حیطه مسئولیت وبنولوگ در رابطه با پشتیبانی محصولات و سرویس ها پرینت

  •  0

از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در حین ارائه خدمات ما به شما، باید به آن توجه کنید، بحث پشتیبانی محصولات است. از مهم‌ترین شعارهای ما، پشتیبانی کامل است. اما به علت اینکه خیلی از مشتریان ما ذهیت درستی از پشتیبانی محصولات ندارند، بعضاً با نارضایتی روبرو می‌شوند. پس بهتر است یک بار برای همیشه این آموزش را مطالعه کنید تا حیطهٔ وظایف ما در قبال پشیتبانی محصولات‌مان روشن شود.

پشتیبانی محصول، یعنی دریافت کمک از طرف فروشنده (وبنولوگ) در زمان‌هایی که مشتری در رابطه با همان سرویس، با مشکلی روبرو شده است.

در همین ابتدا باید بدانید که تمامی پشتیبانی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • پشتیبانی فنی
  • پشتیبانی آموزشی

پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی به این معنا است که با وجود دانش کار، مشتری باز هم نمی‌تواند مشکلش را رفع کند. مثلاً مشتری یک فضای میزبانی خریداری می‌کند. پس از اینکه اسناد سایتش را روی آن فضا بارگذاری می‌کند و تنظیمات هاست را به خوبی انجام می‌دهد، اما باز هم سایت قابل نمایش نیست! در این مرحله با تماس با پشتیبانی وبنولوگ، می‌تواند درخواست راهنمایی کند تا مشکلش رفع شود.

اگر مشکل فنی از طرف سرور و تنظیماتی باشد که خارج از کنترل مشتری است، پشتیبانی وبنولوگ موظف است که کامل ایرادیابی کرده و آن را رفع کند. اما خیلی از اوقات مشکل از تنظیماتی است که کنترل آنها هم به صورت مستقیم به دست خود مشتری است. مثل تنظیم نسخه و ماژول‌های  PHP که از طریق کنترل‌پنل‌ها مثل سی پنل یا دایرکت ادمین خیلی راحت می‌توان این کار را انجام داد. با اینکه این قبیل پشتیبانی‌ها در حیطهٔ کاری هاستینگ نیست. ولی وبنولوگ سعی می‌کند در این رابطه یا مشکل را رفع شد، یا راهنمایی‌های لازم را ارائه کند. که این راهنمایی‌ها بیشتر به صورت یک پیوند به آموزش مربوطه در مرکز آموزش است.

در رابطه با اسکریپت‌ها و برنامه‌های مشتریان، وبنولوگ هیچ گونه پشتیبانی‌ای ارائه نمی‌کند! دلیل این موضوع هم آشکار است. هر اسکریپت و برنامه طریقهٔ کار و تنظیمات خاص خودش را دارد که تسلط روی هزاران اسکریپت رایگان و غیر رایگانی که در دنیا وجود دارند، تقریباً غیر ممکن است و وبنولوگ برای پیدا کردن مشکل باید زمان زیادی را روی هر اسکریپت مشتریانش بگذارید. با این توضیحات، به هیچ عنوان مقدور نیست تا به این شیوه به تمامی درخواست‌های مشتریان پاسخ دهیم. البته در این رابطه هم اگر در توان ما باشد، راهنمایی‌های اولیه را ارائه خواهیم کرد.

برخی از خدمات ما مثل خدمات پیکربندی سرور یا اسکریپت، پشتیبانی فنی برای مدت زمان محدودی را دارند. مثلاً تا چند روز بعد از تحویل سرویس به مشتری، اگر مشکلی دیده شد می‌توانید آن را با وبنولوگ در میان بگذارید. اما پس از سپری شدن این موعد زمانی دیگر مسئولیتی در قبال کار انجام شده نخواهیم داشت.

پشتیبانی آموزشی

اما به پشتیبانی آموزشی می‌رسیم که مورد انتظار برخی از مشتریان است! قابل ذکر است که تقریباً هیچ فروشنده‌ای در دنیا پشتیبانی آموزشی به صورت خصوصی ارائه نمی‌کند. متاسفانه برخی از کاربران هستند که انتظار آموزش خصوصی از پشتیبانی وبنولوگ یا هر هاستینگ دیگری را دارند! باید دانست که از گران‌قیمت‌ترین انواع آموزش‌ها در دنیا، آموزش خصوصی است و با وجود قیمت‌های مقرون به صرفهٔ محصولات ما، به هیچ عنوان برای ما و دیگر فروشندگان مقدور نیست که حداقل برای یک یا چند نفر از مشتریان یک معلم خصوصی استخدام کنیم!! که به تمامی سوالات آنها در رابطه با اسکریپت یا سرویس پاسخ دهند.

اما در عوض کاری که ما انجام دادیم که کمتر فروشنده‌ای انجام می‌دهد، تکمیل مرکز آموزش و در اختیار گذاشتن آموزش‌های ویدیویی به زبان فارسی که به صورت اختصاصی برای وبنولوگ ضبط شده است، برای مشتریان عزیز است. با انجام این کار عملاً نوعی از آموزش خصوصی را برای مشتریان گرامی وبنولوگ تدارک دیدیم که با بهترین کیفیت مباحثی مثل کار کردن با کنترل پنل‌ها مثل سی پنل و دایرکت ادمین، یا کار کردن با اسکریپت‌ها مثل وردپرس و افزونه‌ها و قالب‌های آن را به دوستان آموزش می‌دهند. اگر سرویسی خریداری کرده باشید، با مراجعه به بخش «دانلودها» از ناحیه کاربری خود، به لینک دانلود آنها دسترسی خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر به «دانلود بسته ویدیوهای آموزش حرفه ای طراحی سایت و وردپرس» مراجعه نمایید.

امیدواریم با شناخت حیطهٔ مسئولیت دو طرفه در حین همکاری ما با شما، رضایت مندی‌تان را افزایش دهیم.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت