طراحی سایت و لینوکس

طراحی سایت و لینوکس

لینوکس نام یک سیستم عامل متن باز است که بسیار قدرتمند است. از طرف دیگر طراحی سایت به حرفه ای گفته می شود که در آن حرفه افراد اقدام به طراحی و ساخت صفحات مختلف اینترنتی می کنند. در نگاه اول شاید این دو چندان ارتباطی به هم نداشته باشند. اما باید گفت طراحی سایت و لینوکس ارتباط تنگاتنگی دارند. هر چند لزوماً می توان سایتی را طراحی کردن که لینوکس در آن نقشی نداشته باشد. ولی برای به صرفه بودن کاری که ما انجام می دهیم، مجبوریم که به سوی استفاده از فناوری های بازمتن مثل لینوکس یا زبان های برنامه نویسی متن باز گام برداریم.

سایتی که ما طراحی می کنیم و پرونده های مختلف آن را کنار هم قرار می دهیم، باید روی یک رایانه ای قرار گیرد. ما به آن رایانه سرور می گوییم و به قسمتی از آن سرور، فضای میزبانی یا هاست اطلاق می شود. این رایانه مثل هر رایانۀ دیگری دارای یک سیستم عامل است که در بیشتر موارد زمانی که ما می خواهیم سایتی را راه اندازی کنیم، نیاز به یک سرور با سیستم عامل لینوکس داریم.

لینوکس دارای مزیت هایی است. یکی از این مزیت ها رایگان بودن آن است. از طرف دیگر همان طور که خودش باز متن است، معمولاً فناوری هایی که روی آن اجرا می شوند هم باز متن هستند و از ویژگی های لینوکس برخوردارند. مثلاً سایت هایی که با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شدند، عمدتاً به صورت بهینه فقط روی سرورهای لینوکس اجرا می شوند. پس باید هاست یا فضای میزبانی که تهیه می کنید، از نوع لینوکس باشد.

سرورها و هاست های لینوکس دارای قیمت ارزان تری هستند. این دومین ویژگی لینوکس است که ارتباط تنگاتنگی با طراحی سایت دارد. خیلی از اسکریپت ها یا نرم افزارهای مدیریت محتوا روی لینوکس و با زبان های برنامه نویسی باز متن اجرا می شوند. اصولاً طراحی سایت حق زیادی به لینوکس دارد. اگر لینوکسی وجود نداشت، همۀ چیزهایی که ما برای ساخت سایت نیاز داشتیم پولی بود و این باعث می شد هزینۀ راه اندازی سایت برای ما افزایش چشم گیری داشته باشید. در صورتی که همین الان شما می توانید با خرید هاست لینوکس و یک دامنه سایت خود را حداقل با چند ده هزار تومان راه اندازی کنید و دغدغۀ هزینه نداشته باشید.

بدین ترتیب شما الان تا حد زیادی به رابطۀ بین طراحی سایت و لینوکس پی بردید و می دانید که چرا در خیلی از مواقع که شغل طرف طراحی سایت است، چرا باید لینوکس را هم یاد بگیرد. البته برای فردی که هیچ اطلاعی از طراحی سایت ندارد، لازم نیست اول به سراغ یادگیری لینوکس برود. بلکه بهتر است که در اولین گام خود را با راه اندازی یک سایت حقیقی درگیر کند. در حین کار با مسائل و نکات فنی زیادی آشنا خواهد شد که بدین صورت روز به روز می تواند به اطلاعات عملی خود اضافه کند. بدون اینکه زمان خود را از دست بدهد و چیزهایی را بیاموزید که اصلاً به دردش نمی خورد.

اما اگر این موضوع را کنار بگذاریم، خود لینوکس هم دارای ابزارها و نرم افزارهایی است که به ما اجازۀ ساخت هر چه سریعتر سایت را می دهد. اگر سیستم عامل رایانۀ شخصیِ شما لینوکس است، می توانید از این نرم افزارهای استفاده کنید. البته این اشتباه را نکنید که برای ساخت سایت روی هاست لینوکس حتماً باید رایانۀ شما هم دارای لینوکس باشد!! این تفکر صحیح نیست.

اگر شما هم آماده اید که یک سایت کامل و جامع داشته باشید، با دیگر آموزش های ما همراه باشید که بعد از خرید یک هاست لینوکس بتوانید تک تک مراحل را روی هاست اجرا کرده و سایت خود را راه اندازی نمایید. پس همچنان با وبنولوگ همراه باشید.

می 22, 2016 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!