نقش موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی

نقش موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی

موتورهای جستجو به عنوان ابزاری کاربردی و ضروری در پهنۀ وب به گشت و گذار ما در دنیای بی‌کرانِ مجازی کمک قابل توجهی می‌کنند. مثلاً فرض کنید که می‌خواهید صفحه‌ای را از بین میلیاردها صفحۀ اینترنتی پیدا کنید. موتورهای جستجو همیشه اولین انتخاب ما هستند. مثلاً صفحۀ اصلی گوگل را باز می‌کنیم، یا از نوار جستجوی بالای مرورگر خود استفاده می‌کنیم و عبارتی را وارد می‌کنیم تا صفحۀ مد نظرمان پیدا شود. از این اهمیت موتور جستجو.

اما موتور جستجو چیست؟ گوگل یک موتور جستجو است که ما می‌توانیم محتوای مورد نظر خودمان را پیدا کنیم. این کار را با ساده‌ترین روش می‌توانیم انجام دهیم. دقیقاً به روشی که ما از موتور جستجو استفاده می‌کنیم، میلیون‌ها نفر دیگر هم از آن استفاده می‌کنند. پس اگر به عنوان یک بازاریاب به آن نگاه کنیم، خواهیم دید که برای ما چه منبع عظیمی می‌تواند باشد که ما را به مشتری‌های خود برساند. حالا این رساندن به چه صورت خواهد بود؟

فرض می‌کنیم ما یک سایت داریم که طبیعتاً قسمتی از بازدید کنندگان آن را موتور جستجو برای ما می‌فرستد. این موتور جستجو کسانی را به سمت سایت ما هدایت می‌کند که خواستار واقعیِ محتوای سایت ما هستند. مثلاً اگر سایت ما راجع به آموزش فتوشاپ است، موتور جستجو برای ما بازدید کنندگانی را می فرستد که علاقه مند به یادگیری فتوشاپ هستند. به همین ترتیب برای هر موضوعی این داستان صدق می کند.

پس از آن جایی که ما می‌دانیم قسمت اعظمی از بازدید کنندگان سایت ما که از موتور جستجو آمده اند به موضوع سایت ما علاقه دارند، می توانیم به تناسب آن محصولات و خدماتی را هم به آنها معرفی کنیم. ما به این بازدید کنندگان، بازدید کنندگان هدفمند می گوییم. یعنی آنها با هدف خاصی وارد سایت ما شدند و ما برای آنها برنامۀ خاصی داریم. این بازدید کنندگان خیلی ارزشمند هستند و اصلاً به همین دلیل هم است  که افرادی که از موتور جستجو وارد سایت ما می شوند، معمولاً دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. چون واقعاً به موضوع سایت ما علاقه مندند.

پس تا اینجای این مقاله باید به نقش موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی پی برده باشید. اگر شما به عنوان یک بازاریاب، یا حتی مدیر یک کسب و کار که می خواهد محصولات خود را بفروشد، یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید، باید کاری کنید که موتور جستجو روز به روز افراد بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کند. اینجاست که فروش و سپس سود شما بیشتر خواهد شد.

البته بازاریابی اینترنتی راه و روش های مختلفی دارد. استفاده از موتور جستجو یکی از این روش هاست. که به دلیل اینکه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، یکی از مهم ترین روش های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موتورهای جستجو است. چون با کمترین هزینه بیشترین و طولانی ترین بازخورد را می توانیم داشته باشیم.

در بیشتر مواقع راه اندازی سایت اینترنتی و همچنین تولید محتوا و نوشته های جدید و انتشار آنها درون سایت، می تواند بهترین کاری باشد که ما برای جذب مخاطب از طریق موتور جستجو می بایستی انجام دهیم. اما ترفندهای دیگری هم وجود دارد که با مطالعه و تمرین باید با آنها آشنا شوید. تا موتور جستجو به سایت شما اهمیت بیشتری دهد. پس گام اول این است که سایت اینترنتی خود را بسازید و آن را با مطالب جدید و جذاب به روز کنید. خواهید دید که روش های جذب مشتری را کم کم یاد خواهید گرفت. با آموزش های دیگر ما همراه باشید تا موفقیت تان را در محیط اینترنت تثبیت کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد.

آگوست 13, 2016 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!