قفل SSL روی همه صفحات سایت نیست! پرینت

  • ssl سایت
  •  6

گاهی از اوقات ممکن است، با وجود اینکه به درستی گواهینامه SSL را روی دامنه خود نصب کرده باشید و تنظیمات آن را روی سیستم سایت ساز پیاده نموده باشید، ولی قفل سبز رنگ یا خاکستری که در کنار نوار نشانی در مرورگر باید وجود داشته باشد نیست! در این حالت معمولاً به جای علامت قفل، علامت i وجود دارد. علت بروز این مشکل و راه حل رفع آن را در ادامه بخوانید.

قفل سبز SSL

وقتی علامت قفل در کنار نشانی یک صفحهٔ اینترنتی وجود دارد، به این معنی است که همهٔ محتویات آن صفحه به صورت رمزگذاری شده به مرورگر شما ارسال می‌شود. همچنین اطلاعاتی هم که شما به سرور سایت ارسال می‌کنید، رمزگذاری شده است. این در حالی است که تمامی اجزاء و فایل‌هایی که آن صفحهٔ وب را می‌سازند، با https فراخوانی شوند که عملاً SSL ای روی آن نصب شده است.

اما اگر فقط یکی از عکس‌ها یا فایل‌های موجود در آن صفحه با http به جای https فراخوانی شود، یعنی برای یکی از اجزاء صفحه SSL ای وجود نداشته باشد، مرورگر این موضوع را تشخیص داده و به جای نمایش قفل، یک علامت i را نمایش می‌دهد. همچنان دیگر اجزاء صفحه دارای SSL هستند و اگر جزئیات گواهینامه SSL آن صفحه را بخوانید، متوجه خواهید شد که گواهینامه معتبر است.

پس اگر با یک چنین مشکلی روبرو شدید، باید بدانید که علت در جای دیگری، مثل قالب سایت شماست. قالب سیستم‌هایی مثل وردپرس ممکن است با SSL هماهنگ نباشند و همچنان خیلی از اجزاء سایت مثل اسناد CSS و JS را با http درون صفحات فراخوانی کنند. یا برای محتویاتی مثل عکس‌هایی که از روی یک سرور دیگر فراخوانی می‌شوند، این موضوع صدق کند. بنابراین برای رفع این مشکل باید کمی دانش کدنویسی داشت. یا از یک طراح سایت یا طراح قالب درخواست کمک کنید. وبنولوگ هم می‌تواند با دریافت هزینه این مشکل را رفع کند.

حتماً دقت داشته باشید برای اطمینان از صحت گواهینامه SSL سایت خود، ابتدا به کنترل پنل هاست مراجعه کنید و بخش وضعیت SSL را باز کنید. باید گواهینامه‌ای که روی هاست شما نصب شده معتبر معرفی گردد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت