مراحل راه اندازی سایت اینترنتی پرینت

  • ساخت سایت, خرید سایت
  •  6

با توجه به اهمیت داشتن سایت که در مقالۀ قبلی خدمت شما توضیحاتش را ارائه کردیم، حالا اگر قصد راه اندازی سایت خودتان را دارید، جای درستی آمدید. در این مقاله قصد داریم به طور اجمالی اما کامل و به زبان ساده مراحل راه اندازی سایت اینترنتی را خدمت شما شرح دهیم تا با دیدی باز بهتر بتوانید گام های لازم را برای داشتن یک سایت حرفه ای بردارید.

مراحل راه اندازی سایت اینترنتی

یک سایت یعنی مجموعه ای از صفحات مختلف که کنار یکدیگر قرار می گیرند و به وسیلۀ پیوند (Link) با یکدیگر در ارتباط هستند. یعنی بازدید کنندگان با کلیک کردن روی پیوندهای موجود درون صفحه، به صفحات دیگر سایت خواهند رفت. شما این نوع پیوندها را حتی در همین صفحه هم شاهد هستید و می توانید ببینید. اما اینکه این صفحات چه هستند و کجا قرار می گیرند موضوع اصلی طراحی سایت است. صفحات سایت فایل هایی هستند که روی یک فضای میزبانی قرار می گیرند. فضای میزبانی یک رایانه است که همیشه به اینترنت متصل است و دارای مشخصات و ویژگی هایی است که اگر فایل های سایت شما روی آن قرار گیرد، بازدید کنندگان با وارد کردن آدرس سایت شما بتوانند آنها را با مرورگر اینترنتی خود دریافت کرده که در اصل این همان روال مشاهدۀ صفحات سایت شما توسط بازدید کنندگان تان است.

پس با این توضیحات ما باید فایل های سایت خود را بسازیم و روی هاست یا همان فضای میزبانی بارگذاری کنیم. اگر نمی دانید هاست چیست بهتر است مقالۀ Host چیست را مطالعه کنید. هاست را باید سفارش دهید و خریداری کنید. اما اگر به فکر فرو رفتید که چطور فایل های سایت خود را بسازید، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که اولین و ساده ترین روش آن این است که به صورت دستی تک تک فایل های صفحات خود را با یک نرم افزار حتی ساده مثل Notepad بسازید که شاید کار چندان پیچیده ای نباشد، اما بسیار زمان بر است.

از بهترین راه کارها استفاده از سیستم های مدیریت محتوا است. این سیستم ها یک نرم افزار است که روی هاست شما نصب می شوند و این امکان را فراهم می کنند که بدون دانستن مسائل فنی، سایت خود را راه اندازی کرده و به سادگی مدیریت کنید. از جمله این سیستم های مدیریت محتوا وردپرس یا جوملا هستند که آموزش های کامل کار کردن با آنها را در سایت آموزش طراحی سایت وبنولوژی ارائه شده است. وبنولوژی به عنوان مستندات قوی و تصویری شرکت وبنولوگ است که شما می توانید به رایگان از تمامی آموزش های تصویری و ویدیویی آن استفاده کنید.

پس تا اینجا با روال کامل راه اندازی یک سایت اینترنتی آشنا شدید. اما کار به همین جا ختم نمی شود. ما باید برای سایت خود یک آدرس منحصر به فرد هم داشته باشیم. مثلاً webnolog.net یک آدرس منحصر به فرد است که فقط مختص همین سایت است. برای این منظور شما باید آدرسی را خریداری کنید. ما به این آدرس، دامنه می گوییم؛ اصطلاح تخصصی آن دامنه است که به آن دامین هم گفته می شود.

دامنه را هنگام ثبت سفارش فضای میزبانی (هاست) هم می توانید به سادگی سفارش دهید. البته اول باید در همان روال ثبت سفارش دامنه، بررسی کنید که آیا دامنه آزاد است یا خیر. یعنی توسط فرد دیگری گرفته نشده باشد. به دلیل اینکه این نشانی باید در سطح اینترنت یکتا باشد و شخص دیگری از آن استفاده نکرده باشد.

فرآیند سفارش فضای میزبانی و ثبت دامنه در عرض چند دقیقه قابل انجام است. البته نباید فراموش کرد که ثبت دامنه ممکن است بین چند ساعت تا 2 روز زمان بر باشد. در همین سایتی که الان واردش شدید (Webnolog.net) ما انواع خدمات فضای میزبانی و ثبت دامنه را به صورت آنی و برخط برای شما فراهم کردیم، که از همین الان می توانید سایت خود را بسازید. البته اگر فکر می کنید اول نیاز به کسب اندکی اطلاعات فنی راجع به طراحی سایت دارید، به شما پیشنهاد می کنیم اول به سایت وبنولوژی مراجعه کرده و مقالات آن را مطالعه کنید. حتی ویدیوهای آن را تماشا کنید. حتماً دید شما بازتر خواهد شد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت