هزینه راه اندازی سایت اینترنتی

از آن جایی که راه اندازی یک سایت نیازمند احتیاجاتی است، این احتیاجات هم هزینه بردار است. از همین رو ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که هزینۀ راه اندازی سایت اینترنتی چقدر است و چطور می توان از این هزینه ها کاست؟ اما برخلاف تصور عام که شاید این طور فکر کنند که راه اندازیِ یک سایت اینترنتی تخصصی و هزینه بردار است، این طور نیست.

هزینه راه اندازی سایت کاملاً بستگی به نوع سایت و همچنین نحوۀ اداره کردن آن دارد. منظور از نوع سایت این است که شما چه نوع سایتی را قصد دارید راه اندازی کنید که برای آن چه نوع دانشی مورد نیاز است. اگر سایت شما خاص باشد، مثلاً قصد دارید یک ایدۀ جدیدی را اجرا کنید، در این حالت هزینۀ راه اندازیِ آن به مراتب بیشتر از زمانی خواهد بود که شما خواسته باشید یک مجلۀ الکترونیکی راه اندازی نمایید.

برای ساخت یک سایت مجله ای کافی است از سامانه ها و همچنین قالب های آماده استفاده کنید و حتی شده در عرض چند دقیقه سایت خود را راه اندازی کنید. اما برای ایده های جدید معمولاً به برنامه نویسی سامانه از صفر نیاز است که حتی این کار از دست یک نفر هم خارج است و باید یک گروه روی آن کار کنند تا سر موعد پروژه به اتمام برسد. به همین دلیل هزینۀ تمام شدۀ آن بسیار بالاست که از دست یک نفر بر نخواهد آمد.

حالا ما فرض می کنیم شما راه اندازیِ یک سایت عادی را در نظر دارید. در این حالت شما به دو چیز نیاز دارید که در بهترین حالت هزینه هایی هم که در بر خواهند داشت بدین صورت است:

  • فضای میزبانی » شروع قیمت از ۲۶٫۰۰۰ تومان
  • دامنه » شروع قیمت از ۵٫۰۰۰ تومان

البته این قیمت ها قطعی نیست و ممکن است هر زمان تغییر کند. به این دلیل که قیمت ارز یکسان نیست و در بیشتر موارد احتیاجات هاستینگ از خارج تامین می‌شوند. ولی چیزی که مشخص است هزینۀ راه اندازی یک سایت آن قدر زیاد نیست که خارج از توان هر کسی باشد. این هزینه ها هم معمولاً به صورت سالیانه است. پس ساخت سایت در توان هر کسی هست و همه می توانند حتی برای خود یک سایت شخصی داشته باشند، مثل صفحات شخصی در شبکه های اجتماعی. با این تفاوت که سایتِ شخصی برای همیشه کارایی خود را حفظ می کند. در حالی که یک شبکۀ اجتماعی ممکن است پس از مدتی از مد بیافتد.

پس از اینکه موارد گفته شده در بالا را تهیه کردید (که این کار را از طریق همین سایت، یعنی وبنولوگ می‌توانید انجام دهید) حال وقت آن است که نرم افزار مدیریت سایت را روی آن نصب کنید. این کار بدون نیاز به هیچ گونه دانش فنی امکان پذیر است. در مرکز آموزش سایت راجع به این موضوع زیاد صحبت کردیم و به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر حتی به سایت آموزش طراحی سایت هم مراجعه کنید. وبنولوژی یک منبع بی‌نظیر از آموزش های طراحی و راه اندازی سایت است.

فوریه 2, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!