بررسی باز بودن پورت روی سایت و سرور پرینت

  •  2

برخی از اوقات ممکن است شما نیاز به یک پورت خاصی روی سرور داشته باشید تا بتوانید از افزونه یا نرم افزاری روی هاست خود استفاده کنید. اول از همه باید بدانید که برای باز بودن پورت مورد نظر، ابتدا باید سرویس اختصاصی همان پورت روی سرور وجود داشته باشد و در حال اجرا باشد، در غیر این صورت پورت قابل استفاده نخواهد بود. البته این حالت خاصِّ مواقعی است که قرار است رایانه‌های دیگر برای استفاده از خدمات آن پورت به سرور ما متصل شوند. ولی اگر مثلاً خواسته باشید شما به یک سرور دیگر متصل شوید و از خدمات آن سرور استفاده کنید، نیازی به وجود سرویس (بستهٔ نرم افزاری) آن روی سرور هاست شما وجود ندارد. فقط باید پورت خروجی روی سرور شما باز باشد.

خیلی کم پیش می‌آید که خواسته باشید از یک افزونه یا نرم افزار استفاده کنید و نیاز به پورت اختصاصی داشته باشد. معمولاً پورت‌های مرسوم 80 و 443 و ... برای انجام این کار کفایت می‌کند، که این پورت‌ها از ضروریات بیشتر سرورهای روی اینترنت هستند و باید باز باشند.

حالا اگر در هر صورت خواسته باشید باز یا بسته بودن یک پورت را روی هاست یا سرور خود امتحان نمایید و از این امر مطمئن شوید، می‌توانید این کار را با استفاده از سرویس‌های اینترنتی برخط انجام دهید. مثلا یکی از این سرویس‌ها yougetsignal.com است که با کلیک روی پیوند زیر می‌توانید وارد ابزار تست پورت این سایت شوید.

yougetsignal.com Check Open Port Tool

نشانی IP سرور خود را در قسمت Remote Address وارد کنید و پورت را در Port Number وارد نمایید. در انتها هم روی Check کلیک کنید. صبر کنید و اگر پورت باز بود، یک پرچم سبز رنگ به شما نشان داده خواهد شد. در غیر این صورت اگر پرچم قرمز نشان داده شد، می‌توان فهمید که آن پورت روی سرور بسته است. البته اگر آن پورت روی سرور باز باشد ولی سرویس آن در حال اجرا نباشد، باز هم پرچم قرمز نشان داده خواهد شد.

به غیر از این سامانه، با جستجو در گوگل به سامانه‌های دیگری هم برای بررسی باز و یا بسته بودن پورت‌های یک سرور می‌توانید دست پیدا کنید.

روی سرورهای وبنولوگ تقریباً تمامی پورت‌هایی که شما به آنها نیاز دارید باز هستند. اگر شما مشکلی با اسکریپت خود دارید قطعاً باید مشکل را در جای دیگری جستجو کنید. همچنین دقت کنید که برای هر پورت یک خروجی و یک ورودی داریم. باز و بسته کردن پورت‌ها هم باید توسط دیوار آتش (فایروال) انجام شود که کنترل آن تنها به دست مدیر اصلی سرور است.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت