خارج کردن سایت وردپرس از دسترس عموم پرینت

  • قالب وردپرس, ساخت سایت, قالب سایت
  •  9

در مورد خارج کردن سایت از دسترس عموم،  من سایت هایی رو دیدم که وقتی آدرس سایت را میزنیم  صفحه ای باز میشود  که نوشته می شود؛ "سایت  در حال بازسازی هست " یا "در حال  مراحل  تکمیل سازی هست " و یا  از این قبیل  پیامها .
این با وردپرس  شدنی هست ؟

در همان ابتدایی که وردپرس را نصب و راه اندازی می کنید، سوالی از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید سایت شما برای موتورهای جستجو در دسترس باشد یا خیر. به این معنا است که آیا می خواهید سایت شما در موتورهای جستجویی مثل گوگل و یاهو نشان داده شود یا خیر؟ اگر این گزینه را فعال کنید، با اینکه بازدید کنندگان می توانند سایت شما را ببینند. اما در گوگل و یاهو و دیگر موتورهای جستجو خبری از سایت شما نخواهد بود.

این تنها گزینه ای است که در وردپرس برای در دسترس پذیر بودن سایت وجود دارد، که پس از اتمام نصب از بخش تنظیمات » خواندن هم می توانید گزینه «نمایش به موتورهای جستجو» را فعال یا غیر فعال کنید. اما وردپرس گزینهٔ تنظیماتی برای خارج کردن سایت از دسترس عموم ندارد.

ولی این بدین معنا نیست که شما نمی توانید صفحات سایت تان را از بازدید بازدید کنندگان مخفی کنید. شاید خواسته باشید تا زمانی که سایت تان به طور کامل آماده نشده است، دیگران قادر به دیدن آن  نباشند. البته باید بدانید که معمولاً این طور نیست که به محض راه اندازی سایت با وردپرس یا هر سیستم دیگری، فوری بازدید کننده از سرتاسر وب برای سایت شما ارسال گردد! بعد از مدتی خواهید دید که حتی برای جذب یک نفر بازدید کننده هم باید تلاش زیادی بکنید!

اما به هر حال برای خارج کردن سایت از دسترس عموم در وردپرس دو روش کلی وجود دارد.

روش اول این است که از یک قالب مخصوص این کار استفاده کنید. قالب هایی با عنوان Coming Soon وجود دارد که به فارسی با عنوان «قالب در دست ساخت» یا «قالب در حال به روز رسانی وردپرس» هم شناخته می شوند. این قالب ها دارای یک صفحه هستند و به نوعی یک محتوای یکسان را برای نمایش در تمامی صفحات سایت به نمایش می گذارند. قالب های رایگان Coming Soon زیادی در این زمینه یافت می شود که حتی در مخزن وردپرس هم نمونه هایی موجود است.

اما این روش عیوبی هم دارد. از جمله اینکه دیگر قادر به کار روی قالب و ظاهر سایت نیستیم! بلکه فقط می توانیم روی محتوای سایت کار کنیم و زمانیم که سایت را پر از نوشته و محتوا کردیم، می توان با تغییر قالب قبلی با یک قالب جدید، کل سایت را برای بازدید کنندگان در دسترس کرد.

اما روش بعدی برای خارج کردن سایت از دسترس عموم این است که از افزونه بدین منظور استفاده کنیم. افزونه ای مثل Coming Soon که اگر نام آن را در مخزن افزونه های وردپرس جستجو کنید، نمونه های زیادی فهرست خواهند شد. با نصب و فعال سازی این افزونه، حتی شما می توانید روی قالب فعلی تان هم کار کنید و تنظیمات آن را هم انجام دهید. چرا که این قالب روی سایت شما همینک فعال است.

به طور کلی با این دو روشی که خدمت شما آموزش داده شد می توانید صفحه «به زودی» یا «در حال تعمیر» را روی وردپرس خود فعال کنید، تا زمانی که دیگر خواسته باشید تمامی صفحات برای همه در دسترس قرار گیرند.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت