متاسفانه درگاه بانکی سایت دچار مشکل شده است. تا رفع کامل مشکل می‌توانید از داخل صفحهٔ صورت حساب خود، از روش کارت به کارت استفاده کنید.

نصب و یا ارتقاء CustomBuild 2.0 روی سرور DirectAdmin پرینت

  • کانفیگ دایرکت ادمین
  •  0

گاهی از اوقات ما نیاز داریم تا CustomBuild را روی سرور دایرکت ادمین از نو نصب کنیم. این شرایط شامل:

  • ارتقاء CustomBuild از نسخهٔ 1 به نسخهٔ 2
  • تکمیل نصب سرویس‌های دایرکت ادمین، پس نصب ناقص
  • رفع ایراد سرور به علت به هم ریختگی تمامی اجزا و نرم افزارها و پیکربندی آنها
  • خراب شدن خود CustomBuild

برای این منظور با حساب ریشه، وارد خط فرمان سرور خود شوید و دستورات زیر را خط به خط اجرا نمایید:

cd /usr/local/directadmin
mv custombuild custombuild_OLD
wget -O custombuild.tar.gz http://repo.amazeservice.net/services/custombuild/2.0/custombuild.tar.gz
tar xvzf custombuild.tar.gz
cd custombuild
./build

به طور کلی دستورات بالا، ابتدا اگر پوشهٔ قدیمی CustomBuild وجود داشته باشد را تغییر نام می‌دهد. سپس سند فشردهٔ جدید CustomBuild را دانلود کرده و در مسیر قبلی از حالت فشرده خارج می‌کند. در انتها هم یک بار اسکریپت build را اجرا می‌کند که در این زمان فقط راهنمای دستورات را نشان می‌دهد و که از این طریق می‌توان فهمید که CustomBuild به درستی نصب شده است.

دقت داشته باشید که در اینجا سند پیش فرض options.conf با تنظیمات پیش فرض روی CustomBuild سوار است. اگر نیاز باشد می‌توانید آنها را تغییر دهید.

حالا اگر خواسته باشیم تمامی اجزاء و سرویس‌های سرور دایرکت ادمین را هم کامپایل کنیم، باید دو خط دستور زیر را هم اجرا کنیم:

./build all d
./build rewrite_confs

برای اینکه در حین مراحل نصب و کامپایل دایرکت ادمین، به همراه دیگر اجزاء سرور خللی ایجاد نشود، حتما دستورات بالا را درون screen اجرا کنید. چون بسته به قدرت و منابع سرور، مدت زمانی زیادی طول خواهد کشید تا کار به اتمام برسد.

اما در رابطه با ارتقاء یا نصب خود دایرکت ادمین باید در نظر داشته باشید که روال ارتقاء و یا به‌روزرسانی خود DirectAdmin از CustomBuild جدا است که در یک آموزش دیگر به تفصیل به آن پرداخته شده است: به روز رسانی و آپدیت دایرکت ادمین


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت