آی پی سایت من چیست؟

هر سایتی روی شبکۀ جهانی اینترنت دارای یک عدد به نام IP است. IP هر سایتی که با مرورگر باز می کنید را می توانید به دست آورید. اما حالا فرض می کنیم که شما صاحب یک سایتی هستید و می خواهید بدانید که IP سایت تان چیست. در این حالت روش های مختلفی برای به دست آوردن IP سایت تان وجود دارد. در خیلی از مواقع ممکن است با وارد شدن به کنترل پنل IP سایت تان را پیدا کنید. یا حتی از سرویس ها و سایت های عمومی برای پیدا کردن IP سایت خود استفاده کنید که کافی است نشانیِ سایت تان را وارد کرده و روی OK کلیک کنید. حالا IP سایتی که نشانی اش را وارد کردید را دارید.

در خیلی از مواقع ممکن است خواسته باشید از درگاه بانکی روی سایت خود استفاده کنید. یا اینکه از یک اسکریپتی روی فضای میزبانیِ خود استفاده می کنید که برای کار کردن حتماً نیاز دارد که IP هاست را داشته باشد. شرایط مختلفی وجود دارد که شمای مدیر سایت نیاز دارید IP سایت خود را بدانید.

همانطور که گفته شده می توانید از سایت هایی مثل get-site-ip.com استفاده کنید. ولی برای به دست آوردن IP سایت هم می توانید از کنترل پنل هاست خود که می تواند cPanel یا Direct Admin باشد استفاده کنید که شاید این روش بهتر باشد.

مارس 24, 2017 Webnolog بدون دیدگاه

0 دیدگاه

دیدگاه تان را ارسال کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد!