هاست اشتراکی چیست؟ پرینت

  • ساخت سایت
  •  3

راجع به هاست یا همان فضای میزبانی توضیحات زیادی دادیم. اما به طور مختصر عرض خواهیم کرد که هاست همان فضایی است که ما می توانیم روی آن فایل های سایت خود را بارگذاری کنیم تا بازدید کنندگان بتوانند صفحات سایت ما را شاهد باشند. بدون هاست سایتی هم وجود نخواهد داشت. حالا هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی فضایی روی یک سرور است که به یک کاربر اختصاص داده شده است و بر روی آن سرور کاربران دیگری هم سایت دارند. یک سرور معمولاً از سخت افزارهای بسیار قوی تر از نیاز یک یا چند سایت تشکیل شده است. پس در هیچ یک از شرایط برای یک سایت کم بازدید تا متوسط، مقرون به صرف نیست که یک سرور کامل به آن اختصاص داده شود. در عوض سرور را به قسمت های مختلف تقسیم می کنیم و هر قسمت را به یک کاربر اختصاص می دهیم. این کار باعث می شود هزینه برای کاربر نهایی هم به شدت کاهش یابد. مثلاً اگر کاربر نهایی (شما) خواسته باشد برای سایت خود یک سرور اختصاصی بگیرد که اصلاً توصیه نمی شود، باید ماهیانه 100 الی 500 هزار تومان هزینه کنید. در حالی که با خرید یک هاست اشتراکی شاید سالیانه فقط 20 الی 50 هزار تومان نیاز داشته باشد هزینه کند. حالا مقایسه کنید ببینید چقدر در هزینه های این کاربر صرفه جویی خواهد شد.

البته این مورد برای سایت هایی است که تازه راه اندازی شدند و بازدید زیادی ندارند. اما سایت هایی که در روز چند صد هزار نفر بازدید کننده دارند، دیگر هاست های اشتراکی جواب گو نیستند! این سایت ها نیاز دارند یک سرور مجازی یا اختصاصی برای خود تهیه کنند. که هم پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان سایت شان باشد و هم روی هاست های دیگر فشاری وارد نکنند. چون هاست های اشتراکی از منابعی مثل پردازنده، حافظه، حافظۀ سخت، درگاه ارتباطی و ... به صورت اشتراکی استفاده می کنند که در شرایط عادی هیچ مشکلی برای سایت هایی که روی آن میزبانی می شوند پیش نخواهد آمد.

اگر نیاز خود را برای تهیه فضای میزبانی نمی دانید، پیشنهاد ما استفاده از هاست های اشتراکی است. فراموش نکنید که انتقال سایت از روی انواع مختلف میزبان امکان پذیر است. مثلاً اگر کار خود را با هاست اشتراکی شروع کردید و مشاهده کردید که بازدید سایت شما روز به روز در حال افزایش است و منابع فعلی دیگر جوابگوی نیاز شما نیستند، به راحتی می توانید سایت را روی یک هاست پربازدید منتقل کنید. پس از آن هم روی سرور مجازی و در نهایت اگر واقعاً بازدید سایت شما خیلی بالا رفت، یک سرور اختصاصی برای خود تهیه کنید. البته در بیشتر مواقع کسب و کارهای خرد تا متوسط هیچ گاه نیاز پیدا نخواهند کرد که از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنند. اگر راجع به سرور مجازی و اختصاصی اطلاعاتی ندارید، علاوه بر اینکه شما را تشویق می کنیم دیگر بخش های مرکز آموزش را بخوانید، همین قدر بدانید که سرور اختصاصی یک رایانۀ کامل است که فقط سایت یا سایت های شما را میزبانی می کند و منابع سخت افزاری و نرم افزارهای فقط به سایت های شما اختصاص می یابد. پس طبیعتاً کیفیت کار بسیار افزایش خواهد یافت؛ اما هزینه ها هم همچنین.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت