در رابطه با افزایش قیمت محصولات سایت

  • پنج شنبه, 9th March, 2023
  • 21:00pm

اخیراً قیمت‌های محصولات روی سایت به روز رسانی شدند که در این رابطه لازم دانستیم مجدد نکاتی را به شما مشتریان عزیز یادآور شویم.

همانطور که باید بدانید، صد در صد محصولاتی که در وبنولوگ به فروش می‌رسند، وابستهٔ به قیمت ارز (دلار و یورو) هستند. بنابراین این طبیعی است که به محض افزایش قیمت ارز، ما قیمت محصولات را افزایش دهیم که در این میان بتوانیم به کسب و کار خود ادامه دهیم. در خیلی از مواقع هم شرایط طوری است که ما نمی‌توانیم با هر پله افزایش قیمت ارز، قیمت‌ها را اصلاح کنیم. بنابراین ممکن است که در دوره‌های طولانی‌تر دست به افزایش قیمت‌های محصولات بزنیم. در اینجاست که ممکن است برای شما دوستان این افزایش قیمت‌ها زیاد به نظر برسد.

اما با در نظر گرفتن میزان تورم موجود در کشورمان ایران، که در حال حاضر چیزی حدود ۵۰ درصد سالیانه است، ما هیچ زمان بیشتر از این میزان، رقم قیمت فروش محصولات را افزایش ندادیم. به عنوان مثال برای حفظ ارزش یک محصول ۱۰۰ هزار تومانی که سال پیش به فروش می‌رفت، امسال باید همان محصول را ۱۵۰ هزار تومان بفروشیم که ارزشش یکسان باشد (با در نظر گرفتن ۵۰ درصد تورم). که تا الان همیشه از این مقدار کمتر بوده. البته که باید بیشتر باشد. چون به عنوان مثال قیمت دلار سال پیش همین زمان چیزی حدود ۲۵۰۰۰ تومان بوده. امروز ۵۰۰۰۰ تومان است. یعنی دو برابر! تورم ارز همیشه از تورم کلی بیشتر است.

بماند اینکه خیلی از اوقات افزایش قیمت ارز طوری بوده که ما برای مدت زمان چندین هفته تا چند ماه محصولات را حتی بدون سود فروختیم! که پس از آن اقدام به افزایش قیمت کردیم. این هم به دلیل رعایت حال مشتریان است که با افزایش قیمت ارز، سریعاً با افزایش قیمت خرید مواجه نشوند که البته در این میان این ضرر را ما متحمل می‌شویم.

بنابراین برای اینکه از این به بعد با افزایش ناگهانی قیمت‌ها روی سایت مواجه نشوید، سعی خواهیم کرد که قیمت‌ها به صورت شناور تنظیم شوند و در سال حداقل ۳ الی ۴ مرتبه قیمت‌ها اصلاح شوند.

قابل ذکر است که مالیات و عوارضی که دولت از ما به عنوان کسب و کاری که اطلاعات آن ثبت شده است از ما و دیگر فروشگاه‌ها اخذ می‌کند، شرایط را از این هم سخت‌تر می‌کند که امکان فروش با حداقل سود را از ما می‌گیرد.

و در نهایت مقصر اصلی افزایش قیمت محصولات روی سایت ما نیستیم. ما برای ادامهٔ فعالیت خود می‌بایستی قیمت‌های‌مان را طبق مواردی که گفته شد اصلاح کنیم تا بتوانیم ادامه دهیم. مقصر اصلی، ساختار اقتصادی خراب و بیمار کشورمان است که نشأت گرفته از سیاست‌های غلط متولیان امر است!

 

« برگشت