چطور از نمایندگی هاست سی پنل استفاده کنیم؟ پرینت

  • نمایندگی هاست
  •  0

خیلی از دوستان زمانی که یک نمایندگی هاست سی پنل دریافت می‌کنند‌، اصولاً هیچ ذهنیتی نسبت به نحوهٔ استفاده از این محصول ندارند. به همین دلیل با مشکلاتی مواجه می‌شوند که هیچ ارتباطی به کیفیت سرویس ندارد! بنابراین ما این آموزش را برای شما دوستان آماده کردیم که اطلاعات مختصر و مفیدی را در ارتباط با نحوهٔ استفاده از نمایندگی هاست سی پنل به شما ارائه می‌کند. پس با دقت تا انتهای آن را مطالعه کرده و برای آموزش مباحث بیشتر، به پیوندهایی که داده شده مراجعه کنید.

نمایندگی هاست سی پنل چیست؟

یک نوع فضای میزبانی است که شما می‌توانید روی آن حساب‌های دیگری ایجاد کرده و به افراد دیگر بدهید. در اصل شما روی حساب نمایندگی با دسترسی WHM می‌توانید حساب cPanel بسازید و به افراد مختلف واگذار کنید. معمولاً از نمایندگی هاست برای فروش هاست به دیگران استفاده می‌شود. در این نوع فروش، فرد نماینده درگیر مسائل فنی نخواهد شد و فقط کار مدیریت مشریان خودش را انجام می‌دهد.

پس اگر شما نمایندگی هاست تهیه می‌کنید، با ورود به کنترل پنل آن، که پنل WHM نام دارد، می‌توانید برای مشتریان خود حساب سی پنل بسازید و اطلاعات ورود به cPanel را به آنها بدهید تا آنها بتوانند سایت خودشان را ایجاد و مدیریت کنند کنند.

از کجا باید نمایندگی هاست را کنترل کرد؟

زمانی که شما نمایندگی هاست سی پنل تهیه می‌کنید، به شما دسترسی WHM داده می‌شود که با ورود به آن، از ابزارهای موجود در آنجا قادرید حساب‌های سی پنل مورد نیاز خود را بسازید. البته در کنار دسترسی WHM به شما دسترسی cPanel هم داده می‌شود که سایت اصلی خودتان را می‌توانید روی آن ایجاد کنید. اطلاعات ورود به WHM و cPanel در ایمیل فعال سازی محصول وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ایمیل‌های ما را از ابتدا تا انتها به طور کامل مطالعه کنید.

برای دوستانی هم که علاقه مند به یادگیری کامل بحث کار با حساب نمایندگی WHM هستند، یک دورهٔ آموزشی کامل به صورت ویدیویی و زبان فارسی تهیه کردیم که پس از تهیهٔ سرویس، با ورود به ناحیه کاربری خود در سایت ما، به صفحهٔ سرویس مربوطه رفته و روی دانلودها کلیک کنید. از آنجا تمامی بسته‌هایی که قابل دریافت هستند را می‌توانید ببینید. پس با دیدن دورهٔ آموزشی «آموزش جامع نمایندگی سی پنل با کنترل پنل WHM» تسلط کاملی روی کار با حساب نمایندگی‌تان کسب خواهید کرد و به تمامی سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. ولی در ادامهٔ این مقاله به طور کلی به کارهایی که باید انجام دهید اشاره‌ای مختصر خواهد شد.

تنظیمات NS اختصاصی نمایندگی هاست

یکی از کارهایی که برای حرفه‌ای جلوه دادن کسب و کار خود باید انجام دهید، تنظیم NS اختصاصی است. منظور همان NS هایی مثل ns1.example.com است که به مشتریان خود می‌دهید تا روی دامنه‌های‌شان تنظیم کنند، تا بتوانند دامنه‌ها را روی هاست‌شان میزبانی کنند (اتصال بین دامنه و هاست را برقرار کنند).

برای این منظور حتماً آموزش تنظیم NS اختصاصی برای نمایندگی هاست را با دقت مطالعه کنید و مرحله به مرحله پیش بروید. کارهایی که گفته شده را حتماً با دقت تمام انجام دهید. در نظر داشته باشید که این تنظیمات هم زمان‌بر هستند. اگر از دامنه ir برای تنظیم NS اختصاصی استفاده می‌کنید، باید طبق آموزش تنظیم نیم سرور اختصاصی روی دامنه IR عمل نمایید. البته اول باید آموزش اولی را مطالعه کرده باشید.

ایجاد حساب‌های سی‌پنل

در این مرحله، همه چیز آماده است که شما حساب‌های سی پنل مورد نیاز خود را ایجاد کنید. برای این کار وارد WHM شوید و از بخش Create a New Account می‌توانید مشخصات اصلی هاست از قبل دامنه، نام کاربری و ایمیل مشتری خود را وارد کرده و روی Create در پایین صفحه کلیک نمایید. حالا باید اطلاعات ورود به حساب سی پنل از قبیل نام کاربری و رمز عبور را به مشتری خود تحویل دهید.

حالا پس از ایجاد حساب‌های سی پنل مورد نیازتان، می‌توانید کارهای مدیریتی و رصد کردن مشتریان‌تان را از طریق بخش‌های دیگر WHM انجام دهید که در بستهٔ آموزشی جامع ویدیوی به شما آموزش داده شده است. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که مراقب باشید تا مشتریان شما از قوانین تخطی نکنند که باعث مسدود شدن سرویس شما گردد.

این مواردی که گفته شد، عمده کارهایی بود که می‌بایستی برای کار با حساب نمایندگی سی پنل، انجام می‌دادید. برای دیگر نمایندگی‌ها با کنترل پنل‌های دیگر هم روال کار تقریباً به همین شکل است.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت