می خواهم سایت درست کنم

ساخت سایت با پسوند com

اگر شما می خواهید سایت درست کنید و نمی دانید از کجا شروع کنید، به مکان مناسبی آمده اید! ما در اینجا به شما خواهیم گفت که برای رسیدن به این مقصود باید از چه مراحلی عبور کنید و آیا مجوزی هم برای این کار می خواهید یا خیر. اما در همین ابتدا باید گفت راه اندازی سایت بسیار ساده است، مخصوصاً با نرم افزارهای حرفه ای و رایگانی که در حال حاضر وجود دارند. همچنین این کار نیازی به هیچ جواز یا مجوزی ندارد و همه می توانند برای خود یک یا چندین سایت اینترنتی داشته باشند.

اگر شما با وبلاگ نویسی و ساخت وبلاگ درون یکی از سرویس های وبلاگ نویسی مثل بلاگفا یا پرشین بلاگ و یا بلاگ اسکای آشنا باشید، به راحتی می توانید سایت خود را حتی ظرف چند روز بالا بیاورید. این آشنایی به دلیل درک ابتدایی شما از مفاهیم اینترنت و شبکه است که معمولاً هر وبلاگ نویسی این درک را دارد. البته اگر هم تا الان دست به ساخت هیچ نوع صفحه ای در اینترنت نزده باشید، باز هم می توانید سایت شخصیِ خودتان را ایجاد کنید و شروع به استفاده از آن نمایید.

برای این کار در اولین گام باید دو جزء اساسی را تهیه کنید:

  1. فضای میزبانی (هاست)؛ به جهت قرارگیری پرونده های سایت روی آن که دیگران بتوانند آن پرونده ها را دریافت کنند که این همان بازدید از سایت شماست.
  2. دامنه؛ که نشانیِ اینترنتیِ سایت شماست که هر سایتی باید یکی داشته باشد. مثلاً دامنۀ این سایت webnolog.net می باشد.

هر دوی این موارد را از طریق همین سایتی که الان درون آن هستید می توانید سفارش داده و به صورت آنی دریافت کنید » ناحیه کاربری وبنولوگ. البته دامنه های ملی، یعنی دامنه های ir. نیاز به مدت زمان ۲۴ ساعت پس از ثتب برای فعالسازیِ کامل دارند که این امر خارج از دسترس ماست. اما فضای میزبانی را پس از تحویل می توانید برای راه اندازی سایت تنظیم کنید.

فضای میزبانی که شما خریداری می کنید، دارای یک کنترل پنل است که از طریق مرورگر، مثل فایرفاکس یا گوگل کروم، قادرید وارد کنترل پنل شوید. تمامی امکانات فضای میزبانیِ شما داخل آن کنترل پنل موجود است و دسترسیِ کاملی به تمامی امکانات فضای میزبانی مهیا می کند. از جمله مهم ترین کنترل پنل های فضای میزبانی، سی پنل (Cpanel) و دایرکت ادمین (Direct Admin) نام دارند، که ما کنترل پنل سی پنل را به شما ارائه می دهیم. این کنترل پنل هم ساده است و هم بسیار پیشرفته!

از طریق ابزارهایی که کنترل پنل فضای میزبانیِ شما دارند، می توانید پرونده های سایت خود را بارگذاری کنید، پایگاه داده بسازید، صندوق ایمیل بسازید و آنها را بررسی کنید یا برای دیگران ایمیل ارسال کنید، تنظیمات امنیتی را انجام دهید، پهنای باندی که مصرف کردید را ببینید و خلاصه تنظیمات کامل فضای میزبانی در دستان شماست که برای راه اندازی سایت به آنها نیاز خواهید داشت.

پس از سفارش هاست و دامنه می توانید به مرکز آموزش ما مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. ما منابع کامل و بی نظیری از مقالات آموزشی و همچنین ویدیوهای آموزشی به زبان فارسی برای اولین بار برای کاربران خود مهیا کردیم که در هیچ جای دیگر قابل دسترس نیست!

ژانویه 26, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!