تغییر حالت های مختلف رابط کاربری در کنترل پنل Plesk پرینت

  • کانفیگ plesk
  •  0

کنترل پنل‌های زیادی در بازار برای امر مدیریت سرور و ساخت حساب هاست فعالیت دارند. ممکن است هر کنترل پنل، از یک ساختاری برای این کار استفاده کند که با دیگر کنترل پنل‌ها متفاوت باشد. برای کار کردن با کنترل پنل پلسک هم باید با این ساختار آشنا باشیم. در پلسک ما سه نوع رابط با نام پنل داریم:

  • Server Administration Panel
  • Reseller Panel
  • Customer Panel

رابط یا پنل اول برای مدیر سرور است. فردی است که اقدام به نصب و پیکربندی بخش‌های مختلف سرور می‌کند و کار مدیریت کل سرور را بر عهده دارد.

رابط دوم مخصوص نمایندگان است که دسترسی‌های کمتری نسبت به مدیر کل سرور دارد. ولی همچنان دسترسی‌اش از مشتریان بیشتر است.

در آخر هم رابط مشتریان یا همان Customer Panel را داریم که مختص کاربر نهایی سرور است. یعنی کسی که قصد راه اندازی سایتش را دارد.

این سه بخش تقریباً روی تمامی کنترل پنل‌ها وجود دارد. اما روش رسیدن به آنها و نحوهٔ استفاده از هر کدام از این بخش‌ها ممکن است متفاوت باشد. این اختلاف در پلسک بیشتر نمود دارد. به همین دلیل ممکن است کاربرانی که آشنایی کمتری با پلسک دارند، کمی گیج شوند.

برای آشنایی کامل با این رابط‌ها در رابطه با کنترل پنل پلسک بهتر است که مقالهٔ The Plesk GUI از مجموعه مستندات سایت پلسک را مطالعه نمایید.

اما در رابط Server Administration یا مدیر سرور، ما دو تا نمای مختلف را می‌توانیم فعال کنیم که بسته به کاربرد سرور یکی از این حالت‌ها مورد نیاز ماست.

  • Power User View
  • Service Provider View

همین جا است که ممکن است شما هم به مشکلی خورده باشید که خیلی از کاربران به آن برخورد می‌کنند! احتمالاً بخش‌هایی از کنترل پنل برای شما مخفی شده و قابل دسترس نیست. این بدان دلیل است که نما یا View به درستی تنظیم نشده است.

برای اینکه طریق تغییر نماها را بیاموزید می‌توانید به آموزش « View های مختلف در کنترل پنل Plesk» مراجعه نمایید. هم راجع به کارایی نماها و هم در رابطه با نحوهٔ تغییر نماها کامل توضیح داده شده است.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت