پیدا کردن IP خروجی یا اصلی سرور پرینت

  • آی پی سایت, لایسنس های اشتراکی
  •  0

یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با استفاده از لایسنس‌ها، این است که باید از یکسان بودن IP اصلی سرور خود با IP لایسنس مطمئن شوید. لایسنس‌ها فقط زمانی به درستی کار می‌کنند که IP اصلی سرور شما روی آنها تنظیم شده باشند. از داخل ناحیه کاربری خود، صفحهٔ مخصوص همان لایسنس، می‌توانید IP آن را تنظیم نمایید.

برای تغییر IP لایسنس بهتر است که به آموزش‌های دیگر همین گروه در مرکز آموزش مراجعه نمایید. اما در این آموزش می‌آموزید که چطور IP اصلی یا همان Public IP سرور، که باید روی لایسنس‌ها تنظیم گردد را پیدا نمایید.

برای این کار وارد خط فرمان یا SSH سرور لینوکس خود شوید. این کار را با دسترسی root انجام دهید. در لینوکس دستوری با نام ip یا ifconfig داریم که با استفاده از این دستورات می‌توان اطلاعات مربوط به شبکهٔ سرور، از قبیل IP های سرور را به دست آورد. که در ویندوز دستور ipconfig در دسترس است. البته خروجی این دستورات ممکن است نیاز به تحلیل داشته باشد. که بهتر است از روش دیگری IP اصلی سرور را پیدا کنیم.

برای این کار از دستور curl استفاده می‌کنیم که یک درخواست به یک رایانهٔ دیگر می‌دهیم که به ما IP ای که از سرور ما مشاهده می‌کند را ارسال و نمایش دهد. با این روش تقریباً شکی وجود ندارد که این IP همان آی‌پی‌ای است که باید روی لایسنس تنظیم گردد.

برای این کار از دستور زیر استفاده می‌کنیم:

curl http://myip.cpanel.net/v1.0/

ما در این دستور از سرورهای سی پنل برای دریافت IP سرور خود استفاده کردیم. البته به غیر از این مورد، سرورهای دیگری هم در سطح اینترنت هستند که این کار را می‌توانند برای ما انجام دهند. به هر حال نتیجهٔ این دستور باید IP اصلی یا public سرور شما باشد.

حالا همین دستور را هم روی سرور ویندوز از طریق CMD می‌توانید اجرا نمایید. البته به شرطی که بستهٔ نرم افزاری CURL از قبل روی سرور شما نصب شده باشد. در غیر این صورت خطای 'CURL' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file. برگردانده خواهد شد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت