تغییر نسخه PHP و ماژول های آن روی هاست کلود لینوکس پرینت

  •  1

یکی از امکانات هاست های لینوکس وبنولوگ که دارای سیستم عامل کلود لینوکس هستند، این است که کاربر قادر است نسخهٔ PHP و همچنین ماژول ها و امکانات روی آن را بنابر نیاز خود انتخاب کند. بدین ترتیب حتی نیازی به درخواست پشتیبانی برای فعال کردن یک قابلیت نیست. هر چند که تمامی امکاناتی که شما به آن نیاز دارید از قبل فعال است.

تغییر نسخهٔ PHP

به هر حال برای تغییر نسخه PHP و ماژول‌های آن باید وارد سی‌پنل شده و از جعبه ابزارهای SOFTWARE روی Select PHP Version کلیک نمایید. صفحه‌ای با عنوان PHP Selector | extensions باز خواهد شد.

روبروی عبارت Current PHP version نسخه فعلی فعال روی هاست تان را خواهید دید. اگر عبارت Native روبروی آن نوشته شده باشد، به این معنی است که نسخهٔ بومی و پیش فرض PHP روی هاست شما فعال است. در این حالت شما امکان تغییر افزونه‌های PHP را نخواهید داشت. پس اگر قصد تغییر در افزونه‌ها را دارید باید از فهرست کشویی این قسمت یک نسخه از PHP را انتخاب کنید تا تمامی ماژول‌ها (افزونه‌ها) نمایان گردد.

حالا هر کدام از افزونه‌های PHP را که خواستید تیک بزنید و در نهایت روی دکمه Save در پایین صفحه کلیک کنید. معمولاً مشتریان به ماژول هایی مثل sourceguardian و ioncube_loader و opcache نیاز پیدا خواهند کرد که از همین قسمت قابل فعال سازی هستند.

دقت کنید که از انتخاب ماژول‌هایی که روی سایت نیاز ندارید بپرهیزید. که این کار علاوه بر ایجاد مشکلات امنیتی برای سایت، ممکن است باعث کاهش سرعت و کیفیت سایت‌تان هم بشود.

تنظیمات PHP

در همین صفحه یک سربرگ در بالای صفحه با عنوان Options وجود دارد که با کلیک روی آن، گزینه‌های تنظیماتیِ نسخهٔ PHP ای که انتخاب کردید، برای شما نمایش داده می‌شود. از جمله مواردی که از این قسمت می‌توانید تعیین کنید، حجم آپلود سند با PHP یا نمایش خطاهای برنامهٔ PHP و محدودیت RAM و ... است. دیگر گزینه‌های تنظیماتی هم وجود دارد که قادرید آنها را هم تنظیم نمایید. البته حتما با دانش قبلی بایستی این کار صورت گیرد که باعث خراب شدن سایت‌تان نشود.

روی مقدار هر گزینه که کلیک کنید، قادرید آن را ویرایش نمایید. در نهایت هم روی گزینهٔ Save حتما کلیک نمایید.

با این روشی که خدمت شما عرض شد، کنترل کاملی روی تمامی گزینه‌های تنظیماتیِ نسخهٔ PHP ای که انتخاب کردید خواهید داشت و اسکریپت شما در هر صورت روی هاست‌های کلود لینوکس کار خواهند کرد.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت