هاست دانلود چیست ؟ پرینت

  • هاست دانلود, زیر دامنه, ساب دامنه
  •  0

اگر شما هم سایتی داشته باشید که پرونده‌های بسیاری دارید که که می‌توانند توسط بازدید کنندگان دانلود شوند، باید آن اسناد را روی هاست دانلود بارگذاری کنید. این کار مزیت‌های زیادی برای سایت شما به همراه دارد. اول اینکه حجم هاست اصلی سایت شما سریع پر نمی‌شود که این خود باعث کاهش هزینه‌های شما خواهد شد. چون هاست سایت هزینهٔ به مراتب بیشتری نسبت به هاست دانلود دارد.

مزیت دوم این است که با گذاشتن فایل‌های دانلود شونده روی هاست دانلود، باعث افزایش سرعت سایت شما می‌شود. با دانلود شدن این اسناد هیچ فشاری روی سایت اصلی شما نخواهد آمد. چون میزبان آن کاملاً جدای از هم هستند.

مزیت سوم هم اینکه با خرید هاست دانلود،‌ سرعت دانلود اسناد شما هم افزایش پیدا می‌کند. به این خاطر که هاست دانلود از سخت افزارها و پیکربندی‌های خاصی بهره می‌برد که افزایش سرعت دانلود و آپلود را به همراه می‌آورد. بنابراین از هر نظر که نگاه می‌کنیم، هاست دانلود برای سایت‌های دانلودی خیلی مقرون به صرفه است.

با بر شمردن همین ۳ مزیت اصلی هاست دانلود، تا حد زیادی به چیستی هاست دانلود هم رسیدیم. اما برای توضیحات بیشتر باید خدمت شما عرض کنیم که طریقهٔ کار کردن با هاست دانلود،‌ دقیقاً مثل هاست معمولی است. یعنی هاست دانلود هم کنترل پنل دارد که معمولاً هم دایرکت ادمین است. شما وارد این کنترل پنل می‌شود و با استفاده از File Manager یا ساخت یک حساب FTP می‌توانید اقدام به بارگذاری فایل‌ها و مدیریت آنها روی هاست دانلود خود کنید.

برای اینکه اسنادی که روی هاست دانلود بارگذاری می‌کنید، روی شبکهٔ اینترنت یک نشانی برای خود داشته باشند، باید در هنگام خرید هاست دانلود، یک دامنه هم به آن متصل کنید. البته که می‌توانید یک دامنهٔ تازه برای آن ثبت کنید. اما این کار هم لازم نیست و هم امکان دارد هزینهٔ زیادی روی دست شما بگذارد. پس بهترین کار این است که از دامنهٔ اصلی سایت خود یک زیر دامنه (Sub Domain) را به هاست دانلود خود اختصاص دهید.

برای اتصال زیردامنه به هاست دانلود می‌بایستی از آموزش‌های فنی مرکز وبنولوگ استفاده کنید. راجع به این بحث مقالاتی منتشر شده. اما به طور کلی با ساخت یک رکورد A برای زیر دامنه، کار در همین جا ختم می‌گردد. یعنی کار چندان سختی نیست. اگر هم قادر به انجام این کار نبودید،‌ از جایی که هاست اصلی‌تان را تهیه کردید، ‌می‌توانید درخواست کنید که این رکورد A را برای زیر دامنهٔ شما بسازند. در صورت نیاز کارشناسان وبنولوگ این کار را برای شما انجام می‌دهند.

این بود از توضیحات لازمه برای خرید و استفاده از هاست دانلود. اگر فکر می‌کنید سایت شما هم نیاز به هاست دانلود دارد، می‌توانید همینک اقدام کنید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت