محتوای یکتا یا خاص سایت شما چیست؟

محتوای یکتا یا خاص سایت شما چیست؟

هزاران سایت در سطح وب وجود دارند که کارشان کپی برداری از مطالب سایت‌های دیگران است و چیز جدیدی برای ارائه به مخاطبان خود ندارند. اگر شما هم با ساخت یک سایت می‌خواهید به جمع این گونه وبمسترها بپیوندید، بهتر است در خواست خود تجدید نظر کنید.

قبل از اینکه خواسته باشید دست به کار شده و سایت خود را بسازید، بهتر است اول از خودتان یک سوال را صادقانه بپرسید؛ محتوای یکتا یا خاص سایت من چیست؟ به عبارت دیگر چه نوع نوشته، عکس، فیلم و انواع دیگر محتوا را قصد دارید در سایت خود منتشر کنید؟ اگر این محتوا برای بار اول است که در سایت شما منتشر می‌شود، می‌توانیم به شما بگوییم؛ به دنیای وب خوش آمدید! آیندۀ خوبی انتظار شما را می‌کشد. منظور از محتوای یکتا این است که خود شما یا کارکنان شما اقدام به تولید آنها کردند. در این حالت این محتوا برای اولین بار است که در اینترنت پدیدار خواهد شد و سود آن مستقیم به جیب شما خواهد رفت.

البته تولید محتوای یکتا و خاص کار ساده‌ای نیست. شاید برای اولین باری که به سراغ نوشتن یا ساخت یک فیلم یا تصویر می‌روید از این کار لذت ببرید. اما احتمال اینکه پس از مدتی از کار دلسرد شوید بسیار زیاد است. مخصوصاً اینکه کار وب معمولاً دارای یک دورۀ بلند کار بدون نتیجه است. این نکته را هم حتماً باید بدانید.

در نوشتن یک مقاله یا تولید انواع دیگر محتوا همیشه باید از خودتان بپرسید که یک بازدید کننده به چه دلیلی باید به سایت شما بیاید. حتی اگر سایت شما یک سایت تجاری است، در خیلی از مواقع نیاز است که راجع محصولات و خدمات خود توضیحات کاملی را در قالب چندین مقالۀ کامل و تصویری ارائه کنید. حتی مقالات آموزشی در کنار مقالات توضیحی مخصوص محصولات شما، می‌تواند سبب افزایش جذب مخاطب و سپس افزایش مشتری‌های بالقوۀ شما گردد. بازدید کنندگان سایت معمولاً در رابطۀ با سایت‌های پرمحتوا نظر مساعدتری نسبت به محصولات آن شرکت دارند.

اما برعکس آن را هم در نظر بگیرید که بازدید کننده‌ای وارد یک سایت شده و بدون اینکه با موضوع مفیدی روبرو شود، فوراً از آن خارج شده و دوباره یک جستجوی دیگری را برای پیدا کردن محتوای خود انجام می‌دهد.

این موضوع محتوای یکتا و خاص در رابطه با سایت‌های شخصی هم صدق می‌کند. اگر سایت شما دارای محتوای مفیدی باشد، بازدید کنندگان کیفیت محتوا را به نویسندۀ آن نسبت می‌دهند. پس حتی در سایت شخصیِ خود هم سعی کنید چیز مفیدی داشته باشید تا به بازدید کنندگان خود ارائه کنید. این به اعتبار شخصیِ شما اضافه خواهد کرد. تولید محتوا در سایت شخصی کار سختی نیست. کافی است از آنچه که بلد هستید و در آن موضوع تجربه کنید بنویسید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. حتی نوشتن دیدگاه‌های شخصی هم می‌تواند بسیار مفید باشد.

نباید فراموش کنیم، در رابطه با محتوا، موتورهای جستجو مثل گوگل خیلی حساس هستند و اگر شما محتوای مفید و یکتایی را برای عرضه داشته باشید، آنها به ارزش سایت شما خواهند افزود و نفرات بیشتری را به سایت شما خواهند فرستاد. عرصۀ وب عرصۀ رقابت تنگاتنگی است که مزیت در آن بسیار است و برای بُردن مسابقه همیشه باید چیز جدیدی داشته باشید و ارائه کنید.

آوریل 23, 2016 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!