ارجاع نشانی سایت از www به بدون www توسط سند .htaccess پرینت

  •  0

اگر سایت شما هم به صورت yourdomain.com و هم به صورت www.yourdomain.com باز شود، بدون اینکه در نهایت نشانی سایت به یکی از این حالت‌ها تبدیل شود، قطعاً با مشکل محتوای تکراری در موتور جستجو مواجه خواهید شد. موتورهای جستجو مثل گوگل، سایتی با www را با هویتی جداگانه از همان سایت بدون www تلقی می‌کنند. پس تشخیص آنها این است که شما روی دو تا نشانی متفاوت، دقیقاً یک سایت مشابه را بالا آوردید که این کار جریمه دارد!

پس بهترین کار این است که یکی از این نشانی‌ها را به دیگری ارجاع دهید. این کار را به صورت خودکار می‌توانید انجام دهید که روش مورد استفادهٔ ما در اینجا، استفاده از کدهای .htaccess است.

پس این فایل را که به صورت مخفی در File Manager هاست‌تان است را باز کنید و کدهای زیر را در ابتدای سند قرار دهید. در مواقعی اگر این کد کار نکرد، با کد دیگری در همین سند تداخل دارد. پس یک جستجو در داخل سند داشته باشید که ببینید کد مشابه در آن وجود دارد که نیاز به حذف یا اصلاح آن وجود داشته باشد یا خیر.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.yourdomain.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://yourdomain.com/$1 [L,R=301]

فراموش نکنید که حتماً قبل از اعمال تغییرات روی سند .htaccess یک نسخه از آن در جای دیگری ذخیره کنید تا اگر مشکلی برای سایت‌تان رخ داد، سریعاً شرایط را به حالت قبل بازگردانید. در ضمن به جای yourdomain.com حتماً نام دامنهٔ اینترنتی سایت خود را جایگزین کنید (هم در خط دوم و هم در خط سوم). اگر هم گواهینامه SSL روی دامنهٔ شما نصب شده است، به جای http در خط سوم پیشنهاد می‌شود از https استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که کد بالا بازدید کنندگانی که سایت شما را با www باز می‌کنند را به دامنهٔ سایت بدون www ارجاع (Redirect) می‌دهد.

نکتهٔ مهم: در اسکریپت‌هایی مثل وردپرس، نیازی نیست شما از یک چنین کدی استفاده کنید. تنها لازم است از قسمت تنظیمات عمومی پیشخوان، نشانی سایت و نشانی وردپرس را بدون www وارد کنید.

در صورتی که کد برای شما کار نکرد، و یا فقط برای برخی از صفحات سایت شما کار کرد، باید جایگاه کد را به بالاترین قسمت سند .htaccess منتقل کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت