رفع خطای 500 و دیگر خطاها در حین اجرای نصاب خودکار duplicator installer وردپرس پرینت

  •  0

گاهی از مواقع مشتریان با خرید یک قالب و یا دیگر محتویات وردپرس، یک بستهٔ نصبی تحویل می‌گیرند که معمولاً توسط افزونهٔ Duplicator ساخته شده است. بستهٔ نصبی برای راه اندازی سریع قالب و یا سایت با محتویات و تنظیمات از پیش تنظیم شده بسیار مناسب است. اما در رابطه با استفاده از بستهٔ نصبی باید کمی دانش فنی داشت تا از بروز خطاهای مختلف جلوگیری کرد و کار نصب وردپرس با استفاده از بستهٔ نصبی بدون ایراد پایان یابد.

با در نظر گرفتن اینکه روی هر هاست ممکن است تنظیمات متفاوتی اعمال شده باشد، ممکن است یک بستهٔ نصبی روی یک هاست بدون مشکل نصب شود و روی بستهٔ نصبی دیگر خیر. این طور هم نیست که اگر بستهٔ نصبی نصب نشد، کاری نتوان کرد! معمولاً با بروز مشکل، خطا به صورت واضح به زبان انگلیسی توضیح داده شده که اگر کمی با مباحث هاست و سرور آشنا باشید، می‌توانید مشکل را رفع کنید.

زمانی که شما یک هاست یا فضای میزبانی از وبنولوگ خریداری می‌کنید، تا جایی که امکانش برای ما وجود داشته باشد، از طریق کنترل پنل تنظیمات هاست از قبیل تنظیمات PHP و وب سرور را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید تا جای امکان سرویس را برای نرم افزار خود سفارشی سازی کنید. در رابطه با همین موضوع، یکی از بخش‌های مهم سی پنل یا دیگر کنترل‌پنل‌های وب، Select PHP Version در هاست‌های کلود لینوکس و یا MultiPHP Manager در هاست‌های لینوکس است.

در صفحهٔ Select PHP Version در سربرگ اول، شما می‌توانید نسخهٔ PHP و همچنین ماژول‌های مورد نیاز وردپرس یا اسکریپت خود را تعیین کنید. در سربرگ دوم (Options) تنظیمات دیگر PHP از قبیل زمان TimeOut شدن اجرای اسکریپت PHP وجود دارد که البته تنظیمات بسیار حساسی قلمداد می‌شوند. چرا که با تنظیم اشتباه هر کدام از آنها، سایت با خطاهای گوناگون معمولاً از جنس خطای 500 مواجه خواهد شد!

توضیح پیرامون این بخش از کنترل پنل، به این دلیل است که خیلی از مواقع که شما با استفاده از Dup Installer اقدام به نصب بستهٔ نصبی می‌کنید و خطا دریافت می‌کنید، به این علت است که مثلاً مدت زمان اجرای فایل PHP مورد نظر بسیار طولانی است و مثلاً باید php Timeout را افزایش دهید. و یا نیاز است تا میزان Ram یا همان حافظهٔ اصلی که PHP حق استفاده از آن را دارد را افزایش دهید.

اینکه چه گزینه‌ای را باید تغییر دهید، بستگی به این دارد که عنوان خطایی که داده می‌شود چیست. در خیلی از مواقع جستجوی عنوان خطا در موتورهای جستجوی اینترنتی، راه‌حل را خیلی ساده به شما نشان می‌دهند. هر چند که به عنوان ادمین سایت یا وبمستر خود شما باید اندک دانشی راجع به نحوهٔ کارکرد اسکریپت خود داشته باشید، تا بتوانید خیلی راحت مشکلات آن را برطرف نمایید.

برای آموزش کامل راجع به نحوهٔ استفاده از ابزارهای سی‌پنل و دیگر کنترل‌پنل‌های میزبانی وب، از قبیل ابزار Select PHP Version بد نیست به دیگر آموزش‌های ما در مرکز آموزش مراجعه کنید و آنها را دنبال کنید.

پس در نظر داشته باشید با توجه به میزان سنگینی بستهٔ نصبی و احتیاجاتی که نیاز دارد، حتماً تنظیمات هاست خود را بررسی کنید و اگر نیاز به تغییر داشت، ‌آنها را با دانش کافی تغییر دهید. در خیلی از مواقع هم نیاز است پس از اتمام کار، مقدار آنها را به حالت اولیه برگردانید. چرا که در حالت عادی ممکن است سایت مثلاً به میزان بالای RAM نیازی نداشته باشد و این خود باعث بروز مشکلات دیگری خواهد شد.

نصب به روش Extract کردن دستی

در برخی از مواقع که نتوانستید خطایابی را به درستی انجام دهید، باز هم راهکاری برای اجرای موفقیت آمیز نصاب بستهٔ نصبی وجود دارد. در بستهٔ نصبی Duplicator زمانی که فایل installer.php را توسط مرورگر اجرا می‌کنید، در همان مرحلهٔ اول اگر از قبل سند zip بستهٔ نصبی را توسط File Manager را روش دیگری، از حالت فشرده خارج کرده باشید، به شما اجازه می‌دهد تا نصب را روی همان فایل‌های از حالت فشرده خارج شده انجام دهید.

پس در این روش installer.php کار Extract کردن سند Zip را انجام نمی‌دهد. بلکه این شما هستید که قبل از شروع مراحل نصب، فایل zip را با دستور extract در کنترل پنل از حالت فشرده خارج می‌کنید و مراحل نصب بستهٔ نصبی را روی مرورگر شروع می‌کنید.

درصد موفقیت در این روش تقریباً صددرصد است و نیازی هم ندارید که دست به تنظیمات هاست خود بزنید. چون عمده خطایی که در روش نصب خودکار رخ می‌دهد، خطای timeout است که باید در تنظیمات PHP دست ببرید. حالا در این روش اصلاً نیازی به اجرای طولانی مدت اسکریپت PHP نیست.

برای آموزش تفضیلی استفاده از این روش، می‌توانید در مرکز آموزش وبنولوگ و یا در گوگل جستجو کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت