دریافت ایمیل های WordPress Updates Digest یا WordPress site vulnerabilities پرینت

  • آپدیت سایت, سایت وردپرس
  •  0

از جمله ایمیل‌هایی که ممکن است به واسطهٔ نصب وردپرس روی هاست خود، در صندوق ایمیل خود دریافت کنید، ایمیل‌های هشدارهای امنیتی با عنوان WordPress Updates Digest هستند. به طور کلی، این ایمیل‌ها این هشدار را به شما می‌دهند که مشکلی روی سایت وردپرسی شما وجود دارد که حتماً باید در اولین فرصت آنها را رفع کنید. چون در بهترین حالت در عملکرد عادی سایت شما اختلال ایجاد می‌کنند و در بدترین حالت هم می‌توانند مسبب هک شدن سایت شما گردد. در ادامه راجع به ارسال این قبیل ایمیل‌ها اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

اگر با دقت بیشتری درون کنترل پنل هاست خود را بررسی کنید، قطعاً با ابزاری با عنوان WordPress Toolkit مواجه خواهید شد که می‌توان گفت یک قابلیت جدید برای بهینه سازی هر چه بیشتر سایت‌های مبتنی بر وردپرس است. به دلیل اینکه خیلی از کارهایی که قرار است روی سایت‌های وردپرس انجام شود به صورت تکراری است، ابزار WordPress Toolkit خیلی راحت می‌تواند این قبیل کارهای تکراری را برای ما به انجام رساند.

همچنین WordPress Toolkit بررسی‌های امنیتی وردپرس را هم برای ما انجام می‌دهد تا اگر مشکلی در جایی وجود داشت، به ما اطلاع داده و در سریع‌ترین زمان ممکن آن رخنهٔ امنیتی را برطرف کنیم.

به طور کلی از WordPress Toolkit برای نصب و مدیریت وردپرس و همچنین انجام تنظیمات اصلی آن می‌توان استفاده کرد. یعنی به جای اینکه خیلی از کارهای مدیریتی وردپرس را به صورت دستی انجام دهیم، با ورود به سی پنل یا پلسک، خیلی راحت از طریق ابزار WordPress Toolkit بیشتر موارد مدیریتی را می‌توان انجام داد.

یکی از بررسی‌هایی که به واسطهٔ WordPress Toolkit روی سایت شما انجام می‌شود، بررسی‌های امنیتی است. عمدهٔ این بررسی‌های امنیتی هم به بروز نبودن خود وردپرس و یا بسته‌های جانبی از قبیل افزونه و یا قالب‌ها مربوط می‌گردد. هشدارهای دیگر در گروه موارد زیر دسته بندی می‌شوند:

  • WordPress updates available or installed
  • WordPress installation was quarantined
  • Blocked WordPress plugin was deactivated
  • WordPress site vulnerabilities found

که بسته به تنظیماتی که از طرف مدیر سرور صورت گرفته است، ممکن است برخی از آنها به دست شما نرسند.

بنابراین بسیار محتمل است که به صورت روزانه شما ایمیل‌هایی را مثلاً با عنوان WordPress Updates Digest دریافت کنید که حتماً باید از طرف شما مورد بررسی قرار گیرند. مثلاً ممکن است به شما هشدار داده شده باشد که خود وردپرس یا افزونه‌های نصب شده روی آن به روز نبوده، که شما با به‌روز کردن آنها دیگر چنین ایمیلی را دریافت نخواهید کرد.

ایمیل WordPress Updates Digest

گاهی از اوقات هم به علت وجود نوع دیگری از آسیب پذیری‌ها مثل عدم تنظیم درست تنظیمات پایگاه داده مثل نام کاربری آن، ممکن است دلیل ارسال یک چنین ایمیل‌هایی برای شما باشد. بد نیست متن ایمیل را با دقت مطالعه کنید و یا اگر به انگلیسی تسلط ندارید از مترجم گوگل استفاده کنید و ببینید که چه چیزی به شما گفته شده.

ممکن است در WordPress Toolkit هاست خود، طوری تنظیم کرده باشید که خودکار به روز رسانی‌ها را نصب کند. اما در مواقعی که این نصب با خطا مواجه شود، باز هم چنین ایمیلی را دریافت خواهید کرد که به شما گفته می‌شود، به روز رسانی خودکار با شکست مواجه شده. بنابراین باید به صورت دستی اقدام به به‌روز کردن سایت کنید.

نباید فراموش کرد که بیشتر سایت‌هایی که هک می‌شوند به دلیل عدم به روز بودن نرم افزارهای روی آن است. وقتی یک نسخهٔ جدید از یک نرم افزار ارائه می‌گردد، خیلی از ایرادهای امنیتی آن برطرف می‌گردد. به همین دلیل هم هست که توصیه می‌شود همیشه از آخرین نسخه‌های نرم افزارها روی هاست خود استفاده کنید. اهمیت سایت شما بسیار بیشتر از آن است که با یک چنین بی احتیاطی‌هایی خیلی راحت هک شده و تمام اطلاعات آن از بین برود!


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت