مشکل ارور 503 پرینت

  •  0

سلام و وقت بخیر .
ببخشید من توی این هاست بازدید کننده زیاد دارم و خیلی وقتها به مشکل ارور 503 بر میخورم. میخواستم بدونم راه حل شما و هزینش چقدر هست برای اینکه به این مشکل نخوریم . ممنونم ازتون

با سلام
خطای 503 مربوط به استفادهٔ بیش از حد از منابع سرور است! اگر سایت شما واقعاً بازدید زیادی داشته باشد این امر طبیعی است. وقتی از بازدید زیاد صحبت می کنیم، یعنی بازدید همزمان چند صد نفر. البته ممکن است برای مدت زمانی این اتفاق بیافتد که فقط در آن لحظه این مشکل رخ میدهد و خطای 503 برگردانده خواهد شد.
اما برای سایت های معمولی و با بازدید معقول منابعی که برای هاست پر بازدید در نظر گرفتیم بسیار بیش از حد متعارف است و نباید مشکلی وجود داشته باشد. عمده مشکلات ناشی از عدم تنظیم صحیح اسکریپت و سیستم مدیریت سایت است. به این معنا که از قالب و افزونه ها به درستی استفاده نمی شود!
بهتر است تمامی افزونه های کش را از روی وردپرس خود حذف کرده و فقط و فقط از افزونه کش لایت اسپید که در مخزن وردپرس وجود دارد استفاده کنید. پیشنهاد این افزونه به این دلیل است که وب سرور سایت شما هم لایت اسپید است. پس می تواند در سرعت و کیفیت سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد. این موضوع را بعد از فعال و تنظیم کردن آن خواهید فهمید. پس از نصب افزونه لایت اسپید، کش فعال نیست. باید از قسمت تنظیمات آن را فعال نمایید.
سپس تمامی افزونه هایی که غیر ضروری هستند و فشار زیادی به سایت می آورند را حذف نمایید. مشاهده شده که مشتریان حتی از افزونه هایی استفاده می کنند که دقیقاً کارکرد مشابه دارند. پس نیازی نیست چند تا افزونهً مثلا سئو نصب کرد! یک عدد افزونه سئو کافی است.
از طرف دیگر اگر قالب سایت شما سفارشی است، یعنی فقط برای سایت شما نوشته شده است، کدنویسی آن باید بهینه و اصولی باشد تا مشکلی از نظر بهینگی ایجاد نکند که این کار را باید یک برنامه نویس به درستی انجام دهد.
از طرف دیگر حتما روی امنیت سایت تان هم کار کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به مرکز اموزش ارجاع می دهم. مثل استفاده از تدابیری که جلوی حملات Brue Force را می گیرد. این حملات تقریباً کل منابع سرور و هاست شما را صرف خود می کنند و بازدید کننده عادی قادر به دیدن صفحات سایت شما نیست.
در نهایت در 90 درصد مواقع، با رعایت موارد مذکور و دیگر موارد که در مرکز آموزش در گروه های آموزشی مختلف ذکر شده است، خیلی راحت می توان این مشکل را برطرف کرد. باید دانست که همیشه رصد کاملی را روی بازدید سایت تان توسط سرویس های آمارگیر سایت هم داشته باشید تا اگر واقعاً بازدید سایت شما خیلی زیاد شد، به یک سرور مجازی یا حتی سرور اختصاصی کوچ کنید. ولی همانطور که گفته شد، در بیشتر موارد این پیکربندی درست است که مشکل را رفع می کند.
موفق و پیروز باشید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت