ایمیل های ارسال شده از سرور به پوشهٔ Spam در جیمیل می شوند! پرینت

  • اسپم
  •  0

با سلام
ارسال ایمیل ها از سروری که لایسنس رو از شما تهیه کردم با مشکل مواجه شده. ایمیل های ارسال شده به اینباکس جی میل و حالا دیگر سرویس دهنده های ایمیل نمیرن!
با فروشنده سرور هم صحبت شده که اونا گفتند مشکل از آی پی و سرور نیست. می تونه از رکوردهای SPF و DKIM باشه.
لطف کنید و بگید که مشکل رو چطور میشه رفعش کرد؟

با سلام
یکی از قابلیت هایی که روی WHM وجود دارد Email Deliverability نام دارد.
وارد WHM شوید. سپس وارد بخش List accounts شوید. حالا اکانت yourdomain.ir را پیدا کنید و وارد حساب سی پنل آن شوید.
در صفحهٔ Email Deliverability آن می بینید که تمامی رکوردهای مربوط به SPF و DKIM و PTR را به همراه تیک VALID درج کرده است. یعنی خود سرور نشان می دهد که این رکوردها به درستی تنظیم شدند. این از بررسی از روی خود سرور شما بود.

حالا وارد سرویس www.mail-tester.com شوید. از صندوق ایمیل info@yourdomain.ir یک ایمیل به نشانی داده شده در صفحهٔ اصلی سرویس mail-tester ارسال نمایید. (مثلا : test-zol3viwe4@srv1.mail-tester.com) پس از چند ثانیه تا یک دقیقه صبر کردن، روی Then Check your Score کلیک کنید و در بین نتایج بررسی کنید که مشاهده می کنید رکوردهای SPF و DKIM و PTR به درستی تنظیم شدند و از این بابت مشکلی وجود ندارد. این هم یک بررسی از خارج از سرور شما که نشان می دهد این رکوردها به درستی روی سرور شما و برای دامنه های روی سرور تنظیم شده است. آخرین بررسی ای هم که برای سرور شما انجام شده، رتبهٔ 10/10 دریافت شده. یعنی هیچ مشکلی وجود نداشته است.

پیکربندی مربوط به ارسال ایمیل در اینباکس مربوط به همین رکوردها می شود که در کنترل مدیر سرور یا شخص مدیر فنی سرور است. اگر نتیجه این بررسی ها VALID بودن این موارد بود، یعنی تقریباً هیچ مشکلی روی سرور شما وجود ندارد. که این موضوع را می توان از دریافت ایمیل ها به اینباکس ایمیل های غیر جیمیلی هم فهمید. اینکه فقط جیمیل ایمیل های سرور شما را اسپم می کند، نشان میدهد که اسپم کردن ایمیل های ارسالی از سوی آی پی شما جزء سیاست های شخصی این شرکت است. که به این نتیجه رسیده ایمیل های ارسالی از روی این سرور عمدتاً هرز بوده است.

حتی ارسال ایمیل مستقیم از خط فرمان هم روی سرور شما چک شد و باز هم ارسال صورت نگرفت.

اگر گفته شود که مثلا فلان موضوع یا رکورد روی سرور شما به درستی تنظیم نیست، باید با دلیل و توضیحات فنی این موضوع بیان گردد. که با توجه به مستندات ارائه شده می توان گفت مشکل از این بابت نیست.
ارادت


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت