به روز رسانی نرم افزارهای DirectAdmin توسط CustomBuild از خط فرمان پرینت

  •  0

کنترل پنل DirectAdmin مثل هر کنترل پنل دیگری از نرم افزارهای مختلف و عمدتاً بازمتن تشکیل شده است. این نرم افزارها بروز می‌شوند و نیاز است تا شما هم به عنوان مدیر سرور خود، آنها را به نسخهٔ جدید ارتقاء دهید. بنابراین باید به سراغ CustomBuild رفت. CustomBuild یک امکان برای نصب، کامپایل و بروزرسانی بسته‌های نرم افزاری‌ای است که روی کنترل پنل دایرکت ادمین نصب می‌شوند. برای کار کردن با CustomBuild باید از طریق خط فرمان لینوکس اقدام به اجرای دستورات آن نمایید.

البته برای دایرکت ادمین یک افزونه با همین نام ساخته شده که با نصب آن روی سرور، از طریق محیط گرافیکی دایرکت ادمین هم می‌توان مبادرت به بروزرسانی نمود. ولی طبق بررسی‌هایی که انجام شده، ابزار گرافیکی CustomBuild برای بروز کردن بسته‌های نرم افزاری، حجم بسیار زیادی از پهنای باند اینترنت شخصی شما را مصرف می‌کند که دلیل این امر هنوز معلوم نیست! پس بهتر است که به سراغ همان خط فرمان برویم.

پس وارد محیط SSH سرور خود شده و بهتر است در اولین گام دستور به روزرسانی بسته‌های نرم افزاری خود سیستم عامل را اجرا کنید. این دستور برای سرورهای Centos به صورت زیر است.

yum update -y

برای Ubuntu دستور زیر را اجرا نمایید:

sudo apt-get update

حالا به سراغ CustomBuild می‌رویم. دستورات زیر را اجرا کنید:

cd /usr/local/directadmin/custombuild
./build update

حالا با دستور زیر بررسی می‌کنیم که برای چه بسته‌هایی نسخهٔ بروز شده وجود دارد:

./build versions

حالا با این دستور شروع به بروز کردن کل بسته‌هایی می‌کنیم که نیاز به بروز شدن دارند:

./build update_versions

این مرحله ممکن است که زمان بر باشد. پس بهتر است صبور باشید و همچنین کل دستورات این چنینی را سعی کنید در screen اجرا نمایید. الان شما کل بسته‌های نرم افزاری سرور دایرکت ادمین خود را به روز کردید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت