آیا هاست های وبنولوگ از Laravel پشتیبانی می کند؟ پرینت

  • لاراول
  •  0

لاراول به عنوان یک فریم‌ورک معروف و محبوب PHP ممکن است مورد نیاز شما برای توسعهٔ اپلیکشن تحت وب‌تان باشد. بر همین اساس اگر از وبنولوگ هاست لینوکس تهیه کرده باشید، ممکن است مورد سوال شما هم باشد که آیا فضای میزبانی شما از لاراول پشتیبانی می کند یا خیر!

این توسعه دهندگان PHP هستند که بیشتر به سمت نصب و استفاده از Laravel می‌روند. به این دلیل که لاراول به عنوان یک فریم‌ورک کار برنامه نویسی برنامه را بسیار ساده می‌کند؛ چون خیلی از کدها از قبل درون بسته‌های نرم افزاری نوشته شده.

اگر از سرویس‌های ما استفاده می‌کنید، بدون هیچ مشکلی قادرید لاراول را نصب کرده و آن را حتی روی هاست اشتراکی اجرا نمایید. ولی ممکن است نیاز به اطلاعاتی راجع به نصب لاراول داشته باشید که در ادامه اطلاعات مختصری خدمت شما عرض می‌گردد.

لاراول

لاراول معمولاً به دو صورت روی هاست یا فضای میزبانی نصب می‌گردد. روش اول استفاده از ابزار Composer می‌باشد که نصب لاراول را به صورت خودکار انجام می‌دهد. Composer یک برنامه برای مدیریت وابستگی‌ها و نیازمندی‌ها در زبان PHP است. برای استفاده از این روش، می‌بایستی دسترسی SSH روی هاست شما فعال باشد. چون نیاز به اجرای دستورات در خط فرمان لینوکس است. اگر این امکان مهیا نبود، مجبورید که از روش دوم استفاده کنید.

روش دوم نصب لاراول، نصب دستی است. یعنی اسناد و پوشه‌های لاراول را روی هاست کپی می‌کنید و تغییرات مورد نیاز را اعمال می‌نمایید. یعنی همان کاری که Composer به صورت خودکار انجام می‌داد، این بار ما به صورت دستی انجام خواهیم داد.

آموزش‌های کامل استفاده از هر دو روش، در مرکز آموزش وبنولوگ موجود است. البته به غیر از این دو روش، ممکن است روش‌های دیگری مثل استفاده از ابزار softaculous که در سی‌پنل ممکن است وجود داشته باشد هم کارساز باشند. softaculous یک ابزار برای نصب خودکار صدها اسکریپت تحت وب روی کنترل پنل cPanel است.

پس با این توضیحات در رابطه با استفاده از لاراول روی هاست‌های وبنولوگ نگرانی وجود نخواهد داشت. اما برای نصب باید به نکاتی توجه داشته باشید و روش مقتضی را در پیش بگیرید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت