مجوزهای لازم برای راه اندازی سایت

شاید شما هم به فکر راه اندازی یک سایت اینترنتی هستید و در این صورت مجوزهایی که برای این کار لازم است ذهن شما را درگیر خود کرده است. در این مقله سعی شده است که پاسخ این سوال شما به طور کامل داده شود و کاملاً از این موضوع مطلع شوید که برای راه اندازی یک سایت نیاز به چه مجوزهایی است.

اگر راجع به راه اندازی سایت اینترنتی اطلاع چندانی نداشته باشید، یا اگر نمادها و آیکون هایی که در گوشه و کنار سایت های مختلف وجود دارند، به چشم تان خورده باشد، حتماً با خودتان فکر می کنید که برای راه اندازی سایت باید از سازمان خاصی جواز دریافت کنید. اما حقیقت امر این است که در حال حاضر هیچ نوع مجوزی برای داشتن و راه اندازی سایت نیازی نیست و شما یا هر کس دیگری می توانید چندین سایت را روی شبکۀ جهانی اینترنت داشته باشید و آنها را مدیریت کنید.

اما در این میان نمادها و مجوزهایی بعضاً اختیاری هم هستند که گرفتن آنها شاید جلوۀ حرفه ای تری به سایت شما ارائه کنند. سازمان های دولتی این جوازها را به شما می دهند که می توانید درون سایت خود به بازدید کنندگان نشان دهید. همانطور که عرض شد بیشتر آنها اختیاری هستند. اما اگر سایت شما وارد حیطۀ خاصی مثل کسب و کار شود، و نیازی به ابزار خاصی مثل درگاه بانکی داشته باشید، در اینجا به اجبار باید مجوز خاصی را دریافت کنید که ما به آن نماد اعتماد الکترونیک می گوییم.

پس تا اینجا فهمیدیم در ابتدای راه اندازی سایت ما نیازی به هیچ گونه جوازی نداریم. اما شاید بعداً با وارد شدن به مسیر خاصی، مثل فروش محصول یا خدمات روی سایت، نیاز داشته باشید یک جواز هم دریافت کنید. در ادامه به جوازهایی که توسط سازمان های دولتی به سایت ها داده می شود به طور مختصر اشاره خواهیم کرد.

samandehi.ir

اول از همه سامانه ای وجود دارد به نام ساماندهی که زیر نظر وزارت ارشاد اداره می شود. شاید لازم شود که هر وقت زمان کردید، سایت خود را درون این سامانه ثبت کنید. از مزیت های این کار می توان به ارسال اخطار قبل از فیلتر شدن سایت اشاره کرد. همچنین جلوۀ حرفه ای تری به سایت شما می بخشد. البته اگر سایت شما شامل مصادیقی باشد که برای گرفتن نماد ساماندهی نیاز به مجوز خاصی از دستگاه یا وزارت خانۀ خاصی داشته باشید، باید مراحل آن را برای دریافت جواز مذکور طی کنید. البته مراحل کار به شما اعلام خواهد شد. پس یکی از نمادهایی که می توانید برای اعتبار بیشتر در ظاهر سایت خود قرار دهید، همین نماد ساماندهی است.

enamad.ir

اما اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی است، در بیشتر موارد برای دریافت درگاه بانکی نیاز دارید که نماد اعتماد الکترونیک داشته باشید. برای دریافت این نماد باید به سایت enamad.ir مراجعه کنید و مراحل دریافت نماد یا همان مجوز مورد نظر را طی کنید. این سایت تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند و یک سامانۀ دولتی است. در پاره ای از موارد برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک باید جوازهای دیگری را از سازمان های مرتبط دریافت کنید. که اگر مراحل دریافت نماد رو طی کنید، با آنها هم آشنا خواهید شد.

saramad.ir

و در آخر سایت دیگری به نام سرآمد با نشانیِ اینترنتی saramad.ir وجود دارد که تحت نظر وزارت ارشاد فعالیت می کند و مجوزهای مرتبط با حوزۀ نشر را به شما ارائه می دهد. در هر صورت دو نماد قبلی که به شما معرفی شد، مهم ترین ها هستند که اگر مجوز دیگری هم در این بین نیاز باشد، سازمان مربوطه آن را به شما اطلاع خواهد داد و مراحل را به شما گوشزد می کند.

اما این نمادها و مجوزهایی که ذکر شد، برای سایت های تازه تاسیس نیست. اگر شما ایده ای دارید و آن را باید به وهلۀ ظهور برسانید، باید دست به کار شده و سایت تان را از نظر فنی پیاده سازی کنید. بعد از آن است که شاید نیاز داشته باشید به سراغ این مجوزها بروید و کار خود را قانونی کنید. در پاره ای ای از موارد هم ممکن است نیاز باشد سر و کارتان با ادارۀ دارایی هم بخورد! پس در اول کار که هنوز درآمدی ندارید، اصلاً به فکر گرفتن مجوزهای بزرگ نباشید بهتر است. در مقالات دیگر سایت وبنولوگ به مراحل گرفتن این مجوزها و نمادها و همچنین دیگر موارد به طور کامل تر اشاره خواهد شد.

ژانویه 26, 2017 Webnolog 271 دیدگاه

271 دیدگاه

  1. مجتبی رضایی گفت:

    سلام
    ما میخواستیم یه سایت تو زمینه تغذیه و سلامت راه اندازی کنیم می خواستم ببینم برای این کار نیاز به مجوز خاصی (مثلاً از وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو ) داریم؟ و اگه تو مرحله اول لازم نیست چه موقع احتیاج به مجوز گرفتن داریم.

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ اگر سایت اطلاع رسانی است نیازی به دریافت مجوز خاصی نیست. هر چند که حتی اگر هم بعدها نیاز داشته باشید مجوز هم بگیرید، الان می تونید سایت رو بدون مجوز راه اندازی کنید.
      معمولاً برای فروش محصولات بهداشتی نیاز به مجوز و نماد اعتماد الکترونیک است که اگر نماد رو بگیرید به شما میگن که باید چطور و از کجا مجوز رو بگیرید.

  2. سینا گفت:

    آیا برای گرفتن اینماد، نیاز به نمادطلایی ساماندهی پایگاه های اینترنتی داریم؟

    • Webnolog گفت:

      خیر. ولی همین که مراحل دریافت اینماد رو طی می کنید، اگه نیاز به مجوز خاصی باشه، به شما اطلاع داده میشه.

  3. جاسم گفت:

    سلام. میخوام یک سایت ترجمه متون و کتب و مقالات راه اندازی کنم. آیا نیاز به گرفتن مجوز خاصی است؟ فعلا در آمد بالایی ندارم. هزینه ایجاد همچنین سایتی چقدر است؟

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ در حال حاضر به نظر نمیرسه که چنین سایتی نیاز به مجوز داشته باشه.
      البته برای هر نوع سایتی از اولش نیازی نیست شما مجوز بگیرید.
      همین که کم کم رشد کنید خواهید دانست که چطور و از کجا باید مجوز مربوط به فعالیت تون رو بگیرید.
      هزینه راه اندازی چنین سایتی هم متغیر و بستگی به نحوۀ راه اندازی و گستردگی پروژه شما داره.

  4. سعید گفت:

    سلام خسته نباشید من یه سایت خودرو دیدم که مربوط به فروش خودرو بود به نظرم معقول اومد اخرش هم .کام داشت بعد متوجه شدم کلاهبرداری هست ایا میتوانم پیگیری کنم سایتجای ثبت میشه

    • Webnolog گفت:

      با سلام؛ اگر یک چنین سایت هایی اینماد داشته باشند، تا حدودی میشه پیگیری کنید.
      به هر حال برای طرح شکایت راجع به یک سایت باید از طریق پلیس فتا اقدام کنید.

  5. کاظمی گفت:

    سلام. چطوری سایت اولیه ایجاد کنیم. کجا بهتر هست و آیتم های بیشتری برای بار گذاری عکس دلرد. مثل سایت افراد گمشده

    • Webnolog گفت:

      با سلام؛ برای ساخت سایت آپلود عکس بهتره که حتی شده با یک هاست اشتراکی کار رو شروع کنید که حجم مناسبی داره. بعد امکان انتقال اون به یک سرور مجازی و یا حتی اختصاصی در صورت شلوغ شدن اون وجود داره.

  6. مرتضی نورزاده گفت:

    سلام خسته نباشید
    من از یک سایت خرید کردم که نماد اعتماد الکترونیک نداشت ولی توی سایت نوشته که از وزارت ارشاد تاییدیه داره می خواستم چه جوری میتونم ای تاییدهءرا توی سایت ارشاد ببینم؟

    • Webnolog گفت:

      با سلام؛ اگه از وزارت ارشاد هم تاییدیه داشته باشه، باید نماد ساماندهی یا سرآمد توی سایتش وجود داشته باشه. البته احتمالا با وارد شدن به سایت ساماندهی و وارد کردن نشانی هر سایتی می شه فهمید که نمادی برای اون سایت صادر شده یا خیر.

  7. ابوذر گفت:

    سلام
    قصد راه اندازی یه وبسایت خبری کوچیک برای شهرمون رو دارم آیا نیاز هست از همون اول مجوز نشریه و خبرگزاری بگیرم؟
    بعدا درده سر نمیشه ؟

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ خیر. ابتدا نیازی نیست برید به سراغ مجوز.
      بعدش می تونید نماد ساماندهی رو بگیرید و روی سایت تون بذارید.

  8. علی گفت:

    با درود و سپاس از آگاهی رسانی
    من همیشه به تاسیس سایت های مختلفی در زمینه های درآمد زایی فکر کردم، ولی بزرگترین نگرانی من این بوده که با توجه به اینکه بصورت حرفه ای با علم برنامه نویسی نت آشنا نیستم، آیا دادن سفارش نوشتن این سایت به یک شخص یا شرکت ( که در نهایت باز هم یک شخص برنامه رو مینویسه)، من رو با این تهدید که اون اشخاص به راحتی بتونن از درآمد زایی سایت من سو استفاده کنن، روبررو نمیکنه؟؟ مثلا با داشتن رمز عبور برای ایجاد تغییراتی در بکگراند برنامه یا …؟!!!

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ معمولاً برنامه نویس اگه حرفه ای باشه، هیچ وقت نمیاد کارش خودش رو با سرقت یک پروژه خراب کنه!
      شما باید به دنبال یک فرد ماهر و کاربلد و اسم و رسم دار برید.
      معمولاً‌ هم کسی نمیاد به عنوان طراح سایت روی سایت شما درب پشتی بذاره که بعداً بتونه به اون وارد بشه.
      مشکلی که در این زمینه وجود داره، سرقت ایده هستش که اگر ایدهٔ شما خیلی خیلی خاص باشه معمولاً‌ یک چنین اتفاقی ممکنه بیافته که راه هایی هم برای جلوگیری از این مشکل وجود داره.
      یکی بستن قرارداد قرص و محکم. یکی دیگه پیاده سازی ایده شخصی، با سیستم های آماده یا همون CMS ها که برای هر کاری یکی تخصصی اش وجود داره.

  9. Reza گفت:

    سلام
    برای سایت های همچون شیپور و دیوار
    چه مجوز های نیاز هست

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ برای این دست سایت در ابتدا نیازی به مجوز خاصی نیست.
      اما بعد از مدتی که خواسته باشید درگاه بگیرید باید همون اینماد رو بگیرید.
      بعد از اونم باید از سایت ساماندهی نماد بگیرید که در حین مراحل دریافت نمای ساماندهی، به شما میگن که چه مجوزهایی نیاز دارید.
      عمدتاً برای این دست سایت ها باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرید.
      ولی ابتدای کار شما هیچ مجوزی نمیخاید. وقت خودتون رو تلف نکنید!

  10. ساحره صادقی گفت:

    با سلام . در خصوص فعالیت تجارت الکترونیک و فروش بلیط نوع مالیات و درصد آن و همچنین مجوزهای مورد نیاز جهت راه اندازی سایت ، به چه مواردی باید توجه کنم؟ با تشکر از راهنمایی شما

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ ببینید، از اول شما اصلاً‌ نیازی نیست که خودتون رو درگیر مجوز خاصی بکنید.
      هر چند که اگر برای سایت تون درگاه بخاید، باید برید مراحل دریافت اینماد رو بگذرونید تا بتونید درگاه بانکی بگیرید.
      حالا که میرید و اینماد می گیرید، به شما میگن که چه نوع مجوزهایی و مدارکی میخاید که باید اونها رو هم آماده کنید.
      برای مالیات هم سایت اینماد اول شما رو به بخش مالیات بر ارزش افزودهٔ دارایی معرفی می کنه که برید و خودتون رو معرفی کنید.
      بعدش باید برید و کد اقتصادی بگیرید. البته اگه میخاید به صورت قانونی فعالیت کنید و امکان توسعه در آینده براتون وجود داشته باشه.
      وگرنه همین الانش خیلی ها رفتند و اینماد گرفتند. ولی هنوز خودشون رو به دارای معرفی نکردند.

  11. جواد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من میخوام سایتی رو طراحی کنم و اشعار شاعران جوان رو تو سایتم قرار بدم
    و بابت خدمات سایت هیچ هزینه ای دریافت نخواهم کرد ایا باید مجوز از ارشاد بگیرم
    سپاس از پاسخ تون

    • Webnolog گفت:

      با سلام؛ خیر نیازی به هیچ مجوزی نیست. شما به راحتی می تونید سایت تون رو طراحی کنید و اون رو توسعه بدید.

  12. محمد گفت:

    سلام . خسته نباشید
    من میخوام یه سایت راه اندازی کنم. میخواستم بدونم نیازی هست که اسم سایتم رو به عنوان برند ثبت کنم ؟ آیا اگه ثبت نکنم بعدا کسی میتونه بره و اسم سایت من رو به عنوان برند ثبت کنه و سو استفاده کنه ؟
    ممنون

    • Webnolog گفت:

      با سلام؛ اگه منظورتون از «اسم سایت» همون نشانی دامنه است (مثلا webnolog.net) نیازی به ثبت اون نیست!
      چون دامنه رو که ثبت کنید دیگه کسی نمی تونه اون رو بگیره. چون شما اول اون رو ثبت کردید.
      بعداً که دامنه شما یا عنوان سایت شما معروف شد، و خواستید کسب و کارتون رو توسعه بدید، می تونید برندتون رو ثبت کنید که شخص دیگه ای نتونه از اون سوء استفاه کنه. هر چند که در بیشتر مواقع هم نیازی به این کار نیست. چون این شما هستید که چند سال در حال کار روی این سایت هستید و کسانی که میخان با نام برند شما کار کنند، دیگه جایگاهی نخواهند داشت. چون اعتبار سایت شما بیشتره.

  13. پویا گفت:

    سلام؛ راه اندازی سایت پیشبینی فوتبال جرمه؟

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ به نظر نمیاد که جرم باشه. اما اگه پولی در آن رد و بدل بشه که تبدیل به مکانی بشه که به نوعی کلاهبرداری به حساب بیاد یا قمارخونه بشه، جلوش رو میگیرند.

  14. z گفت:

    با سلام
    برای راه اندازی مجله اینترنتی چه مجوزایی لازمه؟

    • Webnolog گفت:

      با سلام؛ در حال حاضر هیچ مجوزی. اما بعد از اینکه سایت رشد کرد و تعداد بازدید سایت بالا رفت، میتونید اقدام به دریافت نماد ساماندهی کنید.

  15. احمد گفت:

    سلام
    وضعیت خدمت سربازی هم باید مشخص باشه؟

  16. عالیه گفت:

    سلام برای راه اندازی سایت اموزش رانندگی با تمام فوت و فن هاو … و… نیاز ب مجوز از جایی هست؟
    خواهش میکنم کمی سریع جوابم رو بدین.ممنون

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ ببینید! این رو به همهٔ دوستان گفتیم که تقریباً هیچ نوع سایتی در ابتدای راه اندازی نیاز به مجوز خاصی نداره!
      مگر اینکه بعدا سایت شما رشد کنه و خواسته باشید فعالیت های تجاری یا مثلا فرهنگی گسترده انجام بدید. در این صورت باید از سازمان مربوطه مجوز بگیرید.
      که برای این کار باید نماد ساماندهی رو بگیرید. بقیه مراحل خودش به دنبالش میاد.
      به همین راحتی!

  17. عالیه گفت:

    میخوام برای این مبحث همون اول فیلم اموزشی بزارم و فایل بزارم و جهت دانلودش درگاه پرداخت. ایا مجوز سنگینی نیاز داره؟
    نماد ساماندهی چیه؟ (ببخشید مطالبتون رو خوندم ولی در این زمینه تجربه ای ندارم)
    از این توجه شما ب پرسشم تشکر میکنم .

    • Webnolog گفت:

      فروش فیلم آموزشی جزء خدمات نرم افزار حساب میشه و مجوز خاصی نمیخاد اول کاری.
      تنها با دریافت نماد اعتماد بعدش همون سایت اینماد نماد ساماندهی هم به شما میده که باید کدش رو بذارید توی سایت تون.

  18. محمد گفت:

    سلام
    میخواستم یک سایت در حوزه فروش محصولات زناشویی بزنم.
    ایا یاز به مجوز خاصی از ارگان خاصی نیاز داره؟
    اینماد و ساماندهی رو که میدونم میخواد.
    ولی ایا نیاز به جواز کسب از صنف خاصی داره؟
    یا نیاز به مجوز از بهداشت داره،با اینکه همه ی مصولات کد بهداشتی دارن؟
    اگرم شما نمیدونید به نظرتون قبل شروع کار از کجا بپرسم که خیالم راحت بشه چه مجوزهایی میخواد؟
    مالیات ارزش افزوده شامل فروشگاه های اینترنتی میشه؟البته دیجی کالا که ۹ درصد ارزش افزوده رو نمیگیره.
    با تشکر

    • Webnolog گفت:

      بله، محصولات زناشویی نیاز به مجوز از وزارت بهداشت داره. از خود همونا هم سوال کنید خیال تون راحت میشه.
      ارزش افزوده هم باید روی کالاهاتون بکشید. البته ابتدای کار نیازی نیست. بعدش نامش میاد.
      بعضی شرکت ها ارزش افزوده رو به صورت پنهان دریافت می‌کنند.

  19. حمید گفت:

    سلام برای گرفتن مجوز از وزارت ارشاد (سرآمد) باید هفت خان رو رد کنیم
    مدارک عجیب و غریبی ازمون میخوان
    مثلا میخوان که مدرک سو پیشینه براشون ببریم که نمیدونم از کجا باید براشون بگیرم
    و یا چیزای دیگه
    واقعا باید اینقدر سخت بگیرن؟

    • Webnolog گفت:

      گواهی عدم سوء پیشینه رو باید از دفاتر پلیس+۱۰ بگیرید.
      خیلی از این سخت‌گیری‌ها به راحتی قابل رفعه.
      اما مثل اینکه نمیخان کار برای مردم راحت بشه!

  20. احمدرضا گفت:

    سلام خسته نباشید من میخواستم یه سایت موسیقی تاسیس کنم مجوزی میخواد ؟

  21. سجاد قاسمی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    میخواستم یک سایت آموزشی با وردپرس تهیه کنم و ویدیو های آموزشی در زمینه های مختلف مثل بورس و پرورش قارچ و تهیه پروپوزال دانشگاهی,در آن قرار بدم با درگاه پرداخت اینترنتی برای بعضی از ویدیوها, برای این کار چه مجوزهایی لازم هست؟
    با تشکر

    • Webnolog گفت:

      با سلام؛ در ابتدای کار فروش و عرضه ویدیو توی سایت نیازی به مجوز نداره. ولی برای گرفتن درگاه باید اینماد بگیرید که برای این قسم سایت ها هم کار سختی نیست.

  22. هادی گفت:

    سلام این مواردی که گفتید فقط برای تاسیس و بهره برداری از سایت هستش یا برای اپلیکیشن های موبایلی باید چیز اضافه تری بگیریم؟

    • Webnolog گفت:

      باسلام، اپلیکیشن های موبایلی هم تقریباً همین روال جواز سایت ها رو نیاز دارند که طی بشه.
      اما در ابتدا نیازی به دریافت هیچ مجوزی نیست. بهتره که کارتون رو شروع کنید. هر زمان که رو به پیشرفت گذاشت، بعدش برید به فکر گرفتن مجوزاش باشید.

  23. سارا گفت:

    سلام ببخشید اگر بخواهیم مصاحبه ای از اشخاص در سایت بزاریم مثلا مصاحبه با یک کارگردان ایا نیاز به مجوز هست؟

  24. ارش گفت:

    سلام
    برای ساخت یه سایت برای فروش لوازم خانگی. چ مجوزی باید بگیرم؟
    با تشکر

  25. نابغه کوچک گفت:

    سلام با سپاس فراوان من ۱۳سالمه تازه دارم یه سایت اینترنتی واسه خودم درست می کنم و هدفم درست کردن یه کسب و کار اینترنتی موفقه. میشه در این زمینه راهنماییم کنید؟سایتمم یه مجله اینترنتیه راستی بعد از اینکه سایتم رو راه اندازی کردم و اومدم بیرون چجوری برگردم به سایتم؟

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ پاسخ به تمامی سوالات شما در بخش وبلاگ سایت و همچنین مرکز آموزش سایت و سایت webnology.ir داده شده است. همچنین فیلم ها و بسته های آموزشی کاملی هم برای شما تهیه کردیم که می‌تونید از آنها هم استفاده کنید.

  26. صدف گفت:

    سلام

    ما یک گروه از دانشجویان هستیم که تازه وب سایتی برای ارائه خدمات نگارش و ویرایش مدارک لازم ی ادامه تحصیل در خارج از کشور راه اندازی کردیم. بدون هیچ دلیل خاصی برای پرداخت از درگاه واسط زرین پال استفاده می کنیم. می خواهیم خیلی زود معروف شویم و اعتماد مشتری ها را کاملا جلب کنیم.تا یکی دو سال دیکه جاییی نداریم. آیا باید اینماد رو بگیریم و درگاه واسط رو بزاریم کنار؟ آیا باید تلفن ثابت و آدرسی در پایین سایت ذکر بشه؟ آدرس خونه را میشه نوشت؟ کلا برای پیشرفت و جلوگیری از هرگونه سنگ اندازی اداره ثبت شرکت، اداره مالیات، شهرداری و …. خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.

    با تشکر از مطالب مفیدتون

    مرسی از مطالب ارزنده تان

    • Webnolog گفت:

      سلام؛ بله برای مکان می تونید نشون منزل بدید. مشکلی از این بابت وجود نداره. شماره تلفن هم میشه تلفن منزل رو بدید. اما توی سایت تون یک شماره موبایل بذارید که مشتریان بهتر بتونند با شما در تماس باشند. اگرم که خط اختصاصی تلفن ثابت داشته باشید یا بتونید تهیه کنید که چه بهتر.
      اگر نیازی به درگاه مستقیم ندارید، نیازی به تهیه اینماد نیست. ولی اگر میخاید کارمزد پرداخت نکنید و واریزی‌هاتون سریع‌تر انجام بشه، بهتره که اینماد و بعد از اون درگاه پرداخت مستقیم بانکی دریافت کنید.

  27. پویا گفت:

    آیا برای سایت اخبار تکنولوژی مجوزی لازم است ؟

  28. محمد گفت:

    سلام و ادب …از راهنمایی های خوبتون تشکر را دارم
    ما یک سایت داریم و نامش در منطقه محلی یک برند شده است …خود دامنه را ۵ ساله ثبت کردیم و مشکلی نداریم اما سایت را یعنی نام سایت را در جایی ثبت نکردیم …حالا متاسفانه یکی اومده عین نام سایت ما را برداشته و یک سایت زده دامنه را هم با یک حرف متغییر شبیه به ما انجام داده است… برای اینکه ما نام خودمان را ثبت کنیم چکار کنیم یا به عبارتی چکار باید کرد که از نام برندمان محافظت کنیم ممنونم

    • Webnolog گفت:

      با سلام. متاسفانه برای ثبت دامنه‌های مشابه تقریباً میشه گفت که هیچ راهی برای اقدام وجود نداره! مگر اینکه خودتون از قبل دامنه‌های مشابه با دامنهٔ خودتون رو ثبت کنید تا جلوی سوء استفاده‌های بعدی رو بگیرید.
      اما ثبت برند رو خودتون یا با یک وکیل می‌تونید انجام بدید تا از استفادهٔ دقیقاً مشابه از نام تجاری تون، دیگران نتونند سوء استفاده بکنند.

  29. abolfazl گفت:

    سلام من یه سایت میخام بزنم ک جم بازی میفروشه چ مجوز های لازم دارم؟یکی ک ت این کاره بهم گفت مجوز میگیری بعد میتونی دلار رو ارزون تر بگیری

  30. محمد دری گفت:

    با سلام واحترام
    آقا من می خوام یه سایت طراحی کنم که از سوالات کنکور سراسری که سازمان سنجش برگزار می کنه استفاده کنم
    البته که در جلد دفترچه های سوالات کنکور نوشته هر گونه کپی و تکثیر چه دستی چه به صورت الکترونیک منوط به اخذ مجوز از سازمان سنجش هست
    حالا به نظر شما چیکار کنم برم سایت رو راه اندازی کنم بعدش هم مثل یکی از موسسات معروف که پرونده اش تو دادسراست حضوری گرم در دادسرا داشته باشم؟!
    میشه راهنمایی کنید ممنون

    • Webnolog گفت:

      درود. اگر می‌دونید که این کار با شکایت مالک همراه خواهد شد، پس بهتره که این کار رو نکنید یا پی گرفتن مجوزش باشید. در غیر این صورت اگر ردی از خودتون به جا نذارید که نشه شما رو پیدا کرد، حد نهایتش سایت شما رو فیلتر می‌کنند.

  31. علی گفت:

    سلام.آیا برای تاسیس وب سایتی مثل دیوار نیازی به ثبت شرکت هم دارم؟و ارزونترین راه ساخت یک وب سایت چیه؟ آیا شرکت شما هم طراحی وب انجام میده

    • Webnolog گفت:

      با سلام. برای سایت آگهی در ابتدای کار نیازی به ثبت شرکت نیست. اما اگه از ابتدا برنامهٔ حرفه‌ای برای شروع کار دارید و سرمایه گذار خوبی هم در کار است، بهتره که شرکت ثبت کنید و کار رو به صورت یک تیم خوب شروع کنید.
      ارزون ترین روش راه اندازی سایت استفاده از CMS های آماده و رایگان مثل وردپرس هست که خوشبختانه با قالب هایی که برای همین وردپرس نوشته شده، به راحتی می‌تونید سایت آگهی رو بسازید.
      در حال حاضر سفارش طراحی سایت قبول نمی‌کنیم!

  32. امییییر گفت:

    سلام خیلی ممنونم بابت صبر و حوصله که پاسخ همه رو میدین
    تمامی سوالات رو خوندم اما جواب کاملم رو دریافت نکردم
    میدونم اول سایت نیازی به هیچ مجوزی نیست
    من نیازی به درگاه پرداخت هم ندارم.
    کار من عکاسی و تصویربرداری هست توی تلگرام هم گروه و کانال توی حوزه مدلینگ دارم و نسبتا فعال هم سهت.
    حالا میخوام کمی کار رو شیکتر و بهتر کنم و میخوام سایت راه اندازی کنم به چند دلیل
    ۱-میخوام کانال و گروهم به سایت لینک بشه که توی موتور جست و جوی گوگل قرار بگیره
    ۲- میخوام یه سری آموزش های مدلینگ ، عکاسی و همینطور نمونه کار ها رو قرار بدم
    حالا خواستم بدونم در آینده ممکنه به مشکل بخورم؟
    و اینکه اگر به مشکل بخورم قوانینی که وضع شده چطوره ؟
    مثلا من عکس از مدل هام به عنوان نمونه کاراشون میخوام توی سایت بزارم
    پوشش اسلامی ندارن اما کار ها هم لختی و مستهجن نیست
    ممنون میشم یه توضیح تکمیلی بدین

    • Webnolog گفت:

      سلام. اول کار ممکنه که بتونید پیش برید. اما اگر قوانین رو رعایت نکنید، در بهترین حالتش می‌تونه باعث فیلتر شدن سایت شما بشه. بدترین حالتش هم اینه که شاکی خصوصی پیدا کنید، بابت انتشار عکس‌های افراد بدون مجوز اونها که کارتون گیر می‌کنه.

  33. دانش گفت:

    سلام خسته نباشید من میخوام یه سایت واسه ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل طراحی کنم و با مراکز پرستاری کار میکنم که مجوز دارن. خواستم بدونم آیا نیازی هست که خودمم مجوز بگیرم از وزارت بهداشت سا فقط از وزارت ارشاد مجوز بگیرم کافیه؟ چون مراکز که باهاشون کار میکنم مجوز دارن و من فقط کار ثبت درخواست رو انجام میدم

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگر کار واسطه گری بین مشتری و سازمان‌هایی که خودشون مجوز دارند رو انجام میدید، معمولاً نیازی به مجوز خاصی نیست. مگر همون نماد ساماندهی و یا اگر قصد دریافت درگاه رو دارید، اینماد رو هم باید بگیرید.

  34. رضا گفت:

    سلام من می‌خوام سایت فیلم بزنم نیاز مجوز هست
    اگر نیاز به مجوز هست آدرس سایتی که باید مجوز بگیرم رو میفرسید

  35. امیر گفت:

    سلام
    وقتتون به‌خیر.
    سؤالی ندارم. فقط خواستم هم بابت مطلب مفیدتون و هم صبر و حوصله‌ای که برای جواب دادن به تک‌تک سؤالات بعضاً تکراری دوستان به خرج می‌دین ازتون تشکر کنم.صادقانه بگم این کیفیت پاسخ‌گویی رو توی کمتر سایتی دیدم.

  36. سینا گفت:

    باسلام وخسته نباشید
    برای سایت موزیک چه مجوز هایی لازمه من رفتم تو سایت samandehi.ir ثبت نام کردم کد رو داخل سایتم قرارداد ولی الان میگه
    اخذ مجوز عرضه محصولات فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (sso.samandehi.ir) لازمه همون ثبت نام کافیه یا باید مجوزرو هم بگیریم

    • Webnolog گفت:

      با سلام. شما توی سایت ساماندهی که ثبت نام کنید، طبیعتاً باید به شما بگه که به چه مجوزهایی نیاز دارید که باید دریافت کنید. در حال حاضر ظاهراً الان روی سایت‌های فیلم و موزیک زیادی حساس شدند و بهتره که مراحل دریافت مجوزش رو طی کنید. هر چند که الان شاید سایت‌هایی هم باشند که در این زمینه‌ها در حال کارند و مجوزی هم ندارند و فعلاً مشکلی براشون پیش نیومده!

  37. امین گفت:

    سلام امین هستم من تصمیم به راه اندازی یک سایت خرید و فروش گرفتم آیا نیازی به مجوز خاص دارم اگر دارم کمکم کنید

    • Webnolog گفت:

      با سلام. اینکه خرید و فروش چی باشه مهمه. ولی در کل سایت شما احتمالاً در ابتدا نیازی به مجوز خاصی نداره و می‌تونید کارتون رو شروع کنید و فعلاً وقت خودتون رو روی مجوز هدر ندید.

  38. پارسا خوش زبان گفت:

    سلام من سایت کلیپ های طنز را میخواهم راندازی کنم ایا باید مجوز بگیرم

  39. مولایی گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی مددکاری اجتماعی هستم و میخوام در رابطه با همین موضوع سایتی رو طراحی و راه اندازی کنم . از مقاله شما متوجه شدم که در ابتدای کار احتیاجی به مجوز نیست . اما میخواستم بدونم که وب سایت هایی با موضوعات خاص مثل همین مددکاری میتونه موفق باشه ؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. اینکه سایت شما موفق میشه یا خیر رو خیلی سخت میشه گفت. چون به عوامل مختلفی بستگی داره. مثلاً یکی هست که یک سایت یک صفحه‌ای راه‌اندازی می‌کنه و ولش می‌کنه به امان خدا! بعد از اونم انتظار داره که موفق بشه. طبیعی است که در این حالت سایت حتماً شکست می‌خوره. روی سایت باید زمان گذاشت و کار کرد تا به نتیجه برسه.
      همچنین باید به عواملی مثل میزان مخاطبان و تعداد سایت‌های مشابه هم نگاه کنید. اگر سایت‌های مشابه زیاد نباشند و مخاطبانی که دارید مناسب باشند، حتماً موفق میشید.

  40. مولایی گفت:

    یه سوال دیگه اگر این وب سایت یه مجله تبلیغاتی باشه و بخوایم توش هم تبلیغات انجام بدیم و هم مطلب بزاریم اینطور که شما میگین مجوز نمیخواد در ابتدا مشکلی پیش نمیاد ؟
    چون برای تبلیغات باید مجوز باشه.

    • Webnolog گفت:

      برای انجام تبلیغات روی سایت، نیازی به مجوز خاصی نیست و فعلاً کاری به کار کسی بابت تبلیغات روی سایت‌ها ندارند.

  41. ف گفت:

    سلام , من میخواستم یک سایت برای مشاوره کنکور ایجاد کنم , و در سایت درگاهی برای فروش محصول (مثلا برنامه ریزی) قرار بدم, آیا مجوز خاصی باید بگیرم ?

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگر درگاه مستقیم مثل درگاه بانک ملت یا بانک سامان رو خواسته باشید روی سایت بذارید، باید اینماد بگیرید که کمی زمان‌بردار و هزینه‌برداره!
      اما برای شروع کار می‌تونید از درگاه‌های واسط شروع کنید که راحت میشه ازشون درگاه گرفت. برای این منظور به آموزش‌های دیگر سایت راجع به درگاه‌های پرداخت مراجعه کنید.

  42. محمد حسن گفت:

    سلام
    چطور میتونم طراحی سایت رو یاد بگیرم و یک طراح حرفه ای سایت بشم خواهشا راهنمایی کنید
    رشته ام عمران هست ولی به این زمینه علاقه دارم

    • Webnolog گفت:

      سلام. خیلی از طراحان سایت موفق، رشتهٔ تحصیلی‌شون چیز دیگه‌ای بوده! پس رشتهٔ تحصیلی ارتباطی با حیطه‌ای که قصد موفق شدن دارید نداره. چون اصولاً ما ایرانی‌ها راهنمای خوبی برای انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی و کلاً مسیر زندگی نداریم؛ متاسفانه!!
      اگر شما به این حرفه علاقه مند باشید، خودتون می‌تونید کار رو شروع کنید. با مطالعه کتاب‌ها و سایت‌های مختلف اینترنتی، قطعاً بعد از مدتی می‌تونید ببینید که چطور باید پیش برید و کار آموزش و آزمون و خطا رو شروع کنید. بهتون می‌تونم یقین بدم که خودآموز راحت می‌تونید طراحی سایت رو یاد بگیرید. هر چند که اگه از ویدیوهای آموزشی هم استفاده کنید، کارتون سرعت میگیره.

  43. saliari گفت:

    سلام برای راه اندازی فروش اکانت های بازی نیاز به مجوز هست؟قابل توجه باشه که یسری از بازی ها به دلیل تحریم ها فیلتر هست برای بعضی پلفرم ها و فروش اکانت اون مشکل ایجاد نمیکنه؟؟؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. تا جایی که بنده میدونم، خیر. نیازی به دریافت مجوز خاصی نیست. اگر نرم افزاری تحریم باشه و ایران رو تحریم کرده باشه، سازمان فیلترینگ کاری به کار شما نداره و می‌تونید کارتون رو دنبال کنید. البته به شرطی که مخالف با قوانین کشوری نباشه.

  44. سارا گفت:

    سلام ،وقتتون بخیر
    باتشکر از راهنمایی های خوبتون
    من قصد دارم سایتی در زمینه موفقیت راه اندازی کنم و فایلهای صوتی آموزشی با همین موضوع در اون بفروش بزارم، آیا به مجوز خاصی نیاز دارم؟؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. ببینید کلاً برای فروش، شما نیاز به درگاه دارید. درگاه رو هم اگر خواسته باشید مستقیم بگیرید، باید اول اینماد بگیرید. در برخی اوقات هم اینماد شما رو مجبور می کنه که برید و مجوز حیطهٔ کاری‌تون رو از سازمان مربوطه بگیرید. البته خیلی از کسب و کارها هم نیازی به مجوز ندارند. مثل موضوع کاری شما.
      اگر هم خواسته باشید از درگاه غیرمستقیم استفاده کنید، نیازی به نماد مجوز خاصی نیست و همین امروز می‌تونید کارتون رو شروع کنید.

  45. عباس گفت:

    سلام
    میخواستم بفهمم برای اینکه سایت فیلم درست کنم مجوز میخواد؟
    چون بعضی از سایت هارو میبندن!

    • Webnolog گفت:

      سلام. بله. الان خیلی از سایت‌های فیلم رو بستند یا در حال مسدود کردن هستند. مجوز هم می‌تونید بگیرید. اما باید حتماً فیلم‌هایی رو روی سایت بذارید که قانون کپی رایت ندارند یا مالک اون مجوز انتشار همگانی اونها رو داده. یعنی فیلم‌های جدید رو نمی‌تونید بذارید. راز موفقیت سایت‌های فیلم هم انتشار فیلم های جدیده! یک پارادوکس اینجا وجود داره که باید در نظر گرفته بشه. البته ساخت یک سایت فیلم بسیار هم هزینه برداره. اینو باید در نظر گرفت.

  46. Unique_p گفت:

    سلام و عرض ادب
    من تولید محتوای خیلی حرفه‌ای یک درس کنکور رو شروع کردم و میخوام به طور رایگان در سایتم قرار بدم. با توجه به سابقه آموزشیم مطمئنم که خیلی زود پیشرفت میکنه. میخواستم بدونم برای انتشار رایگانش آیا نیاز به مجوز ارشاد داره و آیا کسی میتونه این ویدیوهارو به نام خودش ثبت و متعاقبا از من شکایت کنه؟ پیشاپیش خیلی ممنون از لطف و پاسخگوییتون.

    • Webnolog گفت:

      سلام. خیر. برای انتشار محتوای رایگان نیازی به دریافت هیچ مجوزی نیست و راحت می‌تونید کارتون رو شروع کنید. اگر قصد تولید ویدیو دارید و خودتون میخاید تولید کنید، این حق شماست که کس دیگری از محتوای شما روی رسانهٔ خودش استفاده نکنه! پس این شمایید که می‌تونید از طرف مقابل شکایت کنید. اما اگر قصد کپی کردن محتوا و فیلم‌های دیگران روی سایت‌تون رو دارید، قطعاً باید با کسب اجازه از مالک اثر این کار رو انجام بدید. البته حتماً بدون دخل و تصرف در محتوای تولید شده که مالک اون شما نیستید.

  47. سجاد گفت:

    سلام ما یک سایت زدیم الان مجوز اینمادم روی منزل مسکونی گرفتیم حالا میخواییم ۳ تا ۶ نفر که هسیم یک مکان رهن کنیم و سیستم و تجهزیات رو ببریم اونجا فعالیت کنیم که مشتری میاد هم بتونیم پاسخ گو باشیم مشاوره بدیم و بازاریابی کنیم و افراد رو دعوت کنیم بیان دفترمون تا سفارش طراحی سایت یا هرچیزی ک تو سایتمون میتونیم بفروشیم رو انجام بدیم + شاید از ۳ ماه دیگه چون فضامون کوچیه دوره اموزشی حضوری ۱۵ نفره بزاریم حالا میخواستم بدونم داشتن اینماد کافیه یا مجوزی باید بگسریم برای فعالیت فیزیکیمون؟

    خونه ویلایی با اپارتمانی مسکونی و تجاری بودنش و مغازه فرق دارن؟
    چون اینماد گفت هرجایی میتونید فعالیت کنید اما میترسیم دو فردا دیگه مسکونی بگیریم بگن شما چی کار دارید میکنید اینجا تجاری بگیریم بگن مالیات بدید یا اب و برق عوارضی چیزی داشته باشه

    لطفا راهنمایی کنید که نوع مکان تجاری باشه یا مسکونی /
    ویلایی باشه یا اپارتمانی یا مغازه /
    کدوم اداره رو باید بریم‌مجوز بگیریم /
    اماکن گیر نده بهمون ؟ /
    دوربین‌باید باشه یا نه؟/
    دو فردا دیگه نمیگن چرا کارمندتون زنه یا مشتریتون خانومه! و برعکس چون ما ۲ نفر اقایم ۴ نفر خانم ۳ نفرم دورکار هستن

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگر مالک مکانی که قصد رهن کردنش رو دارید با کار تجاری و دفتری مشکلی نداشته باشه، نیازی نیست مجوزی گرفته بشه.
      نوع مکان از نظر آپارتمانی و ویلایی و این حرفا هم بستگی به خودتون داره که کجا از نظر قیمت کمتر و از امکانات راحت تر هستید. ولی اگه آپارتمان مسکونی نباشه بهتره که همسایه‌ها شاکی نشن.
      اگه مکان تجاری باشه در کمترین زمان ممکن بابت مالیات میان سراغ‌تون. مگر اینکه بی سر و صدا کار کنید و تابلو نزنید.
      اگر هم دنبال مجوز خاصی می‌گردید که بگیرید، باید برید سراغ سازمانی که مرتبط با صنف کاری شماست و از اونجا مجوز رو بگیرید.
      توی سایت اینماد اگر صنف کاری‌تون نیاز به مجوز خاصی داشته باشه، به شما میگن که برید و از کجا مجوز رو بگیرید.

  48. ناشناس2020 گفت:

    سلام خسته نباشید
    یک سایت خدماتی میخوام بزنم که واسطه بین مشتری و فروشنده باشه با یک طرح درآمدی ۱۵ سطحی یعنی شخص یه مبلغی رو پرداخت میکنه و تا ۶ ماه میتونه از خدمات استفاده کنه
    و به اعضای هر مشتری که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم وارد کنه یه پورسانتی میگیره

    میخواستم بدونم به چه جور مجوز هایی نیاز دار
    ایا اول کار میتونم فقد با اینماد شروع کنم؟
    چون واریز مشتری ها میلیونی هستش خیلی از فیلتر شدن سایت میترسم
    مرسی از راهنمایی هاتون.

    • Webnolog گفت:

      سلام. مثل هر سایت دیگه‌ای شما بدون مجوز هم می‌تونید کارتون رو شروع کنید. فقط برای درگاه پرداخت باید نماد بگیرید که بعد از گرفتن نماد می‌تونید مبالغ رو از مشتری دریافت کنید.

  49. پارسا خوش زبان گفت:

    سلام من میخواهم سایت بزنم دقیقا مثل سایت فیلیمو باید مجوز بگیرم

    • Webnolog گفت:

      سلام. در ابتدا می‌تونید بدون مجوز کارتون رو شروع کنید. ولی بعدش بهتره که توی سایت ساماندهی سایت تون رو ثبت کنید. البته باید دانست که راه اندازی یک سایت مثل فیلیمو زیاد کار راحتی نیست!

  50. سعید گفت:

    با سلام و تشکر بخاطر مطالب مفیدتون.
    من میخواستم سایتی برای فروش محتواهای آموزشی راه اندازی کنم. مثلا تدریس و پی دی اف سوالات آزمون های مختلف مدرسه. آیا نیاز به مجوز هست و اگر هست از کجا؟

  51. علی گفت:

    سلام
    من می خواستم سایت فیلم طراحی کنم بعدش
    می خواستم فیلم های هالیوود رو بزارم تو سایتم
    این کار غیر قانونی ؟ پیگیری میشه ایا؟؟
    برای سایتم می تونم مجوز بگیرم ؟هزینه اش چقدره؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگر فیلم‌ها دارای حق کپی رایت نباشند مشکلی پیش نمیاد.
      البته هر از چند گاهی ممکنه که برای سایت های فیلم و موزیک محدودیت هایی رخ بده که باید به اونجاش هم فکر کرد.
      مجوزی که برای یک سایت فیلم می تونید بگیرید، مجوز ساماندهی هست.

  52. AA گفت:

    سلام انعکاس اخبار هنری و سینمایی. دیالوگ .و … نیاز به مجوز دارد؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. سایت خبری در ابتدا نیازی به مجوز نداره. ولی بعداً می بایستی از وزارت ارشاد مجوز بگیرید تا سایت فیلتر نشه. کلا سایت‌های خبری این گونه اند.

  53. Ailin گفت:

    با سلام من قصد دارم وبلاگ درست کنم و در اون شاید رمان قرار بدم و بخوام از اون درآمدی کسب کنم،این کار نیاز به مجوز هست؟و منو داخل دردسری نمیندازه؟ممنون میشم جواب بدید

    • Webnolog گفت:

      درود. خیر. دردسری نداره. اگر رمان هایی که نوشته میشه غیراخلاقی و غیر قانونی نباشه، مشکلی پیش نمیاد و نیازی به دریافت مجوز نیست.

  54. خوش زبان گفت:

    با سلام من میخواهم وبلاگ ای بزنم که در ان لینک های هکاری در فروش سلام سینما بزارم و مردم بیان وارد لینک بشن بخرن و ۳۰ درصدش مب وردارم این کار به مجوز نیاز دارد ؟
    این ادرس اش هست ساختم ببینید مشکلی داره لطفا بهم بگید چه مجوزی لازم هست ؟ ادرس سایت :filimanfilm.blogfa.com
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • Webnolog گفت:

      سلام. چیزی که ساختید اسمش وبلاگه! برای این قبیل فعالیت ها نه نیازه که مجوزی بگیرید. نه اصلاً به شما برای این قبیل فعالیت ها مجوز میدن!

  55. محمد گفت:

    با سلام بنده یک سایت موزیک تاسیس کردم در سایت ساماندهی هم ثبت نام کردم
    و داخل سایت بنده اهنگ های زیادی نیست
    با سلام
    جهت دریافت لوگو می بایست اقدامات ذیل را انجام دهید :
    با توجه به اینکه فعالیت شما در قالب نشربرخط می باشد، فعالیت شما نیاز به اخذ مجوز نشربرخط از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.
    جهت اخذ مجوز می توانید از طریق پورتال جامع رسانه های دیجیتال به نشانی nashr.saramad.ir اقدام نمایید.
    ضمنا می بایست ضوابط ذیل را نیز رعایت فرمایید:
    – تمامی محتوای ارائه شده می بایست دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند
    – برای محتواهای مجاز منتشر شده توسط موسسات و شرکتهای ایرانی می بایست حقوق مالکیت مادی آثار را رعایت فرمایید
    مجوز مربوطه را در قسمت مجوزها بارگذاری کرده و سپس مجددا درخواست دهید
    و مجوز از دفتر شعر و موسیقی وزارت ارشاد ارائه دهید
    این پیام رو به بنده دادند
    برای زدن سایت اهنگ انقدر دگ فنگه؟
    این مجوز هارو از کجا میشه گرفت باید حضوری رفت؟ بنده معلول هستم نمیتونم از خونه خارج بشم
    و اینکه اگر مجوزهارو نداشته باشیم و به فعالیت ادامه بدیم چه اتفاقی می افته؟
    این همه سایت درحال فعالیت هستن همشون مجوز دارن؟

    • Webnolog گفت:

      باسلام. بله. روی سایت های موسیقی سختگیری های زیادی دارند! به همون نشونی از سایت سرآمد که به شما دادند مراجعه کنید. مجوزها رو باید از اونجا بگیرید.

  56. h.sh گفت:

    سلام وققتون بخیر. من میخواهم یک وب سایت راه اندازی کنم و محتوی آموزش ام رو به صورت فیلم و کلیپ در دسترس عموم قرار بدهم. ممنون میشوم بفرمایید به چه مجوزی نیاز دارم

  57. محمدرضا توکلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک سایت خبری راه اندازی کردم به نام خبریفا به آدرس زیر
    khabarifa.ir
    من میخوام بدونم مراحل گرفتن جواز به چه صورت هست؟
    یک مقدار تحقیق کردم برای گرفتن جواز نیاز به آدرس هست و من شرکت ندارم و فقط سایت هست
    چون باید اول جواز داشته باشم تا بتونم نمادها رو بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید برای گرفتن enamad , samandehi
    ممنون

    • Webnolog گفت:

      سلام. سایت های خبری حتما باید توی ساماندهی ثبت بشن. البته در هر زمان ممکنه که جوازهایی که نیاز داشته باشند متفاوت باشه. برای گرفتن درگاه بانکی هم معمولاً نباید نیازی به مجوز خاصی به غیر از ثبت در ساماندهی نیاز باشه. شما توی اینماد که مراحل دریافت نماد رو طی کنید، متوجه خواهید شد که به چه چیزهایی نیازه.

  58. سید صادق حسینی گفت:

    سلام ببخشید من اگه بخام سایت یا یه اپلیکیشنی بسازم با محتوا پخش و دانلود موزیک باید چه مجوزی و از کجا بگیرم؟!

    • Webnolog گفت:

      سلام. شما حالا اگه خواستید سایت و اپلیکیشن رو طراحی کن. بعدش توی سایت ساماندهی اونا رو ثبت کن.

  59. مهدی شفیعی گفت:

    سلام وقت بخیر

    بنده قصد دارم سایت فروش افکت های صوتی و موسیقی فیلم و بازی بی کلام راه اندازی کنم
    و همچنین علاوه بر فروش آثار خودم به عنوان یک رابط بین تولید کنندگان افکت های صوتی و موزیک وخریداران باشم ،الان باید اول سایت رو بسازم بعد شروع به کسب مجوز کنم یا میتونم قبل از طراحی سایت و هزینه کردن مجوز لازم رو کسب کنم و بعدش برم سراغ ساخت و راه اندازی سایت ؟
    با تشکر فراوان از راهنمایی شما.

    • Webnolog گفت:

      سلام. شما اول سایت تون رو راه اندازی کنید و بعد هر زمان که نیاز به درگاه بانکی داشتید، اگه درگاه غیرمستقیم بخاید که نیازی به نماد اعتماد الکترونیک نیست. اما برای درگاه مستقیم باید برید سراغ دریافت نماد اعتماد. همین!

  60. مهدی گفت:

    باسلام میخواستم مخوام یه سایت تخصصی املاک در سطح استان خودم راه بندازم تومایه های شیپور .اول اینکه نیاز به مجوز خاصی هست ؟دوم اینکه شما میتونید توبرنامه نویسی وراه اندازی به ما کمک کنید.؟

    • Webnolog گفت:

      با سلام. برای راه اندازی این سایت در ابتدا نیازی به دریافت مجوز نیست. ولی بعداً از طریق درگاه مجوزهای کسب و کارها به نشانی g4b.ir می‌تونید مراحل دریافت مجوزش رو طی کنید. البته اول اینماد بگیرید.
      برای راه اندازی یک چنین سرویسی هم باید یک گروه برنامه نویس و کدنویس داشته باشید و معمولاً یک کار هزینه برداره.

  61. Hussien گفت:

    سلام
    ببخشید من میخام یک سایت آموزشی طراحی وب و برنامه نویسی بزنم آیا کدوم مدرک نیازه

    • Webnolog گفت:

      سلام. سایت های آموزشی نیازی به دریافت مجوز اجباری ندارند. می‌تونید کارتون رو همین الان شروع کنید.

  62. a گفت:

    سلام. آیا برای دریافت این مجوزهایی که فرمودید مدرک تحصیلی هم نیاز هست مثلا لیسانس به بالا یا خیر؟

  63. یوسف گفت:

    سلامو عرض ادب : اگر یع کسی یع سایت و فروشگاه اینترنتی طراحی کنه و از طریق آن محصولات خودش رو به فروش برسونه .. یقینا نیاز به یع سری مجوز هایی داره که کاربر هنگام خرید و فرایند برداخت با اطمینان و اعتماد این کار رو انجام بدع درستع؟؟؟و اخذ این مجوز ها در ابتدای شروع سایت و قبل از فروش محصولات انجام میشه یان و بهچه صورت است؟؟؟؟؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. در حال حاضر شما اگه الان برید اینماد یا همون نماد اعتماد الکترونیک رو بگیرید، می‌تونید شروع به کار فروشندگی در عرصهٔ اینترنت کنید. همون جا هم اگر نیازی به مجوز خاصی باشه، متوجه میشید که باید برید چه مواردی رو دریافت کنید.

  64. متین گفت:

    سلام اگه بخواهیم سایتی برای رفع مشکلات در بازی بسازیم مجوز می خواد؟
    لطفا سریع جوابم را بدید ممنون

  65. Jasmmin گفت:

    سلام خسته نباشید من می خواستم یه سایت خبری و اطلاعاتی بزنم یعنی اطلاعات کشور ها و در بخش خبری هم خبرهای روز رو ک توی سایت ها دگ هست رو با ویرایش بزارم نیاز ب مجوز خاصی داره ؟بعد اگر بعضی چیزا رو از سایت های دگ بزارم ممکنه بزن شکایت کنن؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. در ابتدای کار می‌تونید کار سایت خبری تون رو بدون مجوز شروع کنید. ولی بعد از اون می تونید از وزارت ارشاد مجوز سایت خبری رو بگیرید.
      برای کپی کردن خبر هم حتما باید منبع اون ذکر بشه. در غیر این صورت می‌تونه برای شما مشکل حق انتشار و تالیفی درست بشه.

  66. الناز گفت:

    سلام .ما میخواستیم یک سایت دانلود فیلم راه اندازی کنیم..ایا باید مجوز خاصی بگیریم ؟؟؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. روی سایت های دانلود فیلم حساسیت زیادیه! شما باید از سایت ساماندهی نماد اون رو دریافت کنید که اگه در طی این مراحل نیازی به اخذ مجوز هم باشه، باید اون رو بگیرید.

  67. ناشناس گفت:

    سلام
    من میخوام سایت دوستم رو ببندم، هیچ مجوزی نداره، راهی هست؟
    سایتش آموزش کامپیوتره
    خودشم ۱۳ سالشه

    • Webnolog گفت:

      سلام. شما قادر به انجام چنین کاری نیستید! اگر سایت وی از قوانین کشور تخطی نکند، نمی توان جلوی فعالیت آن را گرفت.

  68. Rz گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    من نمایندگی برند معتبر رو دارم میخواستن ببینم برای زدن سایت فروش محصولات مراقبتی پوست و مو نیاز به مجوز خاصی هست؟(اینماد و ساماندهی و وزارت ارشاد)
    پرداخت الکترونیک رو از کجا بگیرم؟

    • Webnolog گفت:

      با سلام. برای فروش محصولات آرایشی بهداشتی سختیگری خاصی برای فعالیت روی محیط مجازی وجود داره. اینماد رو که بگیرید به شما میگن که به چه مجوزهایی نیازه. پس از دریافت اینماد هم میتونید از بانک‌ها درگاه مستقیم بانکی بگیرید. البته الان زمزمه‌هایی است که باید پروندهٔ مالیاتی هم تشکیل بدید.

  69. نیما گفت:

    سلام خسته نباشید من میخواستم سایت اموزش زبان انگلیسی راه اندازی کنم و توش پکیج های اموزشی بفروشم وهمچنین اموزش های انلاین بزارم باید اول مجوز بگیرم؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. به دلیل اینکه کلاً بالا آوردن سایت و افرایش بازدید اون یک کار زمان بری است، ابتدا بدون نیاز به کسب مجوز می‌تونید کارتون رو شروع کنید. اگر موفق به پیشرفت شدید و خواستید فروش بسته‌های آموزشی تون رو بالا ببرید حالا می‌تونید به فکر دریافت مجوز باشید. که البته همون اینماد رو بگیرید برای سایت‌های آموزشی مجوز محسوب میشه و بعد از اون می‌تونید درگاه بانکی هم بگیرید. ولی در حال حاضر بحث مالیات هم مطرحه که باید اون رو هم در نظر بگیرید. موفق باشید.

  70. میلاد گفت:

    با سلام.بنده قصد دارم یک سایت برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایجاد کنم.
    چه مجوز ها وکارهایی نیاز هست انجام بدم.
    با تشکر و سپاس فراوان

    • Webnolog گفت:

      با سلام. برای خرید و فروش ارز باید مجوز از بانک مرکزی بگیرید. بعد از اونم میتونید درگاه پرداخت بگیرید و کارتون رو شروع کنید.

  71. روح الله ذاکری گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    من میخواهم یک سایت کسب و کار راه اندازی کنم برای گرفتن مجوز و نماد باید کجا مراجعه کنم و چقدر زمان تا تایید مجوز میخواد ممنون میشم کامل راهنمایی بفرمایید

    • Webnolog گفت:

      سلام. بسته به نوع کسب و کارش نوع مجوز هم فرق می‌کنه. شما برای شروع بهتره که از اینماد شروع کنید. یعنی شروع به گذراندن مراحل دریافت Enamad کنید که در حین انجام این کار هم اگه مجوز خاصی نیاز باشه به شما اطلاع داده میشه.

  72. بیتا گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    برای راه اندازی سایت خبری و تحلیی در حوزه بازار سرمایه به صورت تخصصی، چه مجوزهایی اون شخص حقیقی یا شخص حقوقی باید داشته باشند؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. سایت‌های خبری معمولاً باید از وزارت ارشاد مجوز داشته باشند. اما برای سایت‌های خبری که تازه راه اندازی شدند اصراری برای دریافت مجوز وجود نداره. مگر اینکه سایت رشد کنه و بازدیدهاش افزایش پیدا کنه. البته در این حالت هم خیلی از سایت‌های این چنینی هم همچنان بدون مجوز و بدون مشکل در حال فعالیت هستند.

  73. ج خلیقی گفت:

    سلام مطالب و پاسخهاتونو مرور کردم ممنون از وقتی که میگذارید
    چند سوال داشتم ۱-ساخت اپی مانند دیوار یا توسعه یافته تر از آن چقدر هزینه لازم دارد؟
    ۲- با توجه به اینکه میخواهم برند خودم رو داشته باشم برای ثبت شرکت و برند لازمه که ایده ام رو توضیح بدم؟ چون یکبار ایده ام دزدیده شده میترسم
    ۳- اگر اپلیکیشن بدون همراهی با سایت باشه ایا از درصد موفقیتش کم میشه؟
    ۴- چطور میشه یک اپ روبرای فروش یا دانلود در گوگل پلی وارد کرد؟
    ۵- ایا شرکت معتبر و قابل اعتمادی رو برای ساخت اپلیکیشن میتونید معرفی کنید؟
    از پاسخگوییتون پیشاپیش سپاسگزارم

    • Webnolog گفت:

      سلام
      ۱. اپ هایی که کپی شدهٔ اپ های فعلی هستند توی بازار زیادند و هزینهٔ زیادی ندارند. ولی مشکل اینجاست که با این اپ ها نمیشه موفق شد. باید گروه توسعهٔ خودتون رو داشته باشید که هزینهٔ ماهیانهٔ حقوق این گروه قطعاً بالاست!
      ۲. شما برای ثبت شرکت، قطعاً یک جاهایی نیازه که ایده رو توضیح بدید. مثلا توی مرحلهٔ جذب شریک یا جذب سرمایه، توضیح اولیهٔ راجع به ایده لازمه. ولی همیشه این رو بدونید که خود ایده به تنهایی متضمن موفقیت نیست. اگه ایده خیلی ساده باشه، قبل از شما روی اون فعالیت شده. اگه سخت باشه، اون نیروی انسانی و استراتژی است که باعث میشه به موفقیت برسید یا نه.
      ۳. بله.
      ۴. برای افزودن اپ روی گوگل پلی باید با یک حساب جی‌میل مراحل رو دنبال کنید. برای فروش کار کمی سخته. چون باید از خارج ایران حساب معرفی کنید.
      ۵. خیر.

  74. sarv گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من یه سایت برای کسبو کار کوچیکی که دارم میخوام ثبت کنم که درگاه پرداختنی باید داشته باشه. حتما باید مجوز دریافت کنم؟ چیکار کنم درگیر مسائل مالیاتی نشم؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. متاسفانه سازمان امور مالیاتی تدابیر سفت و سختی رو برای دریافت درگاه در نظر گرفته. در حال حاضر که خبرها به این صورته که تا زمانی که پروندهٔ مالیاتی تشکیل ندید، امکان دریافت درگاه حتی به صورت درگاه غیر مستقیم هم نیست!

  75. هانی گفت:

    سلام و سپاس از پاسخگویی دقیق شما
    من یک سایت معرفی و نوبت دهی پزشکی زدم و میخوام بعدا کارم رو گسترش بدم و شرکت بزنم
    اما نمیدونم باید چه مجوزهایی داشته باشم تا سایتم به مشکل نخوره
    ممنون میشم منم از راهنمایی دقیق تون بهرهمند کنید

    • Webnolog گفت:

      سلام. سایت شما هم مثل بقیهٔ دوستان در ابتدای کار نیازی به مجوز نداره. مگر اینکه خواسته باشید درگاه بگیرید که باید ابتدا اینماد دریافت کنید. زمانی که قصد ثبت شرکت رو داشتید، مجوزهایی که برای شرکت تون میگرید برای سایت تون هم به کار میاد.
      موفق باشید.

  76. مهران گفت:

    سلام من می خواهم یه سایت معاملات طلا آبشده بزنم آیا مجوز میدن به همچین کاری

    • Webnolog گفت:

      سلام. معمولاً برای خرید و فروش ارز و طلا به صورت آنلاین سختی‌های خاص خودشون رو دارند! ولی هیچ کاری نشد نداره.

  77. حمیدرضا گفت:

    سلام و درود . یه سوال دارم. میخوام یه سایت اخبار فناوری و علم بسازم. ایا نیاز به دریافت مجوز داره؟

  78. رضا گفت:

    سلام
    در ارتباط با یکی از سئوالات بالا. من میخواهم سایتی بزنم که درآن پرستاران دارای مدرک و سایقه کار ثبت نام کنند و مشتریان را به ایشان متصل نمایم اما نمیخواهم به مراکز پرستاری وابسته بشوم
    آیا بدون مجوز از وزارت بهداشت و فقط با مجوز اینماد میتوان این کار را انجام داد؟

    • Webnolog گفت:

      با سلام. شاید در ابتدای کار بتوان چنین کاری رو انجام داد. ولی بعداً اگر کارتون توسعه پیدا بکنه، ممکنه که نیاز پیدا کنید به سراغ گرفتن مجوز از سازمان مربوطه هم برید.

  79. مسلم گفت:

    با سلام و خسته نباشی من قصد دارم سایت فیلم و سریال قانونی و سانسور شده تاسیس کنم میخواستم بدونم به چه مجوزی احتیاج هست و آیا گرفتن مجوز هزینه بالا و دردسر زیادی داره؟

    • Webnolog گفت:

      با سلام. شما باید از سایت ساماندهی یا وزارت ارشاد مجوز بگیرید که بعداً به مشکل نخورید. البته همین الانش خیلی از سایت‌های فیلم و سریال بدون مجوز در حال کار هستند!

  80. مسلم گفت:

    بله درسته ولی ما میخوایم کاملا قانونی کار کنیم
    اگه بخوابم از سایت ارشاد مجوز بگیریم زیاد دردسر نداره درسته؟

    • Webnolog گفت:

      هر مجوزی دردسرهای خاص خودش رو داره. برای دریافت مجوز کمی دوندگی لازمه! باید مراحلش رو شروع کنید.

  81. یارمووی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یک سایت دانلود فیلم سریال ایرانی به نام یارمووی دارم
    چه مجوز های رو باید بگیرم
    هزینه تقریبی در یافت مجوز ها چقدر میشه ؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. ببینید برای سایت سایت های دانلودی مثل فیلم و سریال، شاید فعلاً مجوز مخصوصی وجود نداشته باشه. شما نماد ساماندهی رو بگیرید. اگر سایت تون مشکلی نداشته باشه، می‌تونید فعالیت‌تون رو ادامه بدید.

  82. شادمهر گفت:

    سلام می خواستم یه سایت فیلم و سریال ایرانی و خارجی رو طراحی و کنم می خواستم بدون‌ باید از کجا مجوز بگیرم ممنون

    • Webnolog گفت:

      سلام. شما نماد ساماندهی رو بگیرید. اگر مشکلی وجود نداشت، با همون مجوز میتونید برید جلو.

  83. ل.خ. گفت:

    سلام و وقت به خیر. اینجانب قصد دارم سایتی تاسیس کنم که یک مرجع کامل برای زبان و ریاضی امتحان های بین المللی باشه و فقط هم قصد دارم در آن مقالات نوشته خودم رو بارگذاری کنم. در ضمن میخوام که یک کتاب جامع گرامر به صورت فایل تهیه کنم و فایل ها را بفروشم. به چه مجوزهایی نیاز دارم؟ ممنونم

    • Webnolog گفت:

      با سلام. برای مورد شما و موردهای مشابه که فقط در مبحث آموزش فعالیت می کنند نیازی به هیچ گونه مجوزی نیست.

  84. مهران گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سایتی دارم میزنم که دنبال فروش کتابهای اورجینال خارجی بصورت نسخه الکترونیکی و صوتی هستم
    چه مجوزی لازمه ؟

  85. Meli گفت:

    سلام من ترکیه هستم
    میخوام یه سایتی بزنم که فقط ویدیو های طنز خودم باشه داخلش که ساختم
    و یه مسابقه راه بندازم برای شرکت کردن هر ثبت نامی که کسی کرد مبلغی پرداخت کنه
    ایا نیاز به مجوز خاصی داره به جز درگاه بانکی؟؟

  86. Reza گفت:

    سلام عرض میکنم خدمت مدیر سایت
    من میخواستم بدونم ک سایت های بزرگ که پول افراد رو معلق نگه میدارن تا مثلا زمان رسیدن محصول ب دست مشتری و بعد اقدام ب واریز به حساب فروشنده میکنند چقدر در روز میتونن انتقال وجه داشته باشند ؟

  87. محمد حسین گفت:

    سلام. ما در زمینه آموزش بازار های مالی سایتی رو داریم(بورس فارکس و ارز دیجیتال) هم تولید محتوا در این حوزه ها و هم فروش محصول (دوره) آیا لازم هست مجوز فعالیت بگیریم ؟ و از کجا باید گرفت؟ اخه اینماد و ساماندهی و اینا برای اعتبار سایت هستش بیشتر و ما نیازی به اینا نداریم. بیشتر از جنبه قانونی بودن مجوز میخوایم و نمیدونیم از چه مرجعی اقدام کنیم.

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگه زمینهٔ کاری شما فقط به آموزش و تولید محتوا مربوط میشه، شاید نیازی به دریافت مجوز نداشته باشید. اما از اونجایی که میخاید مجوز بگیرید تا به کارتون اعتبار بیشتری بدید، اگر در یک صنف خاصی فعالیت می‌کنید، باید به همون صنف مراجعه کنید و مجوزتون رو از اونجا بگیرید.
      اگر هم صنف ندارید که باید به یک سازمان مرتبط با موضوع کاری‌تون مراجعه کنید برای دریافت مجوز. مثلا در زمینهٔ بورس و فارکس باید از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوزتون رو دریافت کنید؛ البته اگه بدن! باید بپرسید. یا مثلا بانک مرکزی.
      ولی همونطور که خدمت تون گفتم، معمولاً در رابطه با تولید آموزش کسی دنبال گرفتن این مجوزها نمیره. چون گرفتنش خیلی سخته و معمولاً برای فعالیت‌های تجاری به سراغ‌شون میرن.
      خیلی‌ها به نماد ساماندهی و در مواقعی که نیاز به درگاه بانکی دارند، اینماد در ابتدا بسنده می‌کنند.
      موفق باشید.

  88. طاها گفت:

    من ایران نیسم چطور سایت رو ثبت کنم؟

    • Webnolog گفت:

      از هر کجای دنیا که باشید می‌تونید کارهای ثبت سایت رو انجام بدید. البته نیازه که یک مکان فیزیکی توی ایران داشته باشید که محل فعالیت‌تون رو اونجا اعلام کنید.

  89. AZAOFFICIAL گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید معذرت که وقتتان رو گرفتم میخواستم سایتی درست کنم که عمومی باشه و تو سایت فیلم.اهنگ .موزیک ویدیو و چیزهایی که تا حالا دانلود کردم رو قرار بدم و در آخر میخواستم بدونم بعدها بابت کپی رایتهام در اینده برام مشکل ساز میشه یا نه و چه مجوزی باید برای قانونی بودنش بگیرم

    • Webnolog گفت:

      سلام. شما در هر صورت برای انتشار محتوای دیگران باید رضایت اونها رو کسب کنید. البته حقوق محتوای تولید کنندهٔ خارجی توی ایران رعایت نمیشه و در این رابطه انتشار کنندگان با مشکل قانونی و حقوقی مواجه نمیشن. اما اگر محتوای تولید کنندهٔ ایرانی رو رعایت نکنید، اون میتونه از شما شکایت کنه.

  90. Danial گفت:

    سلام من میخواستم سایتی بزنم برای فروش لوازم ارایشی بهداشتی
    نیاز به مجوز خواصی داره؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. سایت‌های فروش لوازم آرایشی بهداشتی نیاز به مجوز از وزارت بهداشت دارند! خیلی از سایت‌هایی که در حال فعالیت هستند، بدون مجوز کار می‌کنند و محصولات رو مخفی ارسال می‌کنند. البته اگه خودشون تامین کننده باشند و محصولات دیگران رو تبلیغ نکنند.

  91. فرهاد گفت:

    سلام ، سایتی که واسط خرید امن هست بین فروشنده و خریدار و درصدی کارمزد میگیره نیاز به چه مجوز هایی داره ؟ برای درگاه که ظاهرا باید کد مالیاتی و هزار دردرسر دیگه داشته باشیم

    • Webnolog گفت:

      سلام. جواز اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی کشوری. برای درگاه هم باید اینماد بگیرید که این خودش یک نیاز به کد مالیاتی و دردسرهای دیگه داره.

  92. رضا گفت:

    با سلام و احترام
    شما فرمودین جهت ایجاد درگاه باید نماد اعتماد دریافت کرد . بعضی سایت های همسریابی که عملا غیر مجاز هستند و‌گاها فیلتر می‌شوند دارای درگاه بوده ‌و تراکنش مالی دارند .
    اینها چطور فعالیت می‌کنند ؟

    • Webnolog گفت:

      با سلام. یک بحث مربوط به دور زدن اینماد میشه که یک سایت دیگه رو براش اینماد می‌گیرند و بعد درگاه رو روی یک سایت دیگه استفاده می‌کنند. که البته با این کار اگه متوجه بشن، درگاه و اینماد رو تعلیق میکنند.
      یک بحث هم اینه که باید دید پشت این سایت‌ها چه اشخاصی قرار دارند که پشت‌شون محکمه و کسی به کارشون کاری نداره. متاسفانه تو ایران از این دست مشکلات زیاده!

  93. مازیار گفت:

    سلام
    برای سایت های تبلیغاتی که فقط کار آگهی انجام بده و صرفا برای نمایش آگهی طراحی شده باشه مثل دیوار ولی هیچ دریافتی از آگهی دهنده نداشته باشه یا به جای درگاه مثلا شماره حساب را در سایت قرار بده آیا نیاز به نماد داره؟ درصورت نیاز به نماد باید از کدام نماد شروع کرد؟ ممنون از پاسخگویی

    • Webnolog گفت:

      با سلام. اگه روی سایت هیچ گونه پولی رد و بدل نشه، می‌تونید اینماد نگیرید که نیازی هم نیست. اگر هم دریافت بشه، برای اینه که اعتماد مخاطبان سایت رو بالا ببره. اینماد هم یک نوع بیشتر نیست و توی سایت enamad.ir می‌تونید اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید. البته نماد ساماندهی هم هست که توی سایت ساماندهی می‌تونید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  94. Mx گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید من میخواستم یه سایت در زمینه اطلاعاتو معرفی بازیگران ترک و سریال های ایرانی و ترک بسازم من باید چه مجوز هایی و از کدام سازمان باید دریافت کنم

    • Webnolog گفت:

      سلام. سازمانی نیست که به شما برای این کار مجوز بده! فقط از قوانینی که در سایت internet.ir ذکر شده، برای جلوگیری از فیلتر شدن سایت تون تخطی نکنید.

  95. رضا گفت:

    سلام
    من از سایت آپارات لینک ویدیو رو بر می دارم و می زارم تو پلیر سایتم و برای کاربرام پخش می کنم
    آیا من باید مجوز بگیرم و آیا امکان داره به سایت من گیر بدن چون من ویدیوی آپازات رو از طریق سایتم پخش می کنم در واقع یه جور اِمبد کردن هست

    • Webnolog گفت:

      سلام. شما برای سایت‌تون هیچ گونه مجوزی نیاز ندارید و گذاشتن فیلم‌های آپارات و دیگر شبکه‌های اجتماعی که این اجازه رو به شما دادند، جرم نیست و مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

  96. حامد گفت:

    سلام من می خوام یه سایت راه بندازم ولی برای گرفتن نماد اعتماد ادکترونیک آیا امکان داره کارمندای وزارت خودشون ایده منو بدزدن؟؟؟
    ممنون برای جوابتون

    • Webnolog گفت:

      سلام. شما اینماد که میگیرید، ایدتون رو که نمیگید! هر چند که خود ایده به خودی خود ارزشی نداره! شما برای یک دامنه اینترنتی اینماد می‌گیرید و ایده رو می‌تونید تا آخرین لحظه مخفی کنید.

  97. حامد گفت:

    سلام
    اول ممنون که به سوالات جواب میدین
    من ایده راه اندازی یه سایتو داشتم ایا امکان داره خود کارمندای اداره ثبت شرکت ها ودادن نماد اعتماد ایده منو بدزدن؟؟؟؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. کارمندان ادارات دولتی خیلی تنبل‌تر از این حرفا هستند که بخان ایده بدزدند! البته اجرا کردن و به مرحلهٔ محصول تجاری رسوندن ایده، بسیار سخت‌تر از اون چیزی است که فکرش رو می‌کنید. به طوری که خیلی از کارآفرینان اصلاً از ایده‌شون هیچ حفاظتی نمی‌کنند. چون اصل قضیه روی پیاده سازی ایده است. نه خود ایده! شاید ترس از سرقت ایده کمترین سختی‌ای باشه که شما متحمل میشید.

  98. پویا گفت:

    سلام می خواستم سایتی مثل هومسا و اتاقک راه اندازی کنم می خواستم بدونم چه مراحلی رو باید طی کنم

    • Webnolog گفت:

      سلام. برای خود سایت که باید از وزارت گردشگری مجوز بگیرید. اگرم خواسته باشید برای سایت درگاه بانکی بگیرید که بتونید از مشتریان پول دریافت کنید، باید نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) داشته باشید.

  99. کریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده فروش زانو بند دارم و چون فقط همین محصول رو میفروشم اتحادیه به من جواز کسب نمیده چون باید مغازه داشته باشم و تنها راه اینه که سایت داشته باشم و بصورت اینترنتی بفروشم
    بابت فروش نیاز به راه اندازی سایت دارم که بتونم به مشتریان جهت بیمه فاکتور معتبر بدم چه مراحلی رو باید طی کنم ؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. دیگه وقتی می‌فرمایید باید فاکتور معتبر داشته باشید، باید تمامی مراحلی که قانون مملکت مشخص کرده رو طی کنید. از جمله داشتن مکان فیزیکی و مجوز فروش از سازمان مربوطه و جواز کسب و غیره.

  100. احمد پژوهی گفت:

    با سلام من میخواستم یک سایت مثل آچاره ایجاد کنم‌آیا مجوز میخاد.

    • Webnolog گفت:

      با سلام. در حال حاضر هیچ سایتی اگر نیاز به درگاه نداشته باشه، مجوز نمیخاد. ولی همین که خواسته باشید از مشتری پول بگیرید، باید بیافتید دنبال گرفتن مجوز و این داستان‌ها که اولش هم با اینماد شروع میشه.

  101. دینا گفت:

    سلام. وقت بخیر. من قصد راه‌اندازی یک سایت آموزش محور را دارم که بتوانم دوره‌های آموزشی مجازی-حضوری در حوزه رسانه، بازار(کسب و کار) و ارتباطات را برگزار کنم. آیا فعالیت چنین سایتی مستلزم دریافت مجوز هست؟ آیا قوانین جدیدی در این خصوص تصویب و ابلاغ شده،

    • Webnolog گفت:

      با سلام. سایت‌های آموزشی معمولاً‌ نیاز به مجوز ندارند و سختگیری خاصی روی اونها نیست. اما همین که خواسته باشید از مشتری پول بگیرید که نیاز به درگاه هست، باید بیافتید دنبال مجوزها که شروعش از اینماد هست.

  102. علیرضا جوادی گفت:

    سلام ممنون از وقتی که میزارید و جواب مردم رو میدید!!
    من میخوام یه سایت انتشار فیلم و سریال مثل سایت uptv بسازم و فیلم سریال منتشر کنم هیچ پولی هم قرار نیست از کسی بگیرم نیازه مجوز داشته باشم و این که فیلم هایه بدونه سانسور اگه بزارم داخلش مشکلی پیش میاد؟ جدیدا شنیدم سایت هایه فیلم سریال مجوز گرفتن و اصلا نمیبینم سایتی که فیلم بدونه سانسور بزاره

    • Webnolog گفت:

      با سلام
      اگه فیلم های سانسور شده قرار بدید مشکلی پیش نمیاد و نیازی به دریافت مجوز خاصی نیست.
      مجوزی هم که می گیرند مثلا نماد ساماندهی رو می گیرند که شاید برای بازدید کننده یکم تاثیرگذار باشه.
      اما اگر فیلم های سانسور نشده و مشکل دار آپلود بشه، ممکنه که سایت فیلتر بشه.

  103. کامبیز گفت:

    سلام میخواستم بدونم واسه سایت game هم مجوز میخواد اگه بازی واسه دانلودبزارم داخل سایت مشکلیداره یا مجوز باید گرفت

    • Webnolog گفت:

      سلام. مجوز خاصی نمیخاد. اما بعداً برای اینکه جلوی فیلتر شدن سایت تون رو بگیرید، سایت رو توی سایت ساماندهی ثبت کنید.

  104. مینا گفت:

    سلام ببخشید من لیسانس روانشناسی دارم دانشجوی مقطع اردش هستم میخواستم سایتی بزنم برای آموزش آیا مجوز خاصی لازمه؟ممنون میشم پاسخ منم بدین بتونم کارم شروع کنم

  105. علی اصغر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دارم سایت اهنگ و ویدیو باکوی ترکی درست میکنم با اینکه سایت فروش نیست نیازی هست به گرفتن مجوز و اینکه چطور میتونم این مجوز رو بگیرم

  106. محمد گفت:

    سلام . وققتون بخیر .
    من می خواهم یک وبسایت واسطه بین مشتری و فروشنده درست کنم . می خواستم بدونم برای ساخت این وبسایت باید مجوزی داشته باشم ؟ اگر امکانش هست مجوز هایی که باید بگیرم هم توضیح دهید .باتشکر

    • Webnolog گفت:

      سلام. مجوزهای اجباری ای برای این کار در حال حاضر نیاز نیست. البته بعداً اگر خواسته باشید درگاه بذارید توی سایت باید اینماد بگیرید و پرونده مالیاتی هم تشکیل بدید.

  107. کامبیز گفت:

    سلام میخوام سایت فیلم بزنم نیاز به مجوزهست

  108. چنگیز گفت:

    سلام.ممنون که به سؤالات جواب می دید. می خواستم سایتی مثل one drive بسازم(یه حافظه ی ابری)به چه مجوز هایی نیازه؟ برای سایتی مثل چاپار یا جیمیل به چه مجوز هایی نیازه؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. در حال حاضر برای این قبیل سرویس‌ها مجوز اجباری وجود نداره. البته این قبیل ایده‌ها بسیار هزینه بردار هستند. به این نکته دقت داشته باشید!

  109. eli گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام یه سایت بابت گیم سنتر مجازی راه بندازم که سرور بفروشم چه مجوزی لازم دارم؟
    ممنونم

    • Webnolog گفت:

      سلام. بستگی داره. اگر خواسته باشید درگاه بگیرید، باید اینماد بگیرید، که بتونید درگاه بانکی بگیرید. برخی‌ها نماد ساماندهی رو هم می‌گیرند.

  110. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید ما می‌خواهیم ی سایت در زمینه آموزش کسب و کار راه اندازی کنیم و درباره ی این مبحث فیلم آموزشی بزاریم و جهت دانلودش درگاه پرداخت خواستم بدونم چه نوع مجوزی نیاز داره و چطور باید همچین سایتی رو راه اندازی کنم؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. برای بحث آموزش بهتره که به دنبال مجوز خاصی نرید که دردسرش زیاده!
      اما اگر درگاه خواسته باشید بگیرید، به علت اینکه به تازگی برای گرفتن درگاه باید کد رهگیری مالیاتی داشته باشید، باید پروندهٔ مالیاتی تشکیل بدید که اینم خودش یک پروسه‌ای داره که فعلاً مجبورید این مراحل رو طی کنید.

  111. وحید گفت:

    سلام وقت بخیر سوالی که داشتم اینه که در حال اماده سازی یک سایت خبری داخلی و بیشتر فوکوسش اخبار خارجی در زمینه های اقتصاد نظامی (خارجی) سیاسی و غیره ایا مدرک تحصیلی یا دانشگاهی خاصی میخاد؟و این که دامنه ir و com تاثیری در صدور مجوز میزاره؟ و سوال دوم این که برای همچین سایتی مجوز بخوصوصی لازمه یا اینکه نه ؟ پیشاپیش تشکر از جوابتون

    • Webnolog گفت:

      با سلام. مدرک دانشگاهی خاصی نمیخاد. به تازگی درگاه ملی مجوزها از طرف دولت راه اندازی شده که می‌تونید با یک جستجو در اینترنت پیداش کنید. اونجا بر اساس دسته‌بندی، مجوزی که برای یک سایت خبری نیاز هست رو می‌تونید پیدا کنید و دریافت کنید. البته اگر از طرف سازمان مرتبط با مجوز بارگذاری شده باشه! در غیر این صورت از طریق سایت ساماندهی می‌بایستی یک مجوز بگیرید. نوع دامنه تاثیری توی مجوز نداره.

  112. محمدصادق علی مددی گفت:

    سلام
    من قصد راه اندازی یک وبسایت آموزشی رو دارم.
    که بتونم دوره های آموزشی توش بفروشم.

    میخواستم بدونم که محولاتم رو برای اینکه کسی نتونه به طور غیر مجاز بفروشه باید چکار کنم؟
    کجا باید محصولامو ثبت کنم؟

    برای اینکه درگاه پرداخت داشته باشم باید مجوز بگیرم؟اگه بله چه مجوزی باید بگیرم؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. برای جلوگیری از کپی غیرمجاز راهکار ۱۰۰ درصد عملی‌ای وجود نداره. اگر قصد فروش به صورت لوح فشرده رو دارید میشه روش قفل نرم افزاری یا سخت افزاری گذاشت. اگر به صورت فروش آنلاین هست، میشه نمایش روی سایت رو فعال کرد که در این صورت هم امکان کپی کردن فیلم به صورت Capture کردن هست. اگر هم فروش به صورت دانلود بسته است که باز هم امکان کپی کردنش هست. در کل نمیشه قطعی جلوی کپی کردن رو گرفت.
      اما اگر قصد گرفتن شناسه ثبت برای اثرتون رو دارید، می‌بایستی اون رو تو وزارت ارشاد ثبت کنید که بعداً هم اگر کسی به طور عمده کپی کرد بتونید ازش شکایت کنید.
      برای درگاه پرداخت هم باید پروندهٔ مالیاتی داشته باشید و احراز هویت و احراز محل فعالیت هم بشید که در ابتدا هم باید اینماد بگیرید! الان کمی کار سخت شده!

  113. علی رضا گفت:

    برای ساخت سایت پیام رسان مجوزی لازم است

    • Webnolog گفت:

      بله. اگر سایت بزرگ شود، باید از دولت مجوز گرفته شود. ولی یک سایت پیام رسان کوچک نیازی به مجوز ندارد.

  114. سهیلا گفت:

    سلام من میخواستم یک سایت موفقیت بسازم که داخلش کتاب های صوتی ای که خودم ضبط شون کردم رو بذارم داخلش با توجه به اینکه خودم بدون هیچ گونه مجوزی این کتاب ها رو ضبط خواهم کرد آیا نیاز به مجوز خاصی برای کتاب یا سایت وجود داره؟

  115. pardis gh گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام یک سایت معاملاتی راه اندازی کنم باید مجوز خاصی بگیرم؟ اگر بله چه مجوز هایی ؟؟
    (سایت معاملاتی ارز های دیجیتال و …)

    • Webnolog گفت:

      سلام. در ابتدا همون اینماد رو بگیرید کفایت می کنه. اما پس از اون باید از سازمان مربوطه مجوز کارتون رو بگیرید که البته چون این نوع کسب و کار توی ایران جدیده، هم مراحل گنگ هست و هم سخت!

  116. احمد گفت:

    سلام من یه اپلیکیشن در خصوص موزیک و دانلود آهنگ می خوام بزارم که شامل آهنگ های خارجی و ایرانی هستش آیا نیاز به مجوز خاصی داره؟میترسم با زحمت کاربرهای زیادی به اپ اضافه کنم و بعدها بگن فقط این تعداد خواننده رو حق داری انتشار بدی و به مشکل بخورم

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگر موزیک ها و خواننده ها مثلا حق کپی رایت داشته باشند یا خلاف قوانین مملکت باشند، قطعاً به مشکل خواهید خورد. در بهترین حالتش از شما خواسته میشه که اونها رو حذف کنید.

  117. میلاد محبوبی گفت:

    سلام
    دو سالی هست که یه سایت موزیک و فیلم راه اندازی کردیم
    موزیک ته musicteh.ir
    مجوزی نداشتیم
    دو ماهی هست سایت رو فیلتر کردن و رفع فیلتر رو منوط به دریافت مجوز ساترا کردن
    و در فرم ساترا اطلاعات شرکت میخواد.
    آیا بدون ثبت شرکت میشه مجوز ساترا گرفت؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. این رو باید از خود همون ساترا بپرسید. قوانین مملکتی هر روز که نه، هر لحظه در حال تغییره!!

  118. مهران گفت:

    با سلام. من وبسایت درج آگهی استخدام ساختم.
    برای مجوز (ساماندهی) اقدام کردم و منتظر تأیید نهایی هستم
    برای نماد اعتماد الکترونیک اقدام کردم و رسیدم به مرحله ای که باید مجوزی که دارم رو بهشون ارائه بدم
    الان چه مجوزی باید بگیرم. هر چقدر بیشتر تحقیق میکنم بیشتر پیچیده میشه.
    یه وکیل مطلع بهم گفت در سایت درگاه ملی مجوزها (g4b.ir )باید مجوز بگیرم. اما این سایت بقدری گنگ و مبهمه که چیزی نفهمیدم. هر کلیدواژه ای مرتبط با موضوع فعالیتم جستجو میکنم بی نتیجه است
    مجوز انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی هم الزام ثبت شرکت میخواد که کار ما در قالب شرکت نیست
    اضافه کنم که کار من خونگیه و شرکتی ثبت نکردم و دفتری ندارم. هیچ خدمات کاریابی هم ارائه نمیدیم. فقط درج آگهی استخدام و همچنین درج رزومه کارجویان
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

    • Webnolog گفت:

      با سلام. متاسفانه این قبیل مشکلات رو خیلی‌ها دارند!! عدم شفافیت برای طی مراحل راه اندازی یک سایت یا کسب و کار، خیلی‌ها رو درگیر خودش کرده و کسی هم پاسخگو نیست.
      اگر به نماد نیازی ندارید، فعلا می‌تونید تمرکزتون رو روی راه اندازی سایت بذارید و بعداً که شاید مجوز مورد نیاز شما توی سایت g4b افزوده شد، اقدام کنید.
      در غیر این صورت دو تا راه حل دارید، یا اینکه بدون مجوز خاصی، اینماد بگیرید که به نظر میاد به خیلی از سایت‌ها با این شرایط اینماد رو دادند. یا اینکه با پشتیبانی همون سایت g4b تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید تا اگر شخص پاسخگویی وجود داشته باشه، بتونه کار شما رو راه بندازه.

  119. علی گفت:

    سلام برای ساخت یک شبکه اجتماعی چه مجوزی نیاز است و قبل از آنلاین کردن شبکه اجتماعی مجوز بگیریم یا بعد

    • Webnolog گفت:

      سلام. اون اولش که بخاید شبکهٔ اجتماعی تون رو راه اندازی کنید، نیازی به مجوز نیست و معمولی کاری به کارتون ندارند. اما همین که رشد کنید و روز به روز ترقی کنه قطعاً با روش های مختلف از شما خواسته میشه که مجوزهای لازم رو بگیرید و به عبارتی تحت کنترل دولت در بیاید.

  120. علی رضا گفت:

    ممنون

  121. امید گفت:

    سلام خسته نباشید
    حقیقتا من کل سوالا رو با جواب خوندم ولی به جوابی که میخواستم نرسیدم.
    من باشگاه بیلیارد دارم و میخوام بفروشم ولی به قیمیتی که میخوام فروش نمیره،برای همین میخوام یه سایتی راه اندازه کنم که افراد در سایت ثبت نام کنن و یه ورودی مثلا ۱۰۰ هزار تومنی پرداخت کنن و در قرعه کشی باشگاه شرکت کنن و باشگاه(وسایل) رو فقط با همون ۱۰۰ هزار تومن به نفره برنده تحویل بدم,حال میخواستم بدونم نیازی به چه مجوزی یا مجوزاتی دارم و اول از همه باید از کجا پیگیری کنم؟؟؟؟
    با تشکر

    • Webnolog گفت:

      سلام. برای یک همچنین کاربردی که موقتی است نیازی به اخذ مجوز خاصی نیست. شما میخاید فقط یک نفر رو پیدا کنید که باشگاه رو به اون واگذار کنید. خب، سایتی که میخاید راه بندازید موقتی است و حتی شاید بتونید از سرویس‌های واسط برای این کار هم استفاده کنید که اجازهٔ ثبت نام افراد و قرعه کشی بین اونها رو به شما میده.

  122. سایه گفت:

    با سلام وتشکر از پاسخگویی شما، دو سوال داشتم،
    برای راه اندازی سایت خبری خودرو نیاز به چه مجوزهایی می باشد؟
    آیا برای ثبت برند و لگوی سایت نیاز به اقدام هست؟

    • Webnolog گفت:

      با سلام. سایت خبری که اگر توی سایت ساماندهی ثبت نام کنید کفایت می کند.
      برای ثبت لوگو هم اگر خواسته باشید شخص دیگری نتواند از لوگوی شما استفاده کند این کار را انجام دهید. در غیر این صورت ضرورتی نیست.

  123. محمد گفت:

    سلام ممنون از سایت خوب شما اگر خواسته باشیم یک سایت در زمینه حمل و نقل مثل باربری بزنیم آیا نیازی به گرفتن جوازهای مربوطه از سازمان راهداری و حمل و نقل هست؟چون من میخواستم بیشتر از طریق سایت یا اپلیکیشن کارکنم

    • Webnolog گفت:

      با سلام. در ابتدا اگر نخواسته باشید چیزی مثل بارنامه صادر کنید که نیازی نیست. چون شما فقط نقش واسطه رو دارید. اما در آینده که کارتون رشد کرد، مجوزهای مربوطه رو باید بگیرید.

  124. MJ گفت:

    سلام. من میخوام یک سایت رمان (دانلود رمان های مختلف) راه اندازی کنم و در ابتدا رایگان و به مرور اون رو اشتراکی کنم ، ایا لازمه مجوزی بگیرم ؟ و ایا هرینه داره ؟

  125. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای راه اندازی سایت آموزشی مثلا در زمینه تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر احتیاج به مجوز خاصی هست؟

  126. آذر گفت:

    سلام من میخام سایت رزرواسیون هتل اقامتگاه و بلیط استخر اینابزنم چه مجوزهایی وازکجالازم هست شروع کنم؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. برای شروع که شاید نیازی به مجوز نباشه. اما میتونید تو سایت جامع دریافت مجوزها جستجو کنید. باید مجوزتون رو از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بگیرید.

  127. پوریا گفت:

    سلام
    برای سایت موسیقی نیاز به مجوز هست؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگر آموزش موسیقی است خیر. نیازی به مجوز نیست.
      اما اگر دانلود موسیقی منظور شماست باید از ساماندهی یا وزارت ارشاد مجوز مربوطه رو بگیرید.

  128. حمیدرضا گفت:

    سلام
    من میخوام یه سایت برای فروش دوره های اموزش بدنسازی و تغذیه راه بندازم. آموزش ها قراره توسط مربی با مدرک مربیگری و متخصص تغذیه انجام بشه.
    فقط اینماد و مجوز ساماندهی رو باید بگیرم درسته؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. معمولا سایت های آموزشی مجوز نمیخان! اما برای این که بازدید کنندگان سایت شما بیشتر اعتماد کنند می تونید مجوزها رو بگیرید. البته مجوزهایی مثل اینماد بیشتر برای فروشگاه های اینترنتی است. یعنی سایت هایی که فروش روی سایت دارند. یا پول از مشتری دریافت می کنند.

  129. shahram گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم ازتون یه سایت که داخلش چند بازی آنلاینی هست و کاربران سایت در هر بازی میتونن با یک کاربر دیگه سایت بازی کنن مثلا بازی بیلیارد آنلاین و بتونن کسب درامد کنن به اینصورت که هر دو کاربر برای ورود به بازی مبلغی رو باید پرداخت کنن و اگه مثلا کاربر x بازی رو برد پول کاربر y که باهاش بازی کرده به حساب کاربر x بیاد

    چنین سایتی رو امکانش هست راه اندازی کرد در ایران یا شرط بندی محسوب میشه و برای ایجادش چه مجوز هایی لازم داره؟

    • Webnolog گفت:

      سلام. اگر برای پرداخت مبلغ برد و باخت در کار باشه، قطعا شرط بندی است و ممکنه که در آینده باهاش به مشکل بخورید.

  130. گلی عابد گفت:

    سلام من میخواهم یک سایت برای داروخانه بسازم که مکمل و ارایشی بفروشم داخلش، چه مجوز هایی باید دریافت کنم

    • Webnolog گفت:

      سلام. کلا فروش محصولات بهداشتی در اینترنت ممنوعه. مگر اینکه یک مکان فیزیکی داشته باشید و مجوزهای لازم برای اون مکان رو داشته باشید. که در این صورت فقط روی سایت، شما کار بازاریابی رو انجام میدید. در این حالت نیازی به مجوز خاصی نیست. ولی اگر روی سایت فروش داشته باشید حداقل باید نماد اعتماد الکترونیک رو داشته باشید.

  131. ملوس گفت:

    سلام برای ترجمه فیلم و سریال برای هر سایتی و شخصی و… کلا ترجمه کردن فیلم و سریال حتی برای سایت هایی که مجوز ندارند جرمه یا اینکه منی که میخوام ترجمه کنم باید مجوزی بگیرم؟
    و اینکه این سایت هایی که مجوز ندارند و فیلم و سریال میزارند در بدترین حالت سایتشون فیلتر میشه یا زندانی و.. هم دارند؟
    و من برای سایت هایی که مجوز ندارند فیلم و سریال و متن و.. ترجمه کنم به مشکل میخورم؟
    ممنون از شما

  132. امید گفت:

    سلام
    من میخوام تو سایتم تایید هویت با کارت شناسایی و متن تاییده بگیرم مثل خیلی از سایت های ایرانی

    برای این کار نیاز به مجوز خاصی دارم
    نماد اینمادرو دارم فقط
    با تشکر

  133. حامد گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید می‌خواستم بپرسم اگه من بخوام یه سایت خدمات پزشکی مثلاً سایت ویزیت پزشک و خدمات پرستاری در منزل راه اندازی کنم آیا نیاز به مجوز خاصی دارم؟

  134. الناز گفت:

    سلام این سایتهای مثل ایران‌خودرو برای سایتشون مجوز گرفتن مراحلش برای گرفتن مجوز چیه؟

  135. ستاره گفت:

    سلام
    من میخوام یه سایت راه اندازی کنم و داستان ها و شعر هایی که مینویسم رو رایگان توی سایت بگذارم، میخواستم بدونم که برای این کار مجوزی چیزی لازم هست؟

  136. مهران شریفی کلکاسرائی گفت:

    سلام.چند روزه سایت نکس باکست که مجوز ازارشاد داشت روبستن الان پول سهام که خریدیم میشه پس گرفت.

  137. آرمینا گفت:

    سلام وقت بخیر من قصد راه اندازی یک سایت عکاسی رو دارم در رابطه با رزرو عکاسی در محل
    برای قرار دادن عکس ها در سایت محدودیتی هست؟ اگر هست از کجا میتونم پیگیری و مجوز بگیرم ؟
    ممنونم از پاسخگویی تون

    • Webnolog گفت:

      با سلام. اگر حریم خصوصی و شخصی افراد نقض نشه که طرف بره شکایت کنه، مشکل خاصی براتون پیش نمیاد.

  138. علی صدیقیان گفت:

    با سلام
    من می خوام که یه سایت بزنم برای محصولات آموزشی نظیر محصولات آموزشی مثل ساخت کاور با فوتوشاپ و آموزش های نرم افزار های دیگر مثل پریمیر و افتر افکت و … و برای مثال فایل های آماده کاور پست اینستاگرام و کلا چیز های دیگر مثل لوگو ی آماده و در چیز های دیگر هم تخصص زیادی دارم و بخشی از عمرو مرو کلا به یادگیری واگزار کردم و همیشه در حال یادگیری هستم و زبان انگلیسی هم کلا بلدم مثل یه استاد و در چیز های دیگر هم به اندازه ی یک استاد تخصص دارم که می خواهم برای همین دوره آموزشی زبان و یا آموزش نرم افزار هایی که گفتم و فایل های آماده گفتم برای هر کدومشون که تونستم یه سایت بزنم و محصولات رو درون اون قرار بدم حالا مشکلی که من دارم اینه که نه مدرک دارم و نه به سن قانونی یعنی ۱۸ سال رسیدم و فعلا هم نمی خوام نماد اعتماد الکترونیکی بگیرم حالا با توجه به اطلاعاتی که شما دارید من می تونم محصولات رو توی سایتم بدون داشتن نماد اعتماد الکترونیکی بفروشم و اینکه آیا اگه بدون نماد اعتماد الکترونیکی بفروشم بعدا برام مشکلی پیش نمیاد اشکالی نداره اولا خیلی فروش نداشته باشم من فقط می خواهم از تخصص هایی که دارم پول دربیارم و همینجوری ننشینم و همیشه در حال یادگیری بدون فایده باشم ممنونم از سایت خوبتون

    • Webnolog گفت:

      سلام. شما کار خودتون رو شروع کنید. نیازی به مجوز هم نیست. اگر خواستید مبلغی هم از مشتری بگیرید کارت به کارت یا فوقش از درگاه های واسط پرداخت استفاده می کنید.
      مشکل اینجاست که اول کاری شما خودتون رو درگیر مسائلی مثل مجوز و این چیزا میکنید که وقت تلف کردنه. خیلی اوقات اصلا به اونجا ها نمیکشه و طرف متوجه میشه که این کاره نیست و کار رو رهاش می کنه!!

  139. محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من قصد دارم سایتی طراحی کنم و فیلم و سریال دوبله شده داخلش قرار بدم . آیا به مجوز خاصی نیازه؟
    اگه فیلم ها توسط گروه خودم دوبله شده باشه باز هم مجوز نیازه؟

  140. مسعود گفت:

    با سلام و احترام خدمت شما. ببخشید سوالی از محضر شما داشتم.من می خواهم کسب و کار مجازی راه اندازی کنم. حوزه فعالیت من آموزش درس ریاضی می باشد. تصمیم دارم ابتدا یک کانال در یکی از پیام رسان های داخلی ( احتمالا ایتا) ایجاد کرده و تعدادی از آموزش های ریاضی را به رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهم ( احتمالا برای جذب دانش آموزان در کانال ایتا، در سایت های اشتراک ویدیو مثل آپارات نیز ویدویو آموزش ریاضی تولید کرده و کانال ایتا را به مخاطبین آپارات معرفی کنم و یا برای جذب دانش آموزان در کانال ایتا در سایت ها یا کانال های مختلف تبلیغات کنم) .بعد از قرار دادن ویدیوهای آموزشی رایگان در کانال ایتا، در ادامه در کانال ایتا اطلاع رسانی کنم که اگر اعضا کانال ایتا و یا سایر دانش آموزان تمایل داشتن، می توانند با اینجانب کلاس خصوصی به صورت مجازی ( احتمالا اسکای روم) داشته باشن و از آن دانش آموزان هزینه دریافت نمایم ( به صورت کارت به کارت از دانش آموزان هزینه دریافت کنم). می خواستم از شما بپرسم برای این کار بهتر است چه مجوزهایی را و از چه سازمان هایی بگیرم؟ سوال دوم من این است که برای کسب و کارهای مجازی باید درگاه پرداخت داشته باشیم یا از دانش آموزان می توانیم درخواست کنیم هزینه را کارت به کارت منتقل کنند؟ چون فکر نمی کنم در ایتا بتوان درگاه پرداخت قرار داد. با تشکر از زحمات شما

    • Webnolog گفت:

      با سلام. لزوما اگر خواسته باشید توی شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، نیازی به درگاه پرداخت آنلاین ندارید. از همون کارت به کارت باید استفاده کنید. البته اگر به درگاه هم نیاز داشته باشید، درگاه های واسط که راه اندازی ساده‌ای دارند راهکار خواهد بود. اگر سایت داشته باشید که بسته های آموزشی رو روی سایت تون می فروشید، باید از درگاه پرداخت آنلاین استفاده کنید. که برای این مورد نیاز به اینماد و پروندهٔ مالیاتی دارید. این دو رو بگیرید و کار تون رو شروع کنید. ولی مثل هر کار دیگری از اول نیاز به هیچ گونه مجوزی خاصی نخواهید داشت. فقط شروع کنید.

  141. بهرنگ گفت:

    سلام وقت بخیر برای راه اندازی دوتا سایت یکی سایت موزیک و یکی دیگه فیلم و سریال و کارتون به چه مجوزهایی نیاز دارم.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!