نشانی سرور ایمیل خود، نام کاربری و رمز عبور دارید. این اطلاعات در قسمت وجود دارد. البته نام کاربری و رمز عبور را هنگام ساخت حساب ایمیل باید خودتان تعیین کنید و آنها را در جای امنی نگهداری کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت