رفع خطای Timeout در PHP پرینت

  • خطاهای سایت
  •  3

ممکن است در مواقعی مثل نصب بستهٔ نصبی قالب، که تقریباً یک کار سنگین محسوب می‌شود، با خطای Timeout مواجه شوید. اگر در خطایی که برگشت داده می‌شود عدد ۵۰۰ و عبارت timeout را دیدید، این احتمال وجود دارد که در تنظیمات PHP شما، مدت زمان اجرای یک پردازش PHP محدود شده باشد، که البته این کار به علت جلوگیری از بروز مشکلات جدی و فشار زیاد روی سرور است. عمدتاً کارهایی مثل نصب بستهٔ نصبی که ممکن از چند دقیقه طول بکشد، ما نیاز داریم حتی شده به طور موقتی محدودیت زمانی اجرای PHP یا همان PHP Timeout را افزایش دهیم تا کار به اتمام برسد.

در زیر نمونه‌ای از خطای مورد نظر را می‌بینید که نشان می‌دهد کاری که قرار است انجام شود، زمان زیادی را صرف خواهد کرد. از طرف دیگر در تنظیمات PHP محدودیت، اجازهٔ به اتمام رسیدن آن را نمی‌دهد.

Server Code: 500
Status: Internal Server Error
Response:
Request Timeout
This request takes too long to process, it is timed out by the server. If it should not be timed out, please contact administrator of this web site to increase 'Connection Timeout'.

این خطا ممکن است در صفحاتی از سایت شما نمایش داده شود، یا در حین انجام یک کار خاص روی سایت و یا در سند error_log روی فضای میزبانی شما که تمامی خطاهای سایت‌تان را ذخیره و نگهداری می‌کند.

بنابراین باید به سراغ تنظیمات PHP خود رفته که برای این منظور وارد کنترل پنل خود (سی پنل یا دایرکت ادمین) می‌شوید. بخشی که باید وارد آن شوید ممکن است متفاوت باشد. بسته به نوع سیستم عامل، باید وارد یکی از بخش‌های زیر شوید.

Select PHP Version

اگر سیستم عامل سرور کلود لینوکس باشد، با رفتن به صفحهٔ  Select PHP Versionو سپس سربرگ Options می‌توانید تک تک گزینه‌های تنظیماتی PHP هاست خود را تنظیم فرمایید. گزینهٔ max_executaion_time را پیدا کنید و مقدار آن را کمی افزایش دهید تا مشکل اجرای اسکریپت‌های PHP رفع شود.

MultiPHP INI Editor

در مواقعی که سیستم عامل سرور CentOS است، باید وارد قسمت MultiPHP INI Editor در کنترل پنل شد و از آنجا از طریق سربرگ Basic Mode از فهرست کشویی Select a home directory … دامنه سایت خود را انتخاب کنید تا گزینه‌های تنظیماتی PHP برای شما به نمایش درآید. حالا از بین آنها max_execution_time را باید بیابید و عدد آن را افزایش دهید.

دقت داشته باشید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی برای سایت و همچنین کل سرور، از تنظیم مقادیر زیاد برای این گزینه برای مدت زمان طولانی خودداری کنید. هر زمان نیازتان برطرف شد، فوراً عدد max_execution_time را به مقدار پیش فرض تغییر دهید و تنظیمات صفحه را ذخیره نمایید. برای بقیهٔ گزینه‌های تنظیماتی PHP هم همین امر صدق می‌کند.

معمولاً مقدار پیش فرض 90 به واحد ثانیه است. می‌توانید با افزوده یک یا دو صفر به انتهای آن فعلاً میزان آن را افزایش دهید و تغییرات را ذخیره کنید. پس از اتمام مراحل نصب بستهٔ نصبی یا هر کار دیگر، حتماً مجدد آن را به عدد 90 ثانیه برگردانید که مشکل فنی یا امنیتی برای سایت شما رخ ندهد.

نکتهٔ آخر اینکه ممکن است از جاهای دیگری هم گزینهٔ تنظیمات max_execution_time دستخوش تغییر شود. مثل سند htaccess. که در هر کدام از پوشه‌های سایت شما می‌تواند وجود داشته باشد. اگر مشکل رفع نشد، حتماً این سند را هم با دقت فراوان بررسی کنید. دستورات موجود در این سند خیلی حساس هستند! اشتباهی تغییرشان ندهید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت