رفع خطای Resource Limit Is Reached سایت پرینت

  • خطاهای سایت
  •  4

زمانی که سایت شما خطای Resource Limit Is Reached می‌دهد، به این معنا است که روی سروری که هاست شما میزبانی می‌شود، کلود لینوکس نصب است. کلود لینوکس این امکان را برای مدیر سرور فراهم می‌کند که هر فضای میزبانی از نظر منابع تنها یک مقدار مشخصی را مصرف کند و زمانی که بیشتر از این مقدار را مصرف می‌نماید، خطای مذکور رخ می‌دهد.

Resource Limit Is Reached
The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.

احتمال بروز این خطا به علت حمله

در اصل این کلود لینوکس است که درخواست‌هایی که بیشتر از حد مجاز برای یک دامنه به سرور ارسال می‌شوند را پس می‌زند. در بیشتر مواقع هم روی سایت شما می‌تواند حملات شدیدی از نوع DDOS یا حتی Brute Force  رخ بدهد که شما هم این خطا را مشاهده کنید.

به دلایلی که خدمت شما عرض شد، معمولاً مشاهدهٔ این خطا به صورت موقتی و یا حتی در دوره‌های زمانی کوتاه مدت در روز است. اما برای جلوگیری از بروز این مورد باید چه کار کرد؟

برای رفع این مشکل شما می‌بایستی با استفاده از ترفندهای مناسب، که ما هم در بخش امنیت سایت در مرکز آموزش منتشر کردیم، تا حد امکان جلوی بروز یک چنین حملاتی را به سایت خود بگیرید. مثلا خیلی از مواقع مخفی کردن صفحهٔ ورود مدیریت یا کاربران، یا نصب افزونه‌های امنیتی روی سایت بسیار موثر است. تجربه نشان داده که سایت‌هایی که دارای مدیران با تجربه هستند که سالیان سال در حال مطالعه و کار در حیطهٔ وب بودند، کمترین مشکل را از این حیث داشتند. در حالی که سایت‌های امتحانی و آماتور معمولاً بیشتر هدف هکرها قرار گرفته و سعی در هک کردن این گونه سایت‌ها بیشتر است.

احتمال بروز خطا به علت افزایش بازدید سایت

برخی از مواقع هم سایت با بازدید متعارف زیاد به صورت تدریجی روبرو شده است. در این حالت بازدیدهای سایت توسط هکرها شکل نگرفته است. بلکه تماماً بازدید کنندگانی هستند که برای مدیر سایت ارزشمندند. در این حالت اگر خطای فوق را دریافت کردید، راهکاری که باید در پیش بگیرید ارتقاء هاست خود به یک هاست پر بازدید و یا ارتقاء هاست پر بازدید قبلی‌تان به طرح قوی‌تر است. در چنین شرایطی محدودیت منابع قابل استفاده توسط هاست شما افزایش پیدا خواهد کرد. مراحل ارتقاء هم کاملاً خودکار از طریق ناحیه کاربری شما قابل انجام است.

رصد میزان منابع مصرف شده

در صورتی که خواسته باشید بررسی کنید که دقیقاً هاست شما از چه محدودیت‌هایی برای منابعی مثل پردازنده و RAM تخطی کرده است، ابتدا وارد سی پنل شده و به بخش Resource usage وارد شوید. این صفحهٔ شامل سربرگ‌های مختلفی است که در سربرگ دوم یعنی Current Usage میزان استفاده از منابع را به صورت زنده نشان می‌دهد. سربرگ سوم هم (Snapshot) به تفصیل تمامی جزئیات مصرف منابع را به اطلاع شما می‌رساند. مثلا می‌توانید متوجه شوید که چه کوئری‌هایی از پایگاه داده مسبب بروز خطای مورد نظر روی هاست شما شده است.

در سربرگ Current Usage که اطلاعات بسیار مهمی به نمایش گذاشته می‌شود، میزان استفاده از منابع هم به صورت جدولی و هم به شکل نموداری قابل نمایش است. با بررسی هر کدام از نمودارها، به طور دقیق می‌توانید متوجه شوید که در چه زمان‌هایی با چنین مشکلی روبرو شدید که علت آن تخطی کردن از میزان محدودیت‌ها است.

 در سی پنل Resource usage

همانطور که باید بدانید، یکی از کارهایی که حتماً به عنوان مدیر سایت باید انجام دهید، مطالعه و بررسی این بخش از کنترل پنل است. حتماً زمان بگذارید و طریقهٔ کار کردن با آن را بیاموزید و علت بروز مشکلات روی سایت‌تان را پیدا نمایید.

اعمال محدودیت برای بالا بردن پایداری

فراموش نکنید که با اعمال سیاست محدود کردن منابع قابل مصرف برای هر هاست، سرور و سایت‌هایی که روی آن قرار گرفتند از پایداری خوبی برخوردار خواهند شد. سایت شما هم می‌تواند از این پایداری استفاده کند. در حالی که اگر کنترلی روی میزان استفادهٔ منابع هر هاست صورت نگیرد، ممکن است که یک هاست تاثیر مخربی روی تمامی سایت‌های روی سرور، از جمله سایت شما بگذارد.

البته میزان منابعی که برای هر هاست در نظر گرفته شده، بسیار بیشتر از آن چیزی است که ممکن است سایت شما به آن نیاز داشته باشد. اگر با خطای Resource Limit Is Reached مواجه شدید، در حالی که بازدید متعارف سایت شما افزایش نیافته، باید مطمئن بود که حمله‌ای صورت گرفته و نتیجه می‌توان گرفت که سایت شما از نظر امنیتی ضعیف است. حتماً باید تدابیر امنیتی را لحاظ نمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت