تنظیم NS های دامنه از طریق ناحیه کاربری وبنولوگ پرینت

  • تنظیمات دامنه, ناحیه کاربری
  •  0

همانطور که می دانید، شما چه از طریق وبنولوگ یا هر شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی و ثبت دامنه، دامنه ای را ثبت کنید، در نهایت باید برای مدیریت دامنه های ملی (ir) یا دامنه های بین المللی (.com و .net و ...) خود به ترتیب به پنل خود در سایت nic.ir و پنل مدیریت دامنه های بین المللی مراجعه کنید. از طریق همین پنل ها به راحتی می توانید تنظیماتی را روی دامنۀ خود اعمال کنید. مثلاً NS های آن را تنظیم کنید که قادر باشید آن را به یک فضای میزبانی متصل کنید. یا حتی قادر باشید آن را به شخص دیگری واگذار کنید.

اما علاوه بر تنظیم NS های دامنه از طریق پنل مختص همان دامنه در سایت رجسترار، برای این کار می توانید از طریق ناحیه کاربری وبنولوگ هم مراحل را طی کنید. البته اگر دامنۀ شما را ما ثبت کرده باشیم.

برای تنظیم NS های دامنه از طریق ناحیه کاربری وبنولوگ، کافی است به حساب خود وارد شده و به قسمت "دامنه های من" وارد شوید. از همان صفحۀ اصلی ناحیه کاربری می توانید روی "دامنه ها" کلیک کنید. روی پیکان کنار علامت آچار هر دامنه ای که قصد تغییر NS های آن را دارید کلیک کنید. از فهرست کشویی که باز می شود گزینۀ "مدیریت NameServer ها" را انتخاب کنید.

تنظیم NS های دامنه از طریق ناحیه کاربری وبنولوگ

در صفحۀ دیگری که برای شما باز می شود باید اول یکی از دو گزینۀ مورد نظر را انتخاب کنید.

  • استفاده از NameServer پیش فرض: اگر می خواهید همان NS های پیش فرض خود سیستم روی دامنۀ شما اعمال شود، این گزینه را انتخاب کنید. اگر دامنه و هاست را از وبنولوگ تهیه کرده باشید می توانید این گزینه را انتخاب کنید.
  • استفاده از NameServer انتخابی (وارد کنید): اگر دامنه را از وبنولوگ تهیه کرده باشید ولی قصد دارید به یک هاست دیگر متصلش کنید، باید این مورد را انتخاب کرده و NS های هاست مورد نظر را در جعبه های اول و دوم وارد کنید.

تنظیم NS های دامنه از طریق ناحیه کاربری وبنولوگ

در نهایت روی "تغییر NameServer" کلیک کنید.

NS های موجود در تصویر بالا مثال است و شما باید NS هاستی که قرار است دامنه را به آن متصل کنید را وارد کنید. اگر هاست را از وبنولوگ تهیه کرده باشید این مقاله را بخوانید. اما اگر هاست را از یک شرکت دیگر تهیه کرده باشید باید از آنجا اقدام به دریافت NS های هاست کنید و روی دامنۀ خود تنظیم کنید.

برای اعمال تغییرات روی دامنه های ir باید 12 الی 24 ساعت صبر کنید. ولی برای دامنه های بین المملی مثل com، net و org باید 5 الی 6 ساعت صبر کنید تا تنظیمات اعمال گردند.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت